Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Om dem nu har sänkt priset till 99 usd så är dem billigare än Reefmastern nu då, Reefmastern kostar 150 usd. Den stora nackdelen är väl rättighetsfrågorna om kartorna. Vill man ha rättigheterna på sina kartor så är ju Reefmastern ett självklart alternativ. Men Genesis är ju löjligt användar vänligt i alla fall. Bra att dem sänkt priserna så folk kan få möjligheten att göra egna kartor enkelt.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
      Du kan ange "offset" (kalibrering) för varje logfil du lägger upp på sidan. Fiskar du på en plats där vattnennivån skiftar mycket är det alltså bara att notera vad pegeln står på inför varje fiskepass för att få en korrekt djupkarta.
      Hur gör du omräkningen tum till decimaler?
      enligt exemplet är 8 tum = 0,667

      Svarar mig själv.. (Tack Google)
      1 fot = 12 tum

      8 tum/12= 0,6666666

      mao man skall föra in antal fot i rutan
      Senast ändrad av badpitt; 2013-10-10, 08:41.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
        Om dem nu har sänkt priset till 99 usd så är dem billigare än Reefmastern nu då, Reefmastern kostar 150 usd. Den stora nackdelen är väl rättighetsfrågorna om kartorna. Vill man ha rättigheterna på sina kartor så är ju Reefmastern ett självklart alternativ. Men Genesis är ju löjligt användar vänligt i alla fall. Bra att dem sänkt priserna så folk kan få möjligheten att göra egna kartor enkelt.
        De skall ju tydligen skaffa en funktion så man kan ta del av andras kartor.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av roadkill Visa inlägg
          Congratulations!

          You should have already received a $200 refund on your Premium Subscription to Insight Genesis.

          Insight Genesis™ recently changed the pricing structure to a single $99 rate. As a Premium subscriber we would like to show our appreciation by refunding you $200 to bring your subscription rate in line with this new pricing.

          There will be no change to any of the features you already enjoy, like the new privacy option and auto tidal adjustments.

          In addition, later this year we will be adding a Social Mapping Layer that will allow you to merge your trips with data that has already been uploaded to Insight Genesis.

          To use your Insight Genesis subscription now, click on the banner above, or this link. https://insightstore.navico.com/insightgenesis

          Thank you for being a part of the Insight Genesis team, and we hope you continue to enjoy your Premium subscription with enhanced features.

          trevligt när det är på det hållet nån gång
          Min Standard Subscription blev uppgraderad till Premium, men måste jag ladda upp mina loggfiler igen för att få med bottenhårdhet och växtlighet? Just nu är de inte tillgängliga..

          Kommentera


          • Du behöver inte ladda upp den igen. Logga in och ut några gånger så löser det sig. Det tog någon vecka innan jag kunde se der.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
              Om dem nu har sänkt priset till 99 usd så är dem billigare än Reefmastern nu då, Reefmastern kostar 150 usd. Den stora nackdelen är väl rättighetsfrågorna om kartorna. Vill man ha rättigheterna på sina kartor så är ju Reefmastern ett självklart alternativ. Men Genesis är ju löjligt användar vänligt i alla fall. Bra att dem sänkt priserna så folk kan få möjligheten att göra egna kartor enkelt.
              Insight är väl också mer beroende av prenumerationen genom upp och nerladdning medan Reefmaster funkar lika bra lokalt med egen data och man kan inaktivera prenumerationskollen och köra gratis.

              Jag flyttade fram datumet några år vid installationen så mina 14 dagar har hållt i ett par månader hittills...
              Alumacraft så klart!

              Kommentera


              • Det var ju jäkla synd att jag inte lyckades klura ut det. jag lyckade förlänga trialen 2 ggr. Sen blev jag tvingad att köpa Programmet. Men sen å andra sidan så ska jag sälja mina kartor till vårt FVO så jag förlorar inte direkt några pengar mer än att jag får ligga ute med dem.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
                  Om dem nu har sänkt priset till 99 usd så är dem billigare än Reefmastern nu då, Reefmastern kostar 150 usd. Den stora nackdelen är väl rättighetsfrågorna om kartorna. Vill man ha rättigheterna på sina kartor så är ju Reefmastern ett självklart alternativ. Men Genesis är ju löjligt användar vänligt i alla fall. Bra att dem sänkt priserna så folk kan få möjligheten att göra egna kartor enkelt.
                  Reefmaster i versjonen som kan lage kart (reefmaster Pro) koster 119USD, og er en engangssum. IG koster 99 USD og må betales per år.

                  Så til noe jeg er langt mindre sikker på.
                  Jeg vil anta at RM etterhvert vil komme med en "Pro Light" eller noe tilsvarende. Etterhvert som funksjonene bygges på, vil jeg anta at det vil bli ett naturlig valg å lage en variant som lager enkle kart og genererer fil til de vanligste kartplotterne, og en som har full pakke av verktøy som det proffverktøyet det faktisk kan være.
                  Team Colibri

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
                    Du behöver inte ladda upp den igen. Logga in och ut några gånger så löser det sig. Det tog någon vecka innan jag kunde se der.
                    Orkade inte vänta en vecka så jag laddade upp loggarna igen och då skapades kartorna upp med växtlighet och bottenhårdhet.

                    Dock är jag lite förvånad över att djupkartorna på lodet inte ser ut som i insight genesis. Jag trodde att de olika djupen skulle visas med olika nyanser av blå, som i insight genesis, men det är samma blå oavsett djup.

                    Hoppas den administrativa biten av tjänsten blir bättre, saknar sätt att ta bort gamla inaktuella sammanslagna kartor. För ett vatten är det ju bara den senaste som är relevant.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Carach Visa inlägg
                      Dock är jag lite förvånad över att djupkartorna på lodet inte ser ut som i insight genesis. Jag trodde att de olika djupen skulle visas med olika nyanser av blå, som i insight genesis, men det är samma blå oavsett djup.
                      Som jag förstår det är det inget program som färgar djupen i lodet (om jag har fel får jag säkert reda på det nu.)
                      Jag har testat både Reefmaster och DrDepth bägge har "bara" djupkurvor ingen färg.
                      En sak som funkar i mitt hemmavatten är att jag kör med bottenhårdheten den visas på lodet och alla grundare partier blir gula och grynnor röda. Det är mycket sand/sten i sjön se mitt inlägg nr 85 tidigare i tråden, det är en skärmdump från lodet.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 916 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 146 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X