Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hallå!
    Använt social map ett längre tag nu. I går tänkte jag uppdatera kartan på mitt hook-7 genom att läsa in de på sd kortet genom pc'n. Tog bort alla filerna efter ha laddat upp mina loggningar för att sedan ladda ner social map på nytt till kortet. Vattnet är mälaren, och den ända filen jag får när jag laddar ner är permits.txt i zip filen på 190kb.
    Har prövat lite andra vatten och vilket annat jag än väljer får jag alla de nödvändiga filerna som krävs.
    Men just mälaren får jag bara 1 fil och det är permits.txt. Någon annat som har eller har haft detta strul? Känns lite surt eftersom jag tagit bort den gamla mapen från kortet redan.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av skogstrollet Visa inlägg
      Hallå!
      Använt social map ett längre tag nu. I går tänkte jag uppdatera kartan på mitt hook-7 genom att läsa in de på sd kortet genom pc'n. Tog bort alla filerna efter ha laddat upp mina loggningar för att sedan ladda ner social map på nytt till kortet. Vattnet är mälaren, och den ända filen jag får när jag laddar ner är permits.txt i zip filen på 190kb.
      Har prövat lite andra vatten och vilket annat jag än väljer får jag alla de nödvändiga filerna som krävs.
      Men just mälaren får jag bara 1 fil och det är permits.txt. Någon annat som har eller har haft detta strul? Känns lite surt eftersom jag tagit bort den gamla mapen från kortet redan.
      Jag får samma fel med just Mälaren. Föreslår att du felanmäler det. Själv har jag inte behov av uppdaterad karta ännu på 6 månader ;-)

      Kommentera


      • Okej tack, känns skönt att veta! Kontaktat supporten om det så hoppas de löser sig snart, väldigt naket utan kartan nu när man vant sig så pass=)

        Kommentera


        • Jeg testet nå og får samme feil.
          Team Colibri

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av skogstrollet Visa inlägg
            Hallå!
            Använt social map ett längre tag nu. I går tänkte jag uppdatera kartan på mitt hook-7 genom att läsa in de på sd kortet genom pc'n. Tog bort alla filerna efter ha laddat upp mina loggningar för att sedan ladda ner social map på nytt till kortet. Vattnet är mälaren, och den ända filen jag får när jag laddar ner är permits.txt i zip filen på 190kb.
            Har prövat lite andra vatten och vilket annat jag än väljer får jag alla de nödvändiga filerna som krävs.
            Men just mälaren får jag bara 1 fil och det är permits.txt. Någon annat som har eller har haft detta strul? Känns lite surt eftersom jag tagit bort den gamla mapen från kortet redan.
            Jag fick samma fel, också för Mälaren, för ca 1 månad sedan.
            Vid nästa uppdateringstillfälle på deras sida blev det rätt igen.
            Misstänker de har nån bugg som inte skapar/publicerar de nödvändiga filerna på ett korrekt sätt.

            Kommentera


            • Nu finns en uppdatering av Mälaren, daterad 26 november. När jag laddar ner kartan blir zip-filen ca 45 MB så nu verkar det fungera igen.

              Kommentera


              • Enligt manualen för HDS Live ska det visst gå att lägga över Genesis Live-loggar till IG-kontot. Jag trodde inte detta skulle fungera. Någon som vet något om detta?

                Kommentera


                • Det går ikke, og forhåpentligvis vil det aldri gå.
                  Team Colibri

                  Kommentera


                  • En fråga angående Genesis Edge och privat loggning. Kan man merga denna på något sätt med den publika data som finns?

                    d.v.s. om jag skulle privat logga en sjö som är relativt dåligt loggad, måste jag börja från ruta 1, eller adderar mina loggningar så den karta som redan finns blir bättre, (fast bara för mig)?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Stonereg Visa inlägg
                      En fråga angående Genesis Edge och privat loggning. Kan man merga denna på något sätt med den publika data som finns?

                      d.v.s. om jag skulle privat logga en sjö som är relativt dåligt loggad, måste jag börja från ruta 1, eller adderar mina loggningar så den karta som redan finns blir bättre, (fast bara för mig)?
                      Hvis du har lastet opp en (eller flere) logg som privat, så kan den ikke kombineres med Social Map.
                      Hvis du har lastet opp en (eller flere) logg som privat, og så merged og laget et kart, kan det ikke kombineres med Social Map.
                      Hvis du har lastet opp en (eller flere) logg som privat, og ønsker å endre status til public, så send link til loggen til support og be de endre status og legge den til Social Map.

                      En mellomløsning her er å ha både ditt private kart og kartet fra Social Map i kartplotteren samtidig, og så veksle mellom de. Jeg har ikke prøvd, men har du en HDS så bør du kunne vise de to kartene samtidig på delt skjerm.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 014 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 966 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X