Garmin Striker eller Echomap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin Striker eller Echomap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Spow
    replied
    Ursprungligen postat av losmopedo Visa inlägg

    Tackar!
    vilken givare har du till ditt lod?
    Gt52 heter den

    Lämna en kommentar:


  • losmopedo
    replied
    Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
    Jag tycker quickdraw kartorna är jätte bra, har inget att klaga på mitt striker plus7sv, men om du tänkt köpa livescope i framtiden så funkar det inte med striker serien så värt att tänka på.
    Tackar!
    vilken givare har du till ditt lod?

    Lämna en kommentar:


  • Spow
    replied
    Jag tycker quickdraw kartorna är jätte bra, har inget att klaga på mitt striker plus7sv, men om du tänkt köpa livescope i framtiden så funkar det inte med striker serien så värt att tänka på.

    Lämna en kommentar:


  • losmopedo
    replied
    Står precis i lod-köpartagen…

    quickdraw -alltså möjligheten att göra egna sjökartor är ngt som står högt på min funktionslista…. Vad är det som gör Garmin sämre? Vilket lod i denna prisklass rekommenderas istället?

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Att tänka på är att Garmins QuickDraw inte ritar i närheten så bra kartor som de andra fabrikaten.

    Blev väldigt besviken faktiskt.
    ​​​

    Lämna en kommentar:


  • husbehov
    replied
    Uppskattar informationen i denna tråd!

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av Team Isotopes Visa inlägg
    Strikern är en unik produkt. Vad jag vet finns inget liknande från Lowrance, Humminbird mm.
    Priset avspeglar nog inte vad innehållet kostar att tillverka utan vad folk är beredda att betala. Echomapens pris baserar sig nog på vad övriga fabrikat tar för en 9" GPS-plotter med ekolod. Strikerns pris jämförs med övriga 9" ekolod. Det verkar som Garmin hade svårt att sälja den första generationens Striker(ständigt extrapris) Inte många som var intresserade av att betala extra för en gpsfunktion utan karta/sjökort. Men den nya med Quickdraw blir nog populär.
    I dag har Lowrance Hook2-serien flere modeller med samme prinsipp som Garmins Striker. Humminbirds gamle Matrix-serie hadde flere modeller med prinsippet men krevde ekstern GPS-mottager. Går du endel år tilbake var alle «kartplottere» slik, dvs ren posisjonsvisning som du så sammenliknet med et papirkart.

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av pegaso Visa inlägg
    Vad är det då man kan göra med en kartplotter i Echomap, som man inte kan göra i Strikern?

    Jag menar, båda kan "spela in" och göra en karta över sjön (som saknar sjökort), båda har samma givare,
    vad blir skillnaden?
    Kan båda visa "spår" var jag varit eller är det kartplotterns funktion?
    (Känns märkligt att det skiljer 5.400 och man då bara får möjligheten till att köpa "riktiga sjökort" och kan visa motordata på skärmen).
    Du svarer på ditt eget spørsmål. Echomap kan bruke kartbrikker, Striker kan det ikke.

    Hvis du igjen ser på forskjellen mellom Echomap og GPSmap vil du se at den største forskjellen der er ethernet. Muligheten til nettverk er per i dag en av de største forskjellene mellom prisklassene.

    Lämna en kommentar:


  • Team Isotopes
    replied
    Strikern är en unik produkt. Vad jag vet finns inget liknande från Lowrance, Humminbird mm.
    Priset avspeglar nog inte vad innehållet kostar att tillverka utan vad folk är beredda att betala. Echomapens pris baserar sig nog på vad övriga fabrikat tar för en 9" GPS-plotter med ekolod. Strikerns pris jämförs med övriga 9" ekolod. Det verkar som Garmin hade svårt att sälja den första generationens Striker(ständigt extrapris) Inte många som var intresserade av att betala extra för en gpsfunktion utan karta/sjökort. Men den nya med Quickdraw blir nog populär.

    Lämna en kommentar:


  • pegaso
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    at Echomap har kartplotter
    Vad är det då man kan göra med en kartplotter i Echomap, som man inte kan göra i Strikern?

    Jag menar, båda kan "spela in" och göra en karta över sjön (som saknar sjökort), båda har samma givare,
    vad blir skillnaden?
    Kan båda visa "spår" var jag varit eller är det kartplotterns funktion?
    (Känns märkligt att det skiljer 5.400 och man då bara får möjligheten till att köpa "riktiga sjökort" och kan visa motordata på skärmen).

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
1 216 svar
156 014 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HenkeW
av HenkeW
 
Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
12 svar
2 700 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
27 svar
1 966 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gabbu
av gabbu
 
Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
2 svar
489 visningar
0 gillar
Senaste inlägg profilnamnet  
Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
2 svar
353 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Arbetar...
X