Lowrance+navionics. Problem med åäö osv. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance+navionics. Problem med åäö osv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lowrance+navionics. Problem med åäö osv.

    Har lite promlem med att min plotter inte kan visa åäö, är det lowrance fel som läser i fel format eller navionics?

    För övrigt så hatar jag navionics de är ju bara en stor sörja överallt. Använder hellre eniro på sjön med 4" telefon än att använda plottern. Finns de någon karttillverkare som är lik eniros kartor man kan använda i plotter?

    Stör mig även på att man inte kan ange nautiska mil utan man får fot istället om man väljer att man vill ha antal meter som de ska larma på om man åker ut kurs eller vad det nu var får återkomma.

    Såhär ser de ut...

    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	601,9 KB
ID:	1839038
    Senast ändrad av yamahare; 2015-06-26, 23:33.

  • #2
    Kontakta Navionics eller åf, det ser ju helskumt ut. Nu har jag bara provat Navionics i Blekinge men där har det funkat perfekt. Haha, jag har även provar eniro där i telefon. Inte helt perfekt...

    Kommentera


    • #3
      Hvilken plotter med hvor gammel Navionics brikke?
      Team Colibri

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Hvilken plotter med hvor gammel Navionics brikke?
        Elit 4 chirp.

        Navionics uppdaterade jag 1 månad sen.

        Kommentera


        • #5
          Hverken amerikanere (Lowrance) eller italienere (Navionics) liker våre sære nordiske bokstaver. Med begge to i samme boks må det bli problemer.

          Mer seriøst:
          Dette skjønner jeg lite av. Jeg brukte Navionics i Elite 5 CHIRP tidligere i år uten problemer. Jeg antar at du har oppdatert softwaren i Eliten? Med et så nytt Navionics, har du vanligvis ett år med gratis oppdatering inkludert i prisen. Kjør en oppdatering på brikken din. Hjelper ikke det er supporten neste stopp er jeg redd.
          Team Colibri

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Hverken amerikanere (Lowrance) eller italienere (Navionics) liker våre sære nordiske bokstaver. Med begge to i samme boks må det bli problemer.

            Mer seriøst:
            Dette skjønner jeg lite av. Jeg brukte Navionics i Elite 5 CHIRP tidligere i år uten problemer. Jeg antar at du har oppdatert softwaren i Eliten? Med et så nytt Navionics, har du vanligvis ett år med gratis oppdatering inkludert i prisen. Kjør en oppdatering på brikken din. Hjelper ikke det er supporten neste stopp er jeg redd.
            Tack för info,har inte uppdaterat lowrance men känns inte som de ska behövas. Får testa uppdatera i början av nästa vecka.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av yamahare Visa inlägg
              Har lite promlem med att min plotter inte kan visa åäö, är det lowrance fel som läser i fel format eller navionics?

              För övrigt så hatar jag navionics de är ju bara en stor sörja överallt. Använder hellre eniro på sjön med 4" telefon än att använda plottern. Finns de någon karttillverkare som är lik eniros kartor man kan använda i plotter?

              Stör mig även på att man inte kan ange nautiska mil utan man får fot istället om man väljer att man vill ha antal meter som de ska larma på om man åker ut kurs eller vad det nu var får återkomma.

              Såhär ser de ut...

              [ATTACH=CONFIG]79474[/ATTACH]
              Har själv ett Mark 4 HDI men ej ännu köpt Navionics mest för att jag inte har fått chansen att prova det i syfte att set hur det fungerar speciellt med tanke på alla klagomål som det skrivits om.

              Dock har jag pratat med Lowrance rörande det bedrövliga med foot(senaste mjukvaran installerad) dock inget svar ännu när/om det kommer en uppdatering, åäö har jag inte grejat med så ingen kommentar där.

              Det är trist att man skriver så usel kod att man inte kan göra programmen internationella utan man lever på att man har en marknad i USA och resten är bara grädde på mosen.

              Men, jag gillar charmen i Mark 4 och dess GUI

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
              1 216 svar
              155 916 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg HenkeW
              av HenkeW
               
              Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
              12 svar
              2 687 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Piscantur stercore  
              Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
              27 svar
              1 936 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg gabbu
              av gabbu
               
              Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
              13 svar
              1 144 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg holden
              av holden
               
              Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
              2 svar
              161 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg fishmark  
              Arbetar...
              X