Banner Marinbatteri - Bra eller Dåligt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Banner Marinbatteri - Bra eller Dåligt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Banner Marinbatteri - Bra eller Dåligt?

    Go Kväll!

    Jag provade söka innan trådskapandet men hittade inget vettigt.

    Frågan gäller Banner som tillverkare av batterier.

    http://www.sga-ab.se/store/p/batteri...95601%29-74119

    1220:- för ett 115Ah marinbatteri är ju riktigt bra pris. Ser lovande ut:

    Ett renodlat förbrukningsbatterier som tål extrema djupurladdningar.

    Motsvarar Varta Proffesional Deep Cycle, Tudor Nautica

    BANNER Batterier:
    Toppkvalitet Made in Austria!
    Banner är ett österikiskt företag med internationellt gott rykte som tillhandahåller märkesbatterier av absolut högsta kvalitet.
    Ligger nära halva priset mot "likvärdiga"

    Jag har aldrig hört talas om Banner som tillverkare så hjälp mig.

    mvh

    /Martin
    Alumacraft så klart!

  • #2
    Vet att jag sett det märket som bilbatteri. Har dock för mig att att det batteriet var dåligt och behövde bytas...

    Med tanke på den budgeten du hade för elektroniken i båten så tycker jag nog inte att du skall snåla på batterierna. Köp kvalité istället, det brukar löna sig i längden. Om platsen finns är det bättre att köpa två mindre batterier och parallellkoppla dem om man vill komma undan lite billigare.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

    Kommentera


    • #3
      Jo jag tänker inte göra avkall på kvalitén och jag brukar vara skeptiskt mot billiga "kvalitetsgrejor"

      Jag tänker ha 2st batterier i fronten. Alumacraft har ju fördraget och plats för 2st till frontmonterad motor
      Click image for larger version

Name:	alumacraftpro175-battery.jpg
Views:	1
Size:	21,9 KB
ID:	1766964

      Sen tänkte jag ha ett eller ev två till bak för en aktermonterad elmotor också med fördraget att kunna växla batterier med omväxlare då frontmotorn går på 24V och bakre kommer gå på 12V.

      Så totalt blir det 3 eller 4 på 115Ah utöver startbatteriet.

      Hade snöat in lite på Tudor Nautica Freeline 115Ah men de kostar bra precis det dubbla mot dessa Banner.
      Då jag inte vet ett skvatt om Banner måste jag höra efter

      Det kan ju vara ett riktigt bra märke som köpts in till bra pris och sen känns det som nautica har någon hundralapp extra för namnet
      Alumacraft så klart!

      Kommentera


      • #4
        Det sitter Banner startbatterier i nya porsche 911. Så nog tillverkar de kvalitetsbatterier.
        Vågar du chansa? :-)

        Kommentera


        • #5
          Jag importerade en jänkebil från Tyskland 2004, och i den satt (sitter) det ett Banner batteri, den har aldrig krånglat på något sätt. Den sitter ännu i, och bilen startar fortfarande utan problem och utan någon extraladdning, efter vinterförvaring i utomhustemperatur Så deras bilbatterier är det inget fel på.

          Kommentera


          • #6
            Jag har hört att banner ska var bra. Ganska många som säljer dem nuförtiden, men jag har ingen egen erfarenhet.
            Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

            http://www.fishbrain.com/Carlsson
            http://www.ichtys.se

            Kommentera


            • #7
              Sv: Banner Marinbatteri - Bra eller Dåligt?

              Banner är en stor tillverkare från Österike som funnits på marknaden mycket länge om jag inte minns fel.
              Stora på bilbatterier och backupbatterier.
              Har använt deras batterier i mina bilar i 13år och min far har använt de så långt han kan minnas.
              Hur deras marina batterier är vet jag inte.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
                Go Kväll!

                Jag provade söka innan trådskapandet men hittade inget vettigt.

                Frågan gäller Banner som tillverkare av batterier.
                Hade det funnits någon person här på FS som tjänat sin inkomst på dessa batterier så tror jag detta hade varit det batteri du mest hört talas om. Nu är det ett annat märke "jag sa aldrig Tudor" som oftast namnges. Hur ofta man hör ett produktnamn har inget med kvalitet att göra. Det beror mer på hur många Nick här på FS som har delar av sin inkomst i att upprepa dessa produktnamn.

                Banner har jag ingen egen erfarenhet av men det är en stor tillverkare och jag vågar mitt huve på att det väl motsvarar priset du får betala. Tror tom att det kan vara mer prisvärt än många andra märken.

                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                Kommentera


                • #9
                  Att man ofta hör ett företagsnamn i positiva ordalag är väl vad man i folkmun brukar kalla för gott rykte. Företag med gott rykte brukar ju dock kunna ta lite extra betalt för detta, vilket i slutändan resulterar i att man oftast får det man betalar för. Sedan är ju prisvärdhet en annan aspekt och där är det väl inte alltid de största märkena om är bäst.
                  Men det är sällan man ångrar sig ute på sjön för att man har köpt kvalitetsprodukter, det gäller allt från lina och rulle till motor och batteri.
                  Den som har mest prylar när han dör vinner

                  Kommentera


                  • #10
                    Ser att Banner har Traktionsbatterier till elbilar och golfbilar dessa borde passa bra till elmotorer på båtar då dom är gjorda för denna typ av förbrukning.
                    Ser inga priser på SGA sidan på dessa batterier
                    /Peter

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    156 025 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 704 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 974 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                    2 svar
                    492 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg profilnamnet  
                    Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                    2 svar
                    354 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X