Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nu finns IG översatt till svenska

    Click image for larger version

Name:	Insight.JPG
Views:	1
Size:	46,4 KB
ID:	1781634
    Bifogade filer
    Senast ändrad av badpitt; 2016-05-26, 15:04.

    Kommentera


    • Og der ser vi hvorfor man IKKE skal bruke Google Translate ukritisk.
      Team Colibri

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
        Nu finns IG översatt till svenska

        [ATTACH=CONFIG]87425[/ATTACH]
        Haha, rätt men så fel! :-)

        Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

        Kommentera


        • Navicos tjänster verkar ha kraschat allvarligt. GoFree-shopen är nere för lång tid framåt som det verkar (augusti?). Läser man mellan raderna förefaller det som det varit nån hackare framme. Men IG ska fungera iallafall.
          Go Free Shop Service Interruption
          Unfortunately, we are experiencing technical issues with some of our key services. As a result, we have suspended these services, until we are able to restore them to previous capacity. Please rest assured that no personal details or data has been affected and GoFree remains completely secure.
          We are working to restore the services as soon as possible and appreciate your patience whilst we resolve these issues.
          In the interim, for those of you currently looking to make a purchase of new maps for your Lowrance, Simrad or B&G display, we have the following options available:

          USA residents – Visit the Navico store
          All other residents – Please refer to the Dealer Locator option
          We know you might have questions, so please refer to our frequently asked questions (FAQ) page first before contacting us directly.
          For those who still require assistance, after visiting the FAQ page, please visit our GoFree Contact Us page to reach the appropriate regional support team equipped to assist you.
          http://www.gofreemarine.com/shop/shop-faqs

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Hagg Visa inlägg
            Navicos tjänster verkar ha kraschat allvarligt. GoFree-shopen är nere för lång tid framåt som det verkar (augusti?). Läser man mellan raderna förefaller det som det varit nån hackare framme. Men IG ska fungera iallafall.


            http://www.gofreemarine.com/shop/shop-faqs
            Hur är det möjligt att ett företag får ett systemhaveri som tar 2 månader att få igång igen, det kan inte betyda annat än att dom är riktiga amatörer eller är i mycket allvarlig ekonomisk knipa!!

            Ordet backup är det möjligen ett okänt begrepp hos Lowrance tro?

            Kommentera


            • Det där luktar juridiskt eller ekonomiskt trubbel som de inte vill offentliggöra. Stämda kanske av någon inblandad part som inte gillar deras "gratis" service??

              Där föll den anledning bort som kunde fått mig att välja ett nytt lod med IG. Satsar nog på ngt annat trots allt. Tur att jag inte hann köpa ngt innan detta dök upp.

              Kommentera


              • IG ble tatt ned pga angrep, men kom opp igjen etter tre dager. Til sammenlikning gikk nettløsningen til de norske skattemyndighetene ned noen dager i fjor, og så vidt jeg vet har de hverken lite folk ansatt eller noen mangel på penger i kassen. Som kompensasjon for at IG var nede fikk alle Premium forlenget sine abonnement med mye mer enn tre dager. Alle andre har fått gratis Premium en periode. Når norske altinn var nede, fikk ikke jeg en måneds betalingsutsettelse på skatten min.

                GoFree Store har fortsatt problemer.
                Team Colibri

                Kommentera


                • Tjenare.

                  Till min Elite TI 7 så får jag inte till det så att de sjöar jag laddat hem eller loggat själv, får ett korrekt namn när jag laddar hem dom från Insight.
                  De sjöar jag loggat själv heter typ "Merge 123456" i enheten, och de jag laddar ner från social heter typ "SocialMaps 123456"
                  Har självklart lagt alla sjöar under olika mappar som jag döpt efter sjön i fråga, men det är otroligt irriterande när det dyker upp om man vill ladda in en viss karta och man inte ha en aning om i fall man laddar in rätt eller ej.
                  Vet inte om det är någon inställning jag missat som jag inte kan hitta eller om det är Insight Genesis som inte tycker om mig och mina tankar på hur det skall fungera. Men om någon har en lösning så tar jag gärna emot den.

                  Kommentera


                  • Dropp å bruke mapper, ha ett kart på minnekortet av gangen. Det løser de fleste problemer.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • Det kanske är så att det är bäst att ha en karta åt gången, men ibland är det smidigt att kunna ha flera på kortet samtidigt om man flyttar sig mellan sjöar och inte har möjlighet/hinner/orkar koppla in kortet i en dator. Borde ju gå att döpa om på nåt sätt?

                      Min gamla Elite 5 hdi har inga problem med att byta till rätt karta när man hoppade mellan sjöar, dock har den nog alla kartor laddade samtidigt vilket ju Elite ti inte verkar ha.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 916 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X