Linder 410 fishing, frågor!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 410 fishing, frågor!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Linder 410 fishing, frågor!?

    Hello! Har tänkt köpa mig en linder 410 nu till våren, och tänkte därför höra lite om det funkar bra att slänga upp den på taket med orginal takräcken utan att använda linders takräcken? som förövrigt kostar skjortan... Lista gärna lite för och nackdelar om båten i övrigt, så är ni snälla!

    Skitfiske på er!

  • #2
    Hej, jag har haft både 410 och 440 på biltaket men med linders takräkcke, 410 som jag hade var med på massa äventyr i sjöar som var svåra och komma åt. Två man kan bära den kortare sträcker utan problem, men en nackdel är väll att den är lite rank och driver fort om det blåser men dom är stryktåliga som fan och skitbra om du vill utforska nya ställen. Fördelen med linders takräcken är att dom sticker ut en bit från sidan vid bilen och det underlättar när du ska putta upp den på taket men vanliga räcken borde funka, men du kommer nära bilen med vanliga räcken när båten ska upp och ner på taket med risk att du kan skada bilen.
    Senast ändrad av Kviete floppen; 2011-12-04, 11:20.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
      Köp inte sånt skit , köp något annat istället
      Nyss hemkommen efter en fisketur i min aluminiumbåt med 15 hk Suzuki
      vilket jävla skit och min lär ju vara ljusår bättre i sjön än en Linder 410 & 440

      Jag skulle villja träffa han som kom på att man skulle bygga båtar av aluminium.....

      Ok , om de knappt blåser så kan man väll leva med skiten
      Förra helgen Trollade jag med den i den byiga vinden som var , inte så mycke avdrift alls......
      [ATTACH=CONFIG]36238[/ATTACH]

      Skit på er
      Hej Eino;

      Håller du på att få nya tänder....eller vad är det med dig idag?

      Nu får du gärna förklara för oss mentalt mindre bemedlade vad som är bättre med en plastbalja än en aluminiumbåt. Som jag ser det har plastbåten många fördelar om den underhålls ordentligt och inte får suga åt sig vatten. Aluminiumbåten suger inte in vatten i laminatet. Däremot kan saltvatten och galvaniska strömmar vara negativt och ibland även ödesdigert för en aluminiumbåt....

      Nothing is forever!

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand
      www.trumman.com

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
        Hej Leif

        Jag har då aldrig haft problem med vattensugning i mina båtar

        Plastbåtn har inga problem med galvaniska strömmar
        Spricker inte i svetsar
        Ärjar inte inte och får inte porer i godset så de läcker rakt igenom
        Blir inte bucklig
        Plastbåten kan repareras av NÄSTAN alla
        Och framförallt så driver den inte som en dopad badboll

        Jag syftade visserligen på aluminiumroddbåtar inte Buster Magnum odyl ,de framgick inte

        Jag Kan här och nu avslöja för hela sverige att jag nyligen funderade på att ev köpa en Silver fox
        Inte för att det är en alu-båt utan för att den går bra i sjön ,och inredningen nog skulle passa mig ,och den är lättsåld med bra andrahandsvärde
        Men nu har jag funderat lite på idén och kommit på att sån vill jag inte ha den pga dålig bärighet i fören , låg invändigt , vindrutorna är smala och sitter långt från kroppen och ger då relativt dåligt vindskydd
        Hej Eino;

        Snygg kontring! Funderar du på en Silver tycker jag att du ska ta en titt till på Silver Hawk. För sin storlek går den fint i både grov och lugn sjö.

        Go for the Big Ones!


        http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand
        www.trumman.com

        Kommentera


        • #5
          Blandade meningar och känslor, men kommer nog köra på en linder i alla fall.. Man kan ju utöka sitt eget takräcke ganska enkelt, om man är lite påhittig Kan också förtydliga att jag inte kommer ha båten i så överdrivet stora sjöar, och jag är inte mycket för trollning heller så.. Jag har bara hört bra om båten från arbets kamrater och andra, men alla har vi våra egna tankar och värderingar om saker och människor. Tack för svar i alla fal, Skitfiske!

          Kommentera


          • #6
            Ha personligen ingen erfarenhet av 410 men väl av 440. Jag tycker den är hopplös att fiska själv i just på grund av att den är så vindkänslig. En ny 410 kostar väl runt 17-19000? det får man en jäkla massa begagnade plastbåtar för som man kan ha i lika många sjöar. Det funkar bättre för oss i alla fall.

            Kommentera


            • #7
              Linders Fishing-modeller är ganska vanliga som hyrbåtar på många håll och jag måste säga att jag tycker de är rejält ranka. Det är inte kul att stå upp i dem om det går lite vågor. Har du en polare med dig som rör sig hastigt och du inte är beredd är risken påtaglig att man drattar i sjön. Jag skulle aldrig köpa en sådan iaf.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
              26 svar
              13 542 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Klant84
              av Klant84
               
              Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
              20 svar
              1 985 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Amiala
              av Amiala
               
              Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
              2 svar
              283 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
              34 svar
              4 202 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
              2 svar
              346 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Eino
              av Eino
               
              Arbetar...
              X