Linder 460 Arkip Tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arkip Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • heinrich79
    replied
    Du måste ha polskor å sätta på batteriet för att kunna sätta fast kabelskorna på batteriet.
    Jag har köpt en Ctech laddare 20 A. Då kan jag ladda mitt batteri på 115 Ah på 6-7 h.
    Den kostar en hel del dock. Men jag hade tur och letade tag i en för under 2000 kr på tradera. Bara å leta. =)

    Lämna en kommentar:


  • tre S
    replied
    Om inte jag minns helt jäkla fel nu, så tror jag att Hjertmans oxå säljer såna batterilådor.
    Farsan har en som jag tror han köpte där.
    Väldigt smidigt och bra lösning med poler på utsidan. Cigg.uttag och batterimätare i locket.
    Mvh Micke

    Lämna en kommentar:


  • umeafishing
    replied
    Ursprungligen postat av heinrich79 Visa inlägg
    Det är säkringar och allt i den där lådan. Minn Kotas egen. Det enda jag fick köpa till den för att kunna fästa kablarna var två polskor. Bara å läsa i Comstedts marin katalog. =)
    PERFEKT!!! Skickade nyss ett mail till Blixt sport och beställde samma låda.
    Det är väl bara att skicka ner batteriet och koppla in det?
    Polskorna sitter väl på utsidan?
    Hur gör du när du laddar batt?
    Vad valde du för polskor?
    M
    Senast ändrad av umeafishing; 2011-05-13, 22:25.

    Lämna en kommentar:


  • heinrich79
    replied
    Det är säkringar och allt i den där lådan. Minn Kotas egen. Det enda jag fick köpa till den för att kunna fästa kablarna var två polskor. Bara å läsa i Comstedts marin katalog. =)

    Lämna en kommentar:


  • umeafishing
    replied
    Den där batterilådan ser grymt intressant ut!
    Hur ser det ut med kopplingarna i lådan, finns det säkringar i den??
    Är det bara snabbkoppliingar på utsidan

    Kent -Kommer du till byn eller kör du havet?

    M

    Lämna en kommentar:


  • heinrich79
    replied
    Nej batteriet står där bara. Men det är så tungt så det rubbas inte. Ska vara en ordentlig sjögång för det. Lycka till imorgon då. Du kommer inte bli besviken på motorn är jag rätt säker på. Skitfiske!

    Lämna en kommentar:


  • Kennat
    replied
    Ursprungligen postat av heinrich79 Visa inlägg
    Lägger upp ytterligare några bilder här på montaget. Några har ju ropat efter det.
    Ser ju riktigt fint ut.Sitter batteriet fastspänt? Ska ut och prova mitt montage i morgon.

    Lämna en kommentar:


  • heinrich79
    replied
    Bilder på montage av frontmonterad Minn Kota Riptide ST 55 lbs

    Lägger upp ytterligare några bilder här på montaget. Några har ju ropat efter det.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kennat
    replied
    Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
    Oh crap, sjöbjörnarna jag frågade på klubben hade alltså fel....
    Skall alltså vara 1 meter i höjdskillnad mellan topplanternan och den rödgröna.

    Nåja, blir snudd på omöjligt att separera dem så mycket när det som sticker upp högst på båten är kartplottern och ratten. Jag fortsätter att köra min "stolpe" som jag sätter upp bakom ryggen när jag kör i mörker, skulle jag modifiera den enligt dessa regler så måste stolpen vara minst 2 m hög för att allt skall synas och då kommer vartenda fäste att brytas sönder.
    Läste om regler för fritidsbåtar i Watski. Där står det bla om MOTORBÅTAR UNDER 12 M(På inre vatten kan vit runtomlysande lanterna placeras 0,5m ovanför sidoljusen).Då verkar det ju som om man skulle kunna nyttja combon. Har inte för avsikt att åka över till Vasa

    Lämna en kommentar:


  • Da_Moose
    replied
    Ursprungligen postat av Kennat Visa inlägg
    Om man då köper en "trippelkombo" så blir det fel. Varför finns dessa som nyheter nu om de är olagliga att använda?
    Bra fråga, för att förvilla oss amatörer att köpa en sak och sen få böter och sen köpa nya prylar igen kanske?

    Som sagt så kommer jag köra med min setup, tror inte någon kommer klaga. Inte så man är ute och "konkurrerar" med några större fartyg i farlederna så ofta, skulle vara på vägen ut till Holmön isf.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 524 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
20 svar
1 962 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Amiala
av Amiala
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
280 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 190 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
343 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X