Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nja...
    Det er fortsatt en og annen Elite 7 med buggen som snur om på lat og long der ute. Du kan fortsatt ikke se et IG-kart i meter på Elite (kun på HDS). Jeg har ikke prøvd å legge farger innenfor gitte konturer, så det kan jeg ikke si noe om.
    Team Colibri

    Kommentera


    • Jag har precis registrerat mig på Insight Genesis och börjat ladda upp lite loggar. När jag kollar på loggarna var för sig så ser det ok ut, men när jag lägger ihop dom "merge" så får jag inte med allt. Click image for larger version

Name:	Merge_1.jpg
Views:	1
Size:	204,0 KB
ID:	1772935.

      Samt mina inspelade loggar är på ca 2tim styck, men det känns som att det bara blir max 20% som kommer med på insight. Gör jag något fel.??
      Hur stor borde mina loggfiler vara efter 2-3tim.? Dom jag har nu är på mellan 400-600mb/st.

      Jag loggar med ett HDS 8 Gen2 inkl LSS-2 modul.
      ___________________________

      Team Gäddexpressen

      www.kingofmälaren.se

      Kommentera


      • Størrelsen høres logisk ut etter 2-3 timer. Hvilken fart holdt du der det bare ble en rød strek? Hvis du har kjørt fortere enn ca 17 knop vil ikke IG generere kart. IG vil heller ikke generere kart hvis programmet oppfatter at det er ulogiske målinger, feks hvis din GPS er litt på villspor og loggen havner på land.

        Hvis du vil at jeg skal ta en kikk på loggene dine, så send meg mailadressen din som PM så kan jeg sjekke de i et par andre programmer jeg har.

        EDIT:
        Jeg så nå at du sier at loggene dine ser ok ut hver for seg, men at det er etter merge at det blir rart. Den var ny for meg, så ved mindre noen andre har gode innspill er supporten neste steg.
        Senast ändrad av Team Colibri; 2014-03-25, 16:31.
        Team Colibri

        Kommentera


        • Jag provade att "merga" igen, Det ända jag ändrade på va "Track buffer" från 25m till 50m.
          Vet inte vad det innebär dock, men det kanske du vet.

          Fast det fungerade efter att jag kört igen med 50m track buffer.
          ___________________________

          Team Gäddexpressen

          www.kingofmälaren.se

          Kommentera


          • Track buffer sier noe om hvor stor avstand det kan være mellom sporene dine. Hvis det feks er 50 meter i mellom sporene, og du setter buffer til 25 meter, vil ikke IG lage kart på det som er mellom sporene.

            Jeg kjører alltid med maks, dvs 100 meter. Det gir kart som "dekker" mye vann, men selvfølgelig har de litt dårlig nøyaktighet der det er stor avstand mellom sporene mine. (Spor = logger)
            Team Colibri

            Kommentera


            • Meget bra forklaring av problematikken rundt dårlige data:
              http://insightgenesis.wordpress.com/...-genesis-maps/
              Team Colibri

              Kommentera


              • Bra artikel...

                Jag har fått till mitt loggande nu, allt fungerar bra, IG är väldigt enkelt att använda.
                Håller på att logga två fiskevatten nu, och sjökorten blir över förväntan..
                ___________________________

                Team Gäddexpressen

                www.kingofmälaren.se

                Kommentera


                • For alle som har en enhet fra Lowrance, Simrad, Eagle eller B&G; www.insightgenesischallenge.com

                  Alt du behøver for å delta er en enhet fra ett av disse merkene som du kan logge data med (sonarlogg) og så kan du være med i konkurransen. Du behøver altså ikke en av modellene som er helt nye, du kan delta med eldre modeller som Lowrance HDS Gen1 og LMS også. Rimelig kule premier hver måned og konkurransen starter 01.04.14.
                  Team Colibri

                  Kommentera


                  • När man kör botten komposition, hur ska jag tolka det bruna?

                    Ju mörkare det är ju mjukare är botten? eller är det tvärtom..

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
                      När man kör botten komposition, hur ska jag tolka det bruna?

                      Ju mörkare det är ju mjukare är botten? eller är det tvärtom..
                      Du har rett, mørkt = mykt.
                      Det jeg er mer usikker på, er om forskjellen på bunntyper måles på en gitt skala, eller for hvert enkelt vann.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 014 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 966 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X