Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Nillesfiske Visa inlägg
    Jag har börjat att göra lite framsteg.....
    Jag får ingen fråga när jag sätter i kortet! Problemet är troligtvis som du skriver
    att den inte känner igen kortet.
    Har problem med registreringen av enheten då jag inte får in enhets id !
    Jag provar att göra om min registrering på nätet, för det är nog där felet ligger.
    Att det var 2 AT5-filer beror nog på att det var 2 olika scanningar på sjön.
    Har du löst problemet?
    Jag löser inte det själv..

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
      Har du löst problemet?
      Jag löser inte det själv..
      Min registrering funkar nu men att få in filerna i plottern det har jag ej fått att funka!
      Jag kan starta filen men jag ser inget på plottern!
      Finns det någon vänlig själ som kan beskriva hur man går till väga?
      Jag ser inga sjöar på min plotter, är det någon som har något tips om man kan göra något med typ Google maps?
      Köpte Navionics+ som skulle vara så djävla bra, men ser bara några enstaka sjöar i mellansverige.

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Ja, de kan printes ut for både IG og RM.
        Har du använt IG själv?
        Jag hittar ingen funktion för utskrift, jag har använt skärmklippverktyget i Windows, det blir sådär.

        Har du fört över kartor från IG till ditt lod? Vad har du för lod? Hur ser filerna ut som IG producerar?
        Det verkar som många har problem med att få över kartan till Elit-7 lod.

        Om du har lyckats kan du inte lägga upp några bilder steg för steg hur filerna ser ut osv.
        Det verkar var något knull med hur den skapar filerna det bli bla 2 st at5 filer, när det bara får var 1..
        Se bilden


        Click image for larger version

Name:	Djupkarta filer.JPG
Views:	1
Size:	82,1 KB
ID:	1769970

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
          Har du använt IG själv?
          Jag hittar ingen funktion för utskrift, jag har använt skärmklippverktyget i Windows, det blir sådär.

          Har du fört över kartor från IG till ditt lod? Vad har du för lod? Hur ser filerna ut som IG producerar?
          Det verkar som många har problem med att få över kartan till Elit-7 lod.

          Om du har lyckats kan du inte lägga upp några bilder steg för steg hur filerna ser ut osv.
          Det verkar var något knull med hur den skapar filerna det bli bla 2 st at5 filer, när det bara får var 1..
          Se bilden


          [ATTACH=CONFIG]59211[/ATTACH]
          Hei
          Ja, jeg har brukt IG, men kun gratisversjonen. Jeg har HDS 5 Gen 2, HDS 8 Gen 1 og Globalmap 5300. Av disse vil kartene fra IG kun fungere i HDS 5 Gen 2, siden Navico har vært gjerrige og ikke oppdatert SW på mine andre enheter for bruk med IG-kart.

          Siden jeg bare har brukt gratisversjonen (full beskrivelse ligger i to linker i starten av denne tråden), har jeg ikke lastet tilbake i noen enhet, kun sett på resultatet på min PC. Jeg vil anta at problemet med Elite 7 ligger i Content ID, særlig hvis man opprettet en IG-konto før man hadde SW med Content-ID på sin enhet.

          Angående print, så fikk jeg et printersymbol i høyre hjørne når jeg så på resultatet av min opplasting via linken i emailen jeg fikk når IG hadde behandlet mine data. Når jeg brukte den og valgte forhåndsvisning, fikk jeg opp en utskrift tilsvarende det man får når man printer andre websider.

          Som jeg nevnte før i tråden, skjønner jeg ikke hvorfor det blir to at5-filer, for det skal bare bli en.... Men siden jeg ikke har testet å legge over i min HDS, har jeg ikke hatt mulighet til å se på dette selv. Siden at5 er vectorfiler, og vectorfiler kan komme med forskjellig oppløsning, kan det hende at man rett og slett kan slette den ene filen. Jeg ser av skjermbildet ditt at det kan virke som den ene filen har høyere oppløsning enn den andre? Hva skjer hvis du sletter den ene og så prøver opplasting?

          Det er ikke helt uten grunn at jeg anbefaler Reefmaster foran IG. I mine øyne er RM billigere, bedre og har større muligheter for eksport av ulike filer til forskjellige enheter. Det gjør feks at man kan dele kart med andre, mens IG låser deg til din enhet og ditt abonnement.

          En annen ting er at man nå kan bruke kart fra RM på mobile enheter via Google Earth, som ser veldig bra ut og gjør at man for en billig penge får en ekstra "kartplotter" i båten.
          Senast ändrad av Team Colibri; 2013-09-13, 08:18.
          Team Colibri

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg

            Angående print, så fikk jeg et printersymbol i høyre hjørne når jeg så på resultatet av min opplasting via linken i emailen jeg fikk når IG hadde behandlet mine data. Når jeg brukte den og valgte forhåndsvisning, fikk jeg opp en utskrift tilsvarende det man får når man printer andre websider.

            Som jeg nevnte før i tråden, skjønner jeg ikke hvorfor det blir to at5-filer, for det skal bare bli en.... Men siden jeg ikke har testet å legge over i min HDS, har jeg ikke hatt mulighet til å se på dette selv. Siden at5 er vectorfiler, og vectorfiler kan komme med forskjellig oppløsning, kan det hende at man rett og slett kan slette den ene filen. Jeg ser av skjermbildet ditt at det kan virke som den ene filen har høyere oppløsning enn den andre? Hva skjer hvis du sletter den ene og så prøver opplasting?
            Jag har försökt alla varianter tagit bort filer en och en och testat, inget hjälper

            Det verkar som det är just för Elit-7an det är problem.

            Jag har Pro versionen av IG och har ingen printsymbol..

            Kommentera


            • #66
              Har ett elite7 hdi, betalande medlem på IG,
              Har loggat sjön några gånger och även fått funktionen Merge att fungera. Ser väldigt bra ut på datorn men att sedan få över kortet till elite7an fungerar icke för mig heller.

              Ansluter härmed mig till gänget i tråden som har samma problem.
              Vem kontaktar Lowrance om probelmet?

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av Greve Grayling Visa inlägg
                Har ett elite7 hdi, betalande medlem på IG,
                Har loggat sjön några gånger och även fått funktionen Merge att fungera. Ser väldigt bra ut på datorn men att sedan få över kortet till elite7an fungerar icke för mig heller.

                Ansluter härmed mig till gänget i tråden som har samma problem.
                Vem kontaktar Lowrance om probelmet?
                Det låter som vi har samma problem, jag googlade runt lite, hittade ett inlägg från i maj i år från Usa, de hade samma problem där med just Elit-7an.

                Jag har kontakt med Navicon i Sverige jag skall faktiskt ta med mitt lod till dem nu på onsdag..
                Hoppas de hittar något eller att de kan ringa in problemet.

                Finns det någon som är duktig på att googla fram om någon har löst problemet på engelskspråkiga sidor, vore det bra, det är inte min starkaste sida..
                De har ju haft IG där sedan i början av året, det verkar ju funka till alla lod utom just Elite-7.

                Kommentera


                • #68
                  Då var man inte ensam då, var nära att sutta skiten i sjön efter alla djävla timmar man har lagt ner på den ;-)

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
                    Jag har försökt alla varianter tagit bort filer en och en och testat, inget hjälper

                    Det verkar som det är just för Elit-7an det är problem.

                    Jag har Pro versionen av IG och har ingen printsymbol..
                    Hvis det er noen hjelp, så kan du sende filene til meg så skal jeg lage et kart i RM og sende deg en fil du kan bruke. Bare send meg en PM med mailadressen din så får du min i retur. Du kan også få en kmz-fil til bruk med Google Earth, og en bildefil for print. Special price for you my friend.

                    Eller så kan dere kontakte djupkarta.se og få det gjort der.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • #70
                      gå på era återförsäljare, alltså där ni köpte ekoloden, och låt dem kontakta Lowrance för att få lite bättre tyngd bakom argumenten.
                      Kedjan ser Kund-butik-svensk agentur-Lowrance USA

                      Jag köpte min elite 7 hos Olssons Fiske via nätet och tänker kontakta dem idag.

                      Är en stor skam att så dyra ekolod inte fungerar, dessutom har vi köpt en extra tjänst, IG, där Lowrance sålt en tjänst som inte fungerar.

                      Tänk om detta hänt i USA, det hade säkert lett till ett åtal i domstol mot Lowrance.
                      Senast ändrad av Greve Grayling; 2013-09-14, 08:33.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 026 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 704 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      493 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X