Buster L Livsfarlig eller inte? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster L Livsfarlig eller inte?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster L Livsfarlig eller inte?

Som rubriken lyder skulle jag vilja reda ut hur det ligger till med buster L.

Jag och en kompis ska köpa båt nu i höst/vinter och har kikat runt på lite olika, bland annat Buster M och L.
    Storleksmässigt vore L"en perfekt. Men har ju fått ganska hård kritik i ett antal trådar här på FS.
    Men om man kikar på andra båtforum så finns det väldigt mycke skrivet om modellen men ta mig f#n inget negativt nämmns. Riktigt många som berömmer hur hur fint den går i grov sjö osv osv.
    Vore skoj att höra lite åsikter så man inte går och tar livet av sig i en värdelös båt.
    Båten ska användas mestadels till göstrolling i mindre vatten. Men även röding och lax på vättern i skapligt väder.
    Har sett många Buster L både på vättern och vänern vintertid, så dom används ju upenbarligen .
    Mvh /// Mikko

Jo Buster L är att betraktasom livsfarlig och en totalt sjöoduglig båt för annat är mindre innervikar i fint väder me ndet klarar ju å andra sidan vilke nbåt som helst så mitt tips glöm den och välj M den är klart bättre trots att den är lite mindre men inge tsom märks vid praktiskt fiske (har fiskat från båda), har lovat mig själv att aldrig sätat min fot i en Buster L mer och det tänker jag hålla.

Visst finns det negativ kritik även på båtforumen om Buster L bara Du som letat illa, jag vet då jag skrivit den själv där som här!!

Kommentera

Tack ska du ha för snabba svar rospigg!
      Okej, ja då går vi nog på fösta iden, att köpa en M.
      Okej, då får jag vässa mina kunskaper i att söka altså!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Jo Buster L är att betraktasom livsfarlig och en totalt sjöoduglig båt för annat är mindre innervikar i fint väder me ndet klarar ju å andra sidan vilke nbåt som helst så mitt tips glöm den och välj M den är klart bättre trots att den är lite mindre men inge tsom märks vid praktiskt fiske (har fiskat från båda), har lovat mig själv att aldrig sätat min fot i en Buster L mer och det tänker jag hålla.

Visst finns det negativ kritik även på båtforumen om Buster L bara Du som letat illa, jag vet då jag skrivit den själv där som här!!

fan va du e duktig på allt,tro fan att den inte är livsfarlig.
        sök på tester på olika båtar i den storlekar så skall du få se att en inte livsfarlig.
        men det e ju klart du är väl den som vet bäst alla,
        nä!ta för fan och nyktra till

Kommentera

test av flippermarin

Kommentera

Är det bara en myt att folk får dem vattenfyllda då det går lite sjö och man kör mot vågorna ? Har läst det här och då tror man ju det, tråkigt för Buster isåfall med sån reklam på sveriges största sportfiskeforum.

Kommentera

Tror helt klart på det Rospigg skriver. Vissa båtmodeller är rena missfoster.
              Även Pelle Pettersson har clownat sig på senare tid. Och det gällde en Crescent modell som gick som en anka i sjön.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

De enda ggr jag sett en Buster L livsfarlig är när någon GBG:are är kapten!

Har sett och fotat en Buster L, senaste versionen, in action. Ser mycket sjövärdig ut, men visst... Sätter man en Rauno och en Kosti uppepå varandra i förpiken vet man aldrig vad som kan hända??? Men på de flesta foton brukar Kosti snarare stå bakom Muskynicke när han är framåtböjd!

/MT

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                  De enda ggr jag sett en Buster L livsfarlig är när någon GBG:are är kapten!

Har sett och fotat en Buster L, senaste versionen, in action. Ser mycket sjövärdig ut, men visst... Sätter man en Rauno och en Kosti uppepå varandra i förpiken vet man aldrig vad som kan hända??? Men på de flesta foton brukar Kosti snarare stå bakom Muskynicke när han är framåtböjd!

/MT
                  Haha! hmmm....Fan. Man vill ju inte direkt chansa. Är iofsig gammla modellen jag kikat mest på. Men ser ju inte ut att skilja så värst mycke mot dom nya. Näe nu lutar et nog fan så skarpt mot en ny M ist.

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                    Är det bara en myt att folk får dem vattenfyllda då det går lite sjö och man kör mot vågorna ? Har läst det här och då tror man ju det, tråkigt för Buster isåfall med sån reklam på sveriges största sportfiskeforum.
                    Det är absolut ingen myt och jag har varit med om det själv och suttit där med vatten upp till relingen efter en helt omotiverad dykning där den helt tappade bärighet och dök som en ubåt genom vågorna och vattenfylldes på några sekunder, kan lova att det ryms mycket vatten i en Buster L och den sk. självlänsen har en löjligt låg kapacitet och länspumpen är inte i närheten av vad som behövs för att få ut så mycket vatten tillräckligt snabbt.

Faktum är att jag har fått reda på tiotals liknande fall med just Buster L då andra ägare hört av sig till mig när jag skrivit om detta på olika forum och berättat att De också upplevt detta med sina egna Buster L men att Buster/Fiskars förnekar detta såklart.
                    Likadant gjorde De för mig men jag kom förbi lögnerna och fick ett erkännadne från chefen för Fiskars utvecklingsavdelning som bekräftade det jag påstod om att skrovet är felkonstruerat!

Däremot har Fiskars spritt ut en lögn att skrovet är omjort from -04 men jag har bekräftat att även båtar av senare modell har gjort samma sak så det är bara ytterligare en lögn från Fiskars så gå inte på den!!

Kan väl tydliggöras att båten vid tillfället varken var över- fellastad eller framfördes på ett vårdslöst sätt, tvärtom vi var 2 man med normal fiskeutrustning och alla åtgärder var vidtagna för körning i de förhållanden som rådde för stunden!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
                    13 svar
                    11 059 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup