Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Asplundsfisk Visa inlägg
    Jag har en hds5 gen2 och försöker ladda ner från social map.
    När man registrerar ekolod/plotter vad exakt ska det stå i fältet content I.D. ?
    Problemet är löst.Den behövde bara en programuppdatering .

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
      Nu börjar jag ruttna rejält på IG.

      Vad som än hänt under de senaste veckorna (servrar, hackningar, whatnot), så vill jag inte påstå att de tagit ansvar för (betalande) kund.

      Jag kan inte längre göra kartor från mina merges utan får felmeddelande "Map Failed to Generate please try again". När man felanmäler eller mailar IG/Support får man ett svar om dagen. Snabba puckar. Inte alls frustrerande. Nädå.

      Svaret jag får mailledes är "If either your unit's registered serial number or content ID is blank. It will give you an error when generating a map.". När jag kollar My Account finns alla uppgifter där!

      Jag har inte ändrat nåt, DE har gjort nåt. DE är jäääääävligt sega när det gäller att hjälpa.

      Hade jag stått i valet av nytt lod nu hade jag bytt till Humminbird o Autochart för jag är hyffsat trött på IG. Semestern rinner iväg, det fiske jag planerat göra med hjälp av mina egna kartor går om intet o de slöballarna svarar i ETT mail om dagen?

      Service? Fucktards.
      Kan du inte lägga nytt ärende och kopiera in deras svar, sen svarar du att serial och content ID finns. Det måste vara något annat fel. Vad får du för svar då?

      Kommentera


      • All of the above är redan testat. Svaren jag får från supporten när man mailledes förklarar ärendet mer i detalj är typ "har du provat att starta om datorn?", så den supporten känns inte så pigg på att hjälpa betalande kund...

        Både supporten i USA samt kontakten på Navico/Sverige (som jag fick fatt på i telefon och som var förstående) har enligt egen utsago tagit det vidare till högre instans. Problemen kvarstår dock... Kan inte generera kartor från mina merges och kan inte se merges gjorda efter "problemen" började.

        Tillfällig lösning; Jag ber om att få en genererad karta mailad. Inte så flexibelt men det funkar... Processen tar ju nåt dygn iom tidsskillnaden samt att de svarar på mail ungefär en gång om dan. Får jag för mig att köra en annan sjö än den planerade (vinden har vänt eller nåt), så blir det ju utan karta...

        Jag bad därför om alla aktuella kartor och har sen sparat dem lokalt så att jag kan plocka fram vid behov. Omständigare, men det funkar tills vidare...tills de hittar felet. Jag har ju som sagt inte ändrat nåt hos mig, problemet har ju uppstått hos IG.
        Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2016-07-13, 16:28.
        [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
        -Ta med skräpet hem.
        -Var ödmjuk.
        -Njut. Sluta hetsa o stressa.
        -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]


        http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

        Kommentera


        • Har precis införskaffat mig ett Lowrance-lod(ska hämtas idag) och tänkte höra om man kan se sin "mappning/loggning" direkt i "skärmen" eller måste jag exportera till IG för att sedan importera tillbaka "sjökortet"?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Frogen Visa inlägg
            Har precis införskaffat mig ett Lowrance-lod(ska hämtas idag) och tänkte höra om man kan se sin "mappning/loggning" direkt i "skärmen" eller måste jag exportera till IG för att sedan importera tillbaka "sjökortet"?
            Du må via IG.
            Team Colibri

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Frogen Visa inlägg
              Har precis införskaffat mig ett Lowrance-lod(ska hämtas idag) och tänkte höra om man kan se sin "mappning/loggning" direkt i "skärmen" eller måste jag exportera till IG för att sedan importera tillbaka "sjökortet"?
              Det är bara modeller med live funktion som kan visa loggningen direkt som djupkarta. Tex Humminbirds modeller med autochart live. Du måste ladda upp dina spår till IG och sen tar du ner dem som AT5 filer (small,medium,large och permit fil. Tänk på ta ner alla så du inte får problem vid zoom. Du kan lägga dem i mappar på minneskortet kallat efter vatten eller sjö) . Filerna är skyddade och går bara köra på det ekolod du har registretat på IG.

              Kommentera


              • Om man köper Insight genesis premium kan man ladda ner social maps och få de med bottenhårdhet samt vegitation eller måste man göra dem själv?

                Kan man köpa det någon stans på nätet har bara hittat det i fysiska butiker som man får beställa hem, antar att det bara en kod man fyller i?

                Kommentera


                • http://www.olssonsfiske.se/elektroni...wrance-genesis
                  1år 1000kr

                  Kommentera


                  • Bunnkomposisjon og vegetasjon er kun med dine logger, Social Map er kun dybde.

                    Ja du kan kjøpe Premium i GoFree Store.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • När jag lägger in en karta från social maps eller en jag loggat själv så försvinner Sverige och delar av Europa.. Det ser ut som på bilden.. Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	20,3 KB
ID:	1782245

                      Zoomar jag in tillräckligt så hittar jag tillslut min sjö, men blir svårt när Sverige bara är vitt...
                      Jag har letat igenom ca 50 sidor och hittade en med samma problem men ingen som gav något svar.. Är detta nåt alla har eller finns det någon fix för detta?
                      Tack på förhand!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 026 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 704 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      493 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X