Bra lätt båt mellan 420 och 440 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra lätt båt mellan 420 och 440

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av hugan Visa inlägg
    jag glömde an ganska viktig sak. det ska vara en plast båt som går att bygga om. jag vill själv kunna bygga om inredningen såjag får det som jag vill ha det. en 40 hk är väll kanske lite mycket men jag vill ha ca 30 hk för jag vill ha farten. en ätt båt är en båt som man med en valig bil ska kunna traila i typ överallt inte 400 kg typ 200 kg.
    Ta kontakt med Mastapike. Köp hans Ryds 425 med 30hk.
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
      Ta kontakt med Mastapike. Köp hans Ryds 425 med 30hk.
      Det är en Crescent 425 Original design plusmodell

      Kommentera


      • #13
        Men seriöst, har sagt detta till hugan många gånger men det verkar inte gå in . I mitt tycke är det bästa skrovet det klassiska 415/416/425/426/430/432 (och som även finns på lilla gipsyn och kopierats hos andra tillverkare).

        Denna båt kan man få för en tusenlapp och klarar bl.a: Starka motorer, relativt hård sjö, är stabil när man fiskar, låg vikt, god fart m.m. I min mening det bästa skrovet i denna klass rent generellt som dessutom är väldigt billigt.

        Ex. toppar mitt skrov med 30hk ca 27kn rätt lastat med två pers, fiskeutrustning, 30l bensin och trippla batterier. Duger t.o.m. att tävla i...Fast en z7 hade varit bättre

        Kommentera


        • #14
          Halloj MastaPike !

          Mest lite nyfiken...... Jag förmodar att du refererar till Crescent båtarna ? Vilka skrov syftar du på ?
          T.ex när det gäller 425:an ? En del benämner ju Crescent 415 som 425, eftersom den är just 4,25m.
          Och 425:an finns ju som klinkbyggd och sen i en Sport variant med ett annat skrov.

          Jag har själv en Crescent 415 med en 9,9hk på som jag är mycket nöjd med. Dock så har den några
          skavanker som gjort att jag funderar på att köpa en ny båt. Men jag har inte lyckats bestämma mig för
          vad jag vill ha. Jag har ett alternativ och det är att köpa en helt ny "Crescent" 415 som är byggd nästan
          helt i plast. Dvs. inte som den gamla med en massa inplastad plyfa.

          Jag har ingen erfarenhet av de andra skroven du nämner. Men är de att jämföra med min gamla klinkbyggda
          Crescent 415 ? För jag är nöjd med den lilla båtens stabilitet och sjöegenskaper.

          Har du lust att posta en bild på din båt ?

          Mvh: Andreas

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av hugan Visa inlägg
            jag glömde an ganska viktig sak. det ska vara en plast båt som går att bygga om. jag vill själv kunna bygga om inredningen såjag får det som jag vill ha det. en 40 hk är väll kanske lite mycket men jag vill ha ca 30 hk för jag vill ha farten. en ätt båt är en båt som man med en valig bil ska kunna traila i typ överallt inte 400 kg typ 200 kg.
            Blir nog svårt att hitta en i plast med 30hk motor som väger 200kg. Har själv en Terhi nordic med en Mercury 30. Väger ca 300 med motor och gör 25 knop med 2 pers. Den är lite längre ( 4,62 x 1,87 ) än den du är ute efter, men smidig att hantera och går kalas i sjön.
            Bifogade filer

            Kommentera


            • #16
              Hej. Båten ser ut som såhär.

              Precis som Eino skriver så är det samma skrov men med olika inredningar.

              För dem pengarna man betalar för båten så tycker jag att det överlägset är den bästa modellen i denna längdklass. Finns mig veterligen ingen modell som har lika goda egenskaper för så små summor.
              Bifogade filer

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
                Ska du ha en riktigt lätt båt så rekommenderar jag oskwig 440, skulle inte tro det är lämpligt att ha en större motor än 20 hp på den.
                Jag tar tillbaka detta uttalande KÖP INTE OSKWIG det har visat sig att de inte håller måttet ALLS

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
                  Jag tar tillbaka detta uttalande KÖP INTE OSKWIG det har visat sig att de inte håller måttet ALLS
                  Vad har hänt?

                  Kommentera


                  • #19
                    Jag har ett trimaranskrov stående på trailer hemma. Behöver lite renovering. Bra fartegenskaper, och extremt sidostabilt. 6000kr med hemmagjord 30 trailer..
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 405 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    15 svar
                    1 359 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nila
                    av Nila
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X