Garmin Striker Plus 7SV eller annat alternativ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin Striker Plus 7SV eller annat alternativ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Garmin Striker Plus 7SV eller annat alternativ?

    Nu när allt börjat vända och våren sakta närmar sig så vill jag inhandla ett ekolod (om mina ekonomiska förhoppningar förverkligas) och jag har med mina skarpt begränsade erfarenheter av ekolod och inte mycket kunskap om dessa prylar fastnat lite för det här. Men finns det några andra alternativ som till samma pris kan ge lika mycket?

    Vad jag fastnat för är följande:
    • 7' skärm
    • Side Imaging
    • Skapa djupkarta (och dessutom få fram den direkt när jag gör den)
    • Man kan genom WIFI koppla sin telefon/surfplatta till den och se samma som på ekolodet (väldigt smidigt om man är flera i båten)
    • Priset framför allt
    Har man några andra alternativ på marknaden för detta priset om man vill få allt ovan? WIFI-grejen är väl inte så viktig dock.
    Om någon har ett som han/hon använt vore det väldigt intressant med input från denne, kanske lite plus och minus.
    Senast ändrad av tintin_jkpg; 2019-02-14, 17:23. Anledning: WIFI, inte bluetooth. Misstag korrigerat!

  • #2
    I samme prisklasse (ca 5-5500) er det ingen alternativer som tilbyr akkurat de funksjonene med en 7-skjerm.

    PS - det er WIFI som brukes til å speile mot mobil/ nettbrett, ikke Blåtann/ Bluetooth.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      I samme prisklasse (ca 5-5500) er det ingen alternativer som tilbyr akkurat de funksjonene med en 7-skjerm.

      PS - det er WIFI som brukes til å speile mot mobil/ nettbrett, ikke Blåtann/ Bluetooth.
      Aha, som jag misstänkte. Då får det nog bli en sån här. Tack för svaret!
      Åh ja så var det ja ibland blir det snurrigt där uppe i hjärnan när man ska försöka komma ihåg saker :P

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Nu när allt börjat vända och våren sakta närmar sig så vill jag inhandla ett ekolod (om mina ekonomiska förhoppningar förverkligas) och jag har med mina skarpt begränsade erfarenheter av ekolod och inte mycket kunskap om dessa prylar fastnat lite för det här. Men finns det några andra alternativ som till samma pris kan ge lika mycket?

        Vad jag fastnat för är följande:
        • 7' skärm Japp
        • Side Imaging Japp
        • Skapa djupkarta (och dessutom få fram den direkt när jag gör den) Yes!
        • Man kan genom WIFI koppla sin telefon/surfplatta till den och se samma som på ekolodet (väldigt smidigt om man är flera i båten) Nope! Funkar bara med GPSmap-serien, inte heller echomap stödjer HELM-appen.
        • Priset framför allt Fortfarande bra enhet för pengarna.
        Har man några andra alternativ på marknaden för detta priset om man vill få allt ovan? WIFI-grejen är väl inte så viktig dock.
        Om någon har ett som han/hon använt vore det väldigt intressant med input från denne, kanske lite plus och minus.
        Vågar nog ändå rekommendera denna enhet, för jag tycker de fungerar bra.

        http://mortasfiske.blogspot.com

        Kommentera


        • #5
          Vilka är billigast på striker 7an just nu?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
            Vilka är billigast på striker 7an just nu?
            Ingen aning, jag har bara kollat prisjakt för den sidan använder jag för alla andra av mina köp av elektronikprylar.

            Kommentera


            • #7
              Har en själv till Garmin portabla fiskesats och tycker den fungerar bra, har dock inte använt mig mycket av kartan.

              Kommentera


              • #8
                Ritar Strikern med quickdraw på befintliga sjöar från minnet, laddar man ned sjöar till enheten eller hur funkar det? Den saknar vad jag förstår plats för minneskort, åtminstone förr https://www.fiskesnack.com/forum/fis...-eller-echomap
                så den tar inte sjökort för navigering om man nu behöver det, men det kanske är annat nu?

                Fast man får ändå mycket för runt 5000kr låter det som...

                Om Tintin ursäktar frågan, om man köper en Garminenhet med plats för sjökort ritar quickdraw direkt på sjökortet då eller måste man exportera till sjökortet, typ overlay eller vad det kan kallas?
                Senast ändrad av anteman; 2019-02-15, 00:18.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Om Tintin ursäktar frågan, om man köper en Garminenhet med plats för sjökort ritar quickdraw direkt på sjökortet då eller måste man exportera till sjökortet, typ overlay eller vad det kan kallas?
                  Tvärtom, jag VÄLKOMNAR frågan det tog jag för givet utan att ens tänkt tanken på att kolla upp. Inte för att det skulle vara en deal breaker.

                  Kommentera


                  • #10
                    Skal du ha skikkelig kartplotter må du opp på EchoMap. Striker er et ekkolodd med litt GPS-støtte på siden. Striker 7 og 9 har som nevnt over støtte for WIFI mot ActiveCaptain-appen hvor du finner QuickDraw. Men Striker har altså ikke en tradisjonell kartplotterdel og derfor heller ingen plass til minnekort.
                    Team Colibri

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    156 014 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 700 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 966 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                    2 svar
                    489 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg profilnamnet  
                    Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                    2 svar
                    353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X