Sun Buster R - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sun Buster R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Det går bra att ta bort den på både Sun och RS men på Sun får du nog staga pulpeten som ju är fäst i toften, iaf på min Sun från -86 men gör du det så påverkas inte stabiliteten på båten om du plockar bort mitttoften.

    Vet flera exemplar av dessa modeller som körts många år utan den helt probelmfritt.
    Har också en Sun Buster R från 86 som jag tänkt plocka bort mittoften och göra den löstagbar. Bara lämna konsollerna på sidorna så att toften går att lägga dit vid behov med någon typ av styrpinnar så den ligger kvar.
    Men min pulpet är fäst i sidan på båten och trekantig sedd uppifrån. Borde väl inte vara några problem?

    Funderar på en korg fäst i sidan av båtan framför pulpeten för att förvara väskor och liknande man har med sig.
    Regel nr1:
    Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg

      De behövs annars uppfyller inte båten kraven om att vara osänkbar även vattenfylld med last vilket den gör i org utförande, så ta inte bort dem!
      Gammal tråd, men touchar ämnet med flytelement. Jag har en Buster RS från 1986 och om jag ska kunna bulta fast motorn med de nedre bultarna hamnar bultarna mitt i flytlementet i aktern. Så hur ska man kunna komma åt och med muttrar till en genomgående bult?

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg

        Gammal tråd, men touchar ämnet med flytelement. Jag har en Buster RS från 1986 och om jag ska kunna bulta fast motorn med de nedre bultarna hamnar bultarna mitt i flytlementet i aktern. Så hur ska man kunna komma åt och med muttrar till en genomgående bult?
        Det är lite knöligt men går att ta bort lite av flytelementet där det behövs försiktigt och efter montering av bultarna så tillbaka med elementet om Du är noga annars lämna det då det finns flyt så det räcker om Du bara tagit bort litegrann.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 405 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        15 svar
        1 359 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Nila
        av Nila
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        269 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 130 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        327 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X