Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kan någon förklara vad jag ser?
    Varför står det t.ex no nere till höger? vid sonarlog.

    Hur kan jag provide name utan edge?

    Hur vet jag att det jag gör gynnar eventuellt andra?

    Om sonarlog inte hamnar till social. Är det då nån mening för mig att spela in det?

    Jag åker ju på en sjö för att logga mest med surfplattan. Genesis genom lodet är mer en bonus åt andra. Nu är ju dessa mer test sjöar tills jag kommer till dom mer populära.
    Hur ska jag t.ex ställa in lodet för att logga åt social?

    I grund och botten så genesis helt ointressant för mig personligen.
    Hade jag varit självisk så skulle jag köra med ett navionics kort i plottern.

    Svaret står säkert redan på forumet. Men söker jag på genesis så får jag på tok för många sidor att gå igenom. Bara denna är på över 100 sidor.

    Kommentera


    • Den inspelning du gjort kommer att finnas i Social Map inom någon vecka efter att någon på C-map granskat den. Då kommer de förhoppningsvis också ha namngett sjön. Jag brukar inte behöva ha gjort några särskilda inställningar. Men 200 khz och autodjup behöver vara på.

      Kommentera


      • Man känner sig så osäker när man just börjar. Alla tutorials är mest om hur man laddar ner och skapar på så sätt kartor.
        Har än så länge inte hittat en tillförlitlig källa till info om just skapandet. Bör ju finnas en där ute som börjar med när man sitter i båten och har alla val framför sig tills när man kommer hem och laddar upp.
        Upplevde t.ex att den webbaserade uppladdaren som bättre än Insight Genesis Upload Tool.

        just när man stoppar inspelningen så finns det ju en del val, även före.

        Kommentera


        • Hej, har problem!
          Jag var ute och loggade i ca 4 timmar i morse på mitt Elite5ti med totalscan.
          Kommer hem sätter i sd kortet som vanligt..... inte en enda ny loggfil!!!
          Fattar inte vad som kan ha hänt! Stoppade loggning många ggr så jag inte skulle riskera att få en fil som va nåt fel på och allt skulle va borta. loggade kanske 10-12 filer. finns inget från idag på sd kortet.
          har startat upp enheten och då kan jag se spåren och även lite Live som jag hade på ibland . Kan filerna hamnat på enheten? hur hittar jag dom då?
          Tacksam för hjälp!

          Kommentera


          • Hvis de ligger i internminnet så finner du de der. Innstillinger-Filer, og kan kopiere de over til minnekortet.
            Team Colibri

            Kommentera


            • Vilka filer ska man egentligen ladda upp? Slg eller gsd? Båda?
              Har inte fått det där mailet än.
              Men på dashbord så står det att sjöarna är klar. Är även så man kan trycka på yes och komma till sjön på kartan. Den blå markören är där. Men sjön ser ut som innan.
              Svårt att veta om man gör rätt eller inte.

              Kommentera


              • Sonarlogger har filformatene SLG, SL2 eller SL3. (Avhengig sv hva du valgte da du startet loggingen.) Det er disse som skal lastes opp. Ang mail, så sjekk spamboksen.
                Team Colibri

                Kommentera


                • Hittade tillslut Filer mappen den fanns i Pages-Filer på vänsterkanten, går man in i inställningar finns ingen Filmap.
                  Men det fanns inga loggar där, bara några som låg i uppladdningskö men det va gamla loggar.
                  Jag kommer ihåg att jag kryssade av rutan att ladda upp till cmap genesis, kan det vara problemet? Måste den vara ikryssad för att få loggarna sparade på sd kortet?

                  Kommentera


                  • Du har kanskje aktivert automatisk opplastning og sletting ja. Da laster den opp selv via mobildata.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • Vad händer med privata loggningar/kartor när betaltjänstens tid löper ut? Läggs det automatisk med i social maps, eller kan man välja att ta bort loggfilerna och bara spara sin privata karta på ett SD-kort?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 915 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 143 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X