Humminbird AutoChart - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Humminbird AutoChart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Är det någon av helix modellerna som har dubbla kortläsare?
    Enklaste lösningen (men dyrast), att köpa en plotter till plus en nätverkshub.

    Så om jag spelar in lite varje ggn jag är ute och sen sparar ner det på zl kortet efter varje tur så byggs kartorna upp sakta men säkert?!? Så till slut behövs inte sjökortet när jag befinner mig inom inspelade vatten?
    Rätt eller fel?

    Kommentera


    • mig veterligt är det dubbla kortläsare från 9 tum modellen....du behöver ingen nätverkshub om du köper en enhet till med N på slutet vad jag fattar...bara en kabel mellan...

      Ja, du har rätt...
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • Bästa lösningen jag kan tänka på och kör själv är att ha en enklare enhet till plotter. Typ en 8 eller 9 serie som är nere på loppispriser och ha enbart som plotter och loggning. Är man på helt nya vatten kör man ju Live på Helix.

        Men har ett irriterande problem om man på Helixen kör givaren från nätverk och ipilot link samt AC live med delad skärm är att en eller två gånger i minuten så hackar bilden ett ögonblick. Irriterande vid vertikalfiske och användning av realtidsfönster.

        Funkar dock utmärkt om man kör enheten fristående . Blir väl för mycket att processa för enheten eller en bugg.
        Alumacraft så klart!

        Kommentera


        • Jag har plötsligt fått problem med att min Helix ger mig meddelandet "AutoChart Zero Lines-kort är låst." när jag försöker registrera djupkarta.

          Får inte heller upp alternativet att radera när jag valt "Visa rådata".

          Kortet har ingen skrivskyddsswitch, så vad kan ha hänt?

          Kommentera


          • Om skrivskyddsswitchen är borta så är den väl skrivskyddad. Prova sätta en bit tejp för hålet så kanske den kan lura läsaren så att kortet bli skrivbart?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av GuteBysen Visa inlägg
              Om skrivskyddsswitchen är borta så är den väl skrivskyddad. Prova sätta en bit tejp för hålet så kanske den kan lura läsaren så att kortet bli skrivbart?
              Alltså det är ett kort som inte ska ha nån switch, ett humminbird original med deras logga på. Ett MicroSD.

              Kommentera


              • Hej, precis köpt en Helix 9 g2. Fick med ett Autochart ZL kort, men verkar inte som att varken lodet eller datorn kan läsa kortet (testat med minneskortsläsare) i olika datorer utan lyckat resultat. Undrar vad som kan vara fel, ska tilläggas att lodet och kortet är begagnat. Någon som kan ha någon förklaring?

                Kommentera


                • Minnekort blir korrupte, det er bare et spørsmål om tid.
                  Team Colibri

                  Kommentera


                  • Kortet kanske låst till annan enhet? Vissa programvaror låser kortet första gången det stoppas i enheten så det inte går att läsa från andra enheter, det går givetvis att formatera om kortet ändå men då ryker ju innehållet.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    156 010 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 698 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 965 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                    2 svar
                    487 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg profilnamnet  
                    Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                    2 svar
                    353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X