Båttankar gällande Ryds 530gt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båttankar gällande Ryds 530gt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båttankar gällande Ryds 530gt

    Får väl först säga hej då jag är ny på forumet .

    Jag o min far har efter 10års tjöt om att skaffa båt så har vi via grannen hittat en som passar oss eller rättare sagt de är grannens båt vi kommer troligen köpa.
    Vi ska bara först ta en närmre titt på den o prov köra den o motor när han plockar hem den från vinter förvaringen .

    Det är en Ryds 530gt med en Mercury 70hk 2t både båt o motor är från 1990 tillsammans med en riktig fågelsta trailer ...

    Han begärda pris är 60k för allt med lite tillbehör.
    Han har satt båt o motor 50k o trailern för 10k

    Här är då första frågan är de ett vettigt pris eller tycker ni att de är prutbart ?

    Vi ska använda den till spinnfiske o trolling men också nöjes åkning med resten av familjen vi har tittat på ht båtar men kommit fram till att en styrpulpet är de bästa valet .

    Jag vet redan att jag måste skaffa en liten trolling motor till den .

    Men de jag undrar är hur hög sjö vågar man åka ute o fiska med den med?

    Då tanken är att vi ska fiska på Blekinge kusten , väst kusten GBG , värnen o Vättern Samt lite andra små insjöar.

    Har redan börjat planera lite för utrustning dör trolling. Djupriggar ,motor styrning För trolling motor o annat roligt finns redan på en lista som kommer betas av vid inköp när de sker .

    Men om nån har nån lösning till avtagbar mast i fören som man ta bort så de är dax för nöjes åkning o inte fiske .
    -- O ja Jag får använda HellFish loggan --
    Min Blogg : http://t-hellfish.blogspot.com
    Min FishBrain: http://www.fishbrain.com/Hellman

  • #2
    Helt klart okej pris om allt är helt och funkar. Sålde min uttern 88:a 5,20 bara båt för den summan nästan. Men de e klart de va en Uttern och detta är en Ryds. Gillar inte när man spyr galla över produkter via nätet, finns alltid nån som tycker det är ok men kan säga som så att en Ryds borde väl funka den också. Även om det inte är en utpräglad kvalitetsbåt så kan man kanske tycka att äldre modeller av Ryds har fått oförtjänt skamfilat rykte?
    Senast ändrad av Exxet; 2011-12-22, 17:19.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

    Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

    Kommentera


    • #3
      Ryds 530 GT

      Ursprungligen postat av Hell-man Visa inlägg
      Får väl först säga hej då jag är ny på forumet .

      Jag o min far har efter 10års tjöt om att skaffa båt så har vi via grannen hittat en som passar oss eller rättare sagt de är grannens båt vi kommer troligen köpa.
      Vi ska bara först ta en närmre titt på den o prov köra den o motor när han plockar hem den från vinter förvaringen .

      Det är en Ryds 530gt med en Mercury 70hk 2t både båt o motor är från 1990 tillsammans med en riktig fågelsta trailer ...

      Han begärda pris är 60k för allt med lite tillbehör.
      Han har satt båt o motor 50k o trailern för 10k

      Här är då första frågan är de ett vettigt pris eller tycker ni att de är prutbart ?

      Vi ska använda den till spinnfiske o trolling men också nöjes åkning med resten av familjen vi har tittat på ht båtar men kommit fram till att en styrpulpet är de bästa valet .

      Jag vet redan att jag måste skaffa en liten trolling motor till den .

      Men de jag undrar är hur hög sjö vågar man åka ute o fiska med den med?

      Då tanken är att vi ska fiska på Blekinge kusten , väst kusten GBG , värnen o Vättern Samt lite andra små insjöar.

      Har redan börjat planera lite för utrustning dör trolling. Djupriggar ,motor styrning För trolling motor o annat roligt finns redan på en lista som kommer betas av vid inköp när de sker .

      Men om nån har nån lösning till avtagbar mast i fören som man ta bort så de är dax för nöjes åkning o inte fiske .
      Jag har haft min 530 gt i två säsonger och det är en riktigt bra båt, den tål rätt så mycket sjö. Visst blåser det 10-15 s/m så är det ju direkt "behagligt", men det viktiga är att man fortfarande har kontroll.

      På min båt sitter det en Tohatsu 90 hk, mindre än så bör man nog inte ha om man vill att det ska gå undan, det är en tung båt som inte direkt kastar sig upp i plan. Däremot har den en djup v-botten som funkar kanon när det är allt annat än stiltje.

      Kommentera


      • #4
        tack för svaren-.-

        men de blev en ryds 535 dl istället
        -- O ja Jag får använda HellFish loggan --
        Min Blogg : http://t-hellfish.blogspot.com
        Min FishBrain: http://www.fishbrain.com/Hellman

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 543 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        20 svar
        1 985 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        283 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 210 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        346 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X