Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kvibbe Visa inlägg
    Har precis kört igång med IG, och undrar om man kan köra flera kartor på samma sd kort? Annars måste man "ladda" kortet med aktuell sjö varje gång man skall ut. Har inte läst något om detta. Någon som vet?
    Jag kör flera kartor samtidigt på samma kort på mina HDS touch lod.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Her får du nok litt forskjellige svar avhengig av hvem du spør.
      Jeg sier nei. Lagre kartet ditt på en PC (eller generer og last ned hver gang) og legg over det kartet du trenger for dagen.

      PS - softwareoppdatering 4.0 for Elite HDI ligger ute igjen nå:
      http://www.lowrance.com/en-US/Softwa...ates/Elite-40/
      Merk at det er forskjellige oppdateringer for de ulike modellene, så pass på å bruke riktig oppdatering. Last ned på et minnekort, høyreklikk og unzipp (pakk ut) filen. Slett den originale filen. Sett minnekortet i Eliten og start Eliten, som så skal ta oppdateringen automatisk. Når oppdateringen er ferdig, slett den fra minnekortet så ikke Eliten kjører oppdateringen hver gang du slår av og på. Som alltid ved oppdatering, ta backup av waypoints før oppdatering og sjekk innstillngene dine (spesielt giver og fisketype) etter oppdateringen.
      Okej, tack för ett snabbt svar.

      Kommentera


      • Hej igen, med risk för att kanske bli duktigt tjatig om det här med att kunna få metrisk inställning i IG.

        Men är det ngn (Mastapike? Team Colibri?) som har hört ngt "skvaller" om när det kan tänkas ske? (ber om ursäkt ifall svaret redan postats, men jag kan inte finna det)

        Man kanske kan tycka att det är en liten skitsak, men för mig är det ett sånt där onödigt irritationsmoment som borde vara relativt enkelt att ordna till.

        Ha d gött!

        //Ace

        Kommentera


        • Beklager, det vet jeg ikke.
          Team Colibri

          Kommentera


          • Hej Ace, det arbetas på Metriska enheter just nu. Troligtvis innan september är slut. Det som kommer hända är att alla dina loggar automatiskt konverteras till meter iställer för fot.

            Mvh Jakob på Navico

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Navico.com Visa inlägg
              Hej Ace, det arbetas på Metriska enheter just nu. Troligtvis innan september är slut. Det som kommer hända är att alla dina loggar automatiskt konverteras till meter iställer för fot.

              Mvh Jakob på Navico
              Hej, tack för snabbt svar! Nu blir helt plötsligt en mkt bra produkt ännu bättre! (Iallafall för mig)

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Navico.com Visa inlägg
                Hej Ace, det arbetas på Metriska enheter just nu. Troligtvis innan september är slut. Det som kommer hända är att alla dina loggar automatiskt konverteras till meter iställer för fot.

                Mvh Jakob på Navico
                Tack för att du går in här och svarar, det blir lite mer officiellt då annars blir det lätt en massa gissningar och spekulationer.

                Kommentera


                • Premiärloggade senaste turen och laddade upp dom 10 loggfilerna som skapades. Men tyvärr var det endast ett par av dessa loggar som blev fullständiga. Dessutom försvann ännu mer när jag skapade kartan... Låg aldrig över 5 knop under hela loggandet... Någon som vet vad detta beror på?Click image for larger version

Name:	IG fil.jpg
Views:	1
Size:	364,8 KB
ID:	1775092Click image for larger version

Name:	IG map.jpg
Views:	1
Size:	413,9 KB
ID:	1775093
                  http://team-bigfish.blogspot.se/

                  Kommentera


                  • Jag är förmodligen korkad eller icke läskunnig. Detta parat med en engelska som dog någon gång i mitten av 70-talet gör att jag håller på att få krupp! Har fått svar på många frågor i denna tråd, men nu har jag kört fast. Team Colibri talar om att man måste ha ett program som heter Upload Tools för att kunna få in sina loggar. Vilket också bekräftas i den nedladdade manualen. Där står att man kan hämta det under IG-taben, i mitt konto. MEN JAG HITAR DEN INTE!!! Här behövs verkligen en förklaring för idioter, så snälla någon: HJÄLP!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                      Jag är förmodligen korkad eller icke läskunnig. Detta parat med en engelska som dog någon gång i mitten av 70-talet gör att jag håller på att få krupp! Har fått svar på många frågor i denna tråd, men nu har jag kört fast. Team Colibri talar om att man måste ha ett program som heter Upload Tools för att kunna få in sina loggar. Vilket också bekräftas i den nedladdade manualen. Där står att man kan hämta det under IG-taben, i mitt konto. MEN JAG HITAR DEN INTE!!! Här behövs verkligen en förklaring för idioter, så snälla någon: HJÄLP!
                      Ta en kikk til høyre i menyen her, under resources.
                      Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	143,0 KB
ID:	1775101
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 011 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 966 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X