Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har 0 erfarenhet av öppet hav, och inte jättestor båt, så jag får väl se hur långt jag vågar ge mig ut. Morups bank, och ev ut till middelgrundet kanske? Du får gärna komma med fler och bättre förslag!
    Jag har husvagnen uppställd i Olofsbo och hade tänkt ta med båten dit i veckan.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
      Jag har 0 erfarenhet av öppet hav, och inte jättestor båt, så jag får väl se hur långt jag vågar ge mig ut. Morups bank, och ev ut till middelgrundet kanske? Du får gärna komma med fler och bättre förslag!
      Jag har husvagnen uppställd i Olofsbo och hade tänkt ta med båten dit i veckan.
      Moturs bank har jag inte lyckats med, några grund runt omkring har varit bra, förra året hade jag världens småsej-race där ute.
      Kolla vraken runtomkring.

      Har nog mindre båt än dig, så måste vara riktigt bra väder för att jag ska våga mig ut..

      Sticker du ut på det L-formade spåret grån Falkenberg är det vrak vid slutet och i svängen, även spåret till morups bank ligger i mina "spår" så hade ju bara kunnat ladda ner därifrån... Smart man är ibland
      Senast ändrad av daikai1; 2018-07-16, 20:03.

      Kommentera


      • Jaha, det var ju smart med spåren, och då laddar jag inte upp något i närheten av dem till IG. Tack för tipsen. Jag köpte positionerna till 4000 vrak på tradera, men tyvärr verkade inga av dem vara runt Falkenberg, så det får bli lite på känn runt grunden.

        Hoppas mest få lite makrill, men hade ju såklart varit kanon med någon torsk eller sej med, eller tänk att få se en hoppande tonfisk, det hade varit jackpott det!
        Det skulle vara gott om makrill enligt några jag pratade med i Olofsbo hamn för någon vecka sedan i alla fall.
        Skulle du se till en blå-vit yamarin som ser lite vilsen ut så är det säkert jag ;-)

        Kommentera


        • Hörde nåt om att Lowrance var på G med sitt egna verktyg för att göra sjökartor samtigt som man kör och loggar tex, och då inte Navionics-grejen.
          Någon som hört nåt mer om detta eller vet var man kan hitta mer info om det?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
            Hörde nåt om att Lowrance var på G med sitt egna verktyg för att göra sjökartor samtigt som man kör och loggar tex, och då inte Navionics-grejen.
            Någon som hört nåt mer om detta eller vet var man kan hitta mer info om det?
            Slutet av sommaren säger dom.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
              Hörde nåt om att Lowrance var på G med sitt egna verktyg för att göra sjökartor samtigt som man kör och loggar tex, och då inte Navionics-grejen.
              Någon som hört nåt mer om detta eller vet var man kan hitta mer info om det?
              Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Det gjenstår å se, men Q3 2018 har vært nevnt som mulig release.




              Og så må jeg skrive noe tull her siden forumet krever det.....
              Team Colibri

              Kommentera


              • Är det någon annan än mig som haft svårt att ladda ner kartor direkt till loden med den inbyggda programvaran.

                Igår stod download på 0% hela dagen. Samt att alla kartbilderna som man ser jämte download knappen visades inte.
                Var också tvungen att göra en reset på lösenordet.

                Lurigt...

                Kommentera


                • Jag blev också tvungen att ändra lösenord, igen! Har nu samma problem med att ladda ner socialmap direkt till lodet, fick göra det i PC:n. Är väl bara att vänta så hoppar det säkert igång så småningom.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
                    Hörde nåt om att Lowrance var på G med sitt egna verktyg för att göra sjökartor samtigt som man kör och loggar tex, och då inte Navionics-grejen.
                    Någon som hört nåt mer om detta eller vet var man kan hitta mer info om det?
                    Der kom den for Elite Ti, HDS Gen 3 og HDS Carbon:
                    http://ww2.lowrance.com/en-au/News/L...edium=referral
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • Kan man kombinera detta med nedladdad dat från social maps?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 916 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X