Buster L blöt sjögång? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster L blöt sjögång?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag funderar på att köpa en Buster L 2011, jag har läst allt jag hittat vad gäller tidigare inlägg om just L modellens oduglighet i högre sjö. Men vad jag förstår så byttes skrovet på L modellen 2010. Men sedan hittade jag denna länk efter lite googlande=
    http://ornskoldsvik.yamahacenter.com...oritmodellen-4
    Och den antyder ju att dom bytte skrov 2011, i vilket fall som helst som helt så verkar jag få det nya skrovet på en 2011.
    Men bara för att dom bytt skrov så behöver det ju inte blivit bra?
    Tycker det ser ut att vara en jätte trevlig båt för fiske och turer med familjen, men efter allt man läst så känner jag mig jätte osäker.
    Ingen som har något nytt att komma med vad gäller en 2011?
    Skulle vara jätte tacksam för svar på detta..
    Alternativet till denna båt blir väl isåfall en silver, linder arkip 460 spelar inte i samma liga känns det spontat som?
    Senast ändrad av oman; 2015-06-03, 10:18.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av fajsen Visa inlägg
      en bekant ska titta på en buster l i helgen,fanns det inte ngn årsmodell som var sämre-dök i hög sjö.blöt sjögång med mera.sen så ändrade de skrovet.ngn som vet vad jag pratar om.vilka årsmodeller var det?mvh stefan
      Hej Stefan W.;

      Alla storlekar av Buster-båtar kan ta in vatten vid riktigt grov motsjö i trollingfart och då speciellt vid extra förpiksbelastning som exempelvis när någon eller några "tungviktare" kliver fram i fören och vevar in båda pulkorna samtidigt. Trots detta har Buster-båtarna andra påtagbara fördelar som rejäla flytelement, fungerande dubbel självläns, handpump och elektrisk länspump....

      Själv har jag en Buster Magnum och den fungerar utmärkt att fiska och vistas i även när det inte är plattvatten....

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand


      http://www.trumman.com/nk/northern_king.htm

      Kommentera


      • #13
        Det stämmer att nya modellen kom from 2011 så en 2010 har alltså det gamla skrovet, och hurvida de fått bukt med det problem som gamla L led av vet jag inte då jag inte testat någon med det nya skrovet men har flertalet otrevliga erfarenheter av det gamla som jag skrivit om förut ;-(

        OF Du har så rätt i att alla Bustrar tar in vatten i motsjö med tungt lass i fören, men det är ju helt normalt och förväntat på en båt med så låg för, däremot är det lömska med L (gamla modellen) att den dyker utan orsak i medsjö utan att vara nostyng och det är inte normalt!

        Oavsett så tänker jag hålla mitt löfte till mig själv att aldrig sätta min fot i en Buster L mera då de i mina ögon och utifrån min erfarenhet är bland det sämsta jag testat i den storleken, orsaken till att de lyckats sälja så många är att de flesta som kör dem är renodlade sommaråkare som bara är ute i fint väder och som ofta inte har så mycket att jämföra med att man kan uttala sig i ämnet (jo jag känner många som faller i den kategorin som kör Buster L) men nog om detta allt som behövs veta i ämnet finns att finna hår på FS.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 527 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        20 svar
        1 966 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        280 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 190 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        343 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X