Rostfritt är ju bra, ibland... Nackdelen är väl att det leder ström till skillnad mot plast... Inte bra om batteriet rör sig lite och en polsko som oftast sticker ut från polerna kommer i kontakt med plåten, värre ändå om bägge råkar göra det...
Ibland verkar det som att vi skapar problem där inga finns, vad är problemet med två batterilådor??
Själv har jag alla möjligheter att göra en plastlåda i vilken storlek som helst ändå har jag tre separata i båten, ett till varje batteri...
Annars funkar väl en plastback med lock som cosmoz föreslog alldeles ypperligt om man hittar en i stadig plast i bra storlek
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Batteribox till 2 batterier?
Collapse
X
-
-
Då får det väl bli 2 biltema batterilådor utan lock då det e för stort. Och lösa med ett annat lock. Tack för info!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggnä...viktigast är att de står i nåt tätt om de börjar läcka syra...om man inte har AGM-batterier som inte kan läcka förstås...
Blir det läckage av syra och batterierna står i en trä/plastlåda som inte kan hålla kvar syran så rinner det ut i båten och förstör skrovet med hål i skrovet som värsta scenario, så ska det byggas egna lådor så är AGM batterier eller andra läckagefria modeller ett måste!
Lämna en kommentar:
-
nä...viktigast är att de står i nåt tätt om de börjar läcka syra...om man inte har AGM-batterier som inte kan läcka förstås...
Lämna en kommentar:
-
Får väl snickra ihop nån låda i formplyfa jag har över. Viktigast känns som att det e ett lock som e över polerna.
Lämna en kommentar:
-
Va och kollade idag i diverse butiker utan att hitta någon låda som kan passa. I vilket material hade du tänkt bygga i?
Lämna en kommentar:
-
Problemet med de flesta förvaringslådor är att måttet är taget i toppen av lådan och sen smalnar dom ju av nedåt för att smidigare kunna stapla dom på varandra antar jag.
Letar efter en rak låda helt enkelt. Får kanske bygga en i värsta fall.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av ABergstrom Visa inläggNågon som har en smart lösning/låda för förvaringen av dubbla bilbatterier i samma låda. Alla batteriboxar e så knöliga lock på. Batterierna ska ju bara parallellkopplas och sen stanna i båten...
Nån som hittat en perfekt låda/verktygslåda eller liknande på biltema/jula/Ikea/classe eller nån annan affär?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 747 visningar
0 gillar