Som rubriken säger är mitt Elite-5x HDI svårstartat. Någon enstaka gång startar det på första trycket, andra gånger behövs det 15-20 tryck, ibland hjälper det med att trycka typ 30 sekunder, men idag startade det inte alls. Strömförsörjningen är ok. Någon som har någon idé kring detta? Är det ens någon idé att skicka till reparation? Det är väl bara ett enda kretskort alltihop?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Elite-5x HDI svårstartat
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av andrho Visa inläggSom rubriken säger är mitt Elite-5x HDI svårstartat. Någon enstaka gång startar det på första trycket, andra gånger behövs det 15-20 tryck, ibland hjälper det med att trycka typ 30 sekunder, men idag startade det inte alls. Strömförsörjningen är ok. Någon som har någon idé kring detta? Är det ens någon idé att skicka till reparation? Det är väl bara ett enda kretskort alltihop?
Normalt sett när saker är svåra att starta så är det någon konding som gett upp.
Men det är oftast när de har någon nätdel eller liknande, men kan säkert vara något liknande på detta.
Jag letar efter trasiga ekolod som jag kan ge mig på att laga, mest för att det är kul.
Vill du sälja ditt som defekt så kan jag ge mig på och se om jag kan laga det. Men vet inte om jag kan säga att jag kan, men jag kan ge det ett försök.
Men du vill att någon ska laga det till dig? Dvs inte sälja?Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
-
Hm, att sälja ett defekt ekolod har jag inte ens tänkt på, men det är ju en tanke. Primärt vill jag få det reparerat, men det blir ju allt ovanligare att någon reparerar elektronik. Om Lowrance slår ifrån sig eller vill ha hutlöst betalt kan jag ju sälja det till dig och om du får ordning på det kan du sälja tillbaka det till mig. Eller ta betalt för arbetet.
Jag hade isär det och gläntade lite på halvorna för att se om der var någon ärg eller annat uppenbart fel men det såg fint ut. Mitt på kretskortet sitter en stor kondensator som kanske, som du skriver, kan vara syndabocken. Men jag har dåliga erfarenheter av att pilla på kondensatorer så jag skruvade ihop det igen. Hoppas det inte var kvävefyllt eller nåt så att jag gjort något dumt. Ber att få återkomma via pm.
Kommentera
-
Det är säkert ingen fara med att öppna det.Ursprungligen postat av andrho Visa inläggHm, att sälja ett defekt ekolod har jag inte ens tänkt på, men det är ju en tanke. Primärt vill jag få det reparerat, men det blir ju allt ovanligare att någon reparerar elektronik. Om Lowrance slår ifrån sig eller vill ha hutlöst betalt kan jag ju sälja det till dig och om du får ordning på det kan du sälja tillbaka det till mig. Eller ta betalt för arbetet.
Jag hade isär det och gläntade lite på halvorna för att se om der var någon ärg eller annat uppenbart fel men det såg fint ut. Mitt på kretskortet sitter en stor kondensator som kanske, som du skriver, kan vara syndabocken. Men jag har dåliga erfarenheter av att pilla på kondensatorer så jag skruvade ihop det igen. Hoppas det inte var kvävefyllt eller nåt så att jag gjort något dumt. Ber att få återkomma via pm.
Jag hade dragit isär det och kollat hur långt spänningen kommer. Är det som så att det kommer dit det ska, och allt verkar bra, så kan man testa knappen och se om det är den som bråkar. Går ju att mäta den knappen utan ström så ser man ju om den funkar
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27
|
14 svar
559 visningar