köpa LiFePo4 batterier från kina typ aliexpress. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

köpa LiFePo4 batterier från kina typ aliexpress.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    https://www.aliexpress.com/item/4000013168722.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1e5a3 7e4lTW4TF&algo_pvid=5c417ca0-5858-411e-8e42-a05f9e7e205d&algo_expid=5c417ca0-5858-411e-8e42-a05f9e7e205d-11&btsid=1242c0f5-e735-40b9-8276-385c320c86a0&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb2016 02_3,searchweb201603_55


    Här är ett exempel dessa är bra ,har jag själv men om du söker vidare så kanske de finns billigare hos någon annan handlare.


    Kommentera


    • #12
      PIA100s eksempel er glimmrende, man bør vite hva man kjøper kontra hva man skal bruke det til. Her er spesifikasjonen 25A kontinuerlig belastning, noe som er under halvparten av hva du bør ha på en moderne elmotor eller vinsj. Sikkert fine til å drifte øvrig elektronikk, men ikke en elmotor. Merk også lavt antall sykluser, med moderne LIfePo4 bør det stå "more than 3000".

      Click image for larger version  Name:	Capture.PNG Views:	0 Size:	4,4 KB ID:	2528843
      Senast ändrad av Team Colibri; 2019-12-04, 10:41.
      Team Colibri

      Kommentera


      • #13
        Fast, det där är ju 40Ah varianten. 120Ah samt 70Ah alternativet är specade på 3000+ cykler samt 100A kontinuerlig belastning
        Vad tror man då?
        http://mortasfiske.blogspot.com

        Kommentera


        • #14
          Jag skrev innan att jag har 120 amp och nu 70amp,och det e precis som Morta svara ,mitt 120 har jag varit skitnöjd med.Där för blev det ett 70 också till vinschen,70 amp väger 6,7 120 lite över 11 kg
          ​​​​

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
            Jag skrev innan att jag har 120 amp och nu 70amp,och det e precis som Morta svara ,mitt 120 har jag varit skitnöjd med.Där för blev det ett 70 också till vinschen,70 amp väger 6,7 120 lite över 11 kg
            ​​​​
            Vad kör du för laddare?
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • #16
              Där jag har köpt följer det med laddare,kolla bara innan du beställer vad packetet innehåller. Står
              oftast längst ner.Till mitt 120 amp var där 2st 6amp med.

              Kommentera


              • #17
                Oj vad sugen jag är på att banta bort sisådär 46kg i fören genom att slänga i ett 120Ah som nämnts.
                Har i dagsläget 3st Exide Dual Marin 80Ah som använts extremt flitigt under några år.
                Ca 3800kr inklusive frakt, känns nästan lite för bra för att vara sant.
                Hur mycket "sämre" kan det vara om man jämför med de kändare märkena som Rebelcell och Mastervolt t.ex som kostar bra mycket mer?

                Kommentera


                • #18
                  Fränstam la ut en video precis med endel matnyttigt https://www.youtube.com/watch?v=EQVlcP6sGqM

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av lakefryken Visa inlägg
                    Oj vad sugen jag är på att banta bort sisådär 46kg i fören genom att slänga i ett 120Ah som nämnts.
                    Har i dagsläget 3st Exide Dual Marin 80Ah som använts extremt flitigt under några år.
                    Ca 3800kr inklusive frakt, känns nästan lite för bra för att vara sant.
                    Hur mycket "sämre" kan det vara om man jämför med de kändare märkena som Rebelcell och Mastervolt t.ex som kostar bra mycket mer?
                    Skillnaden är väl att de kända märkena är riktade till just sportfiskemarknaden och vågar stå för att prylarna håller vad de lovar, kan mycket väl vara så att noname är lika bra men kan lika gärna vara skräp. Valet är att riska 4 tkr eller satsa det dubbla och vara säker på att det funkar, jag gjorde det senare (12v70).

                    Tillägg: det här är ju potentiellt brand/explosionsfarliga produkter, gäller båt- eller hemförsäkringen om oturen är framme? Det fuskas friskt med CE-märkningar och annat i Kina så där är den verkliga risken. I länken till batteriet på Aliexpress finns några suddiga bilder på certifikat som det är helt omöjligt att avgöra äktheten på. Bara det att de ligger där är ju en aning suspekt.
                    Senast ändrad av holden; 2019-12-05, 09:20.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

                      Skillnaden är väl att de kända märkena är riktade till just sportfiskemarknaden och vågar stå för att prylarna håller vad de lovar, kan mycket väl vara så att noname är lika bra men kan lika gärna vara skräp. Valet är att riska 4 tkr eller satsa det dubbla och vara säker på att det funkar, jag gjorde det senare (12v70).
                      Alla billiga grejer som säljs via Aliexpress skulle jag ta med en nypa salt när det gäller specar, tvivlar inte att batterierna funkar men att ett batteri som väger mindre, kostar mindre & har betydligt mer Ah än ett märkes batteri då är det något som inte känns rätt. Själv skulle jag inte köpa därifrån när det går att köpa från seriösa leverantörer i Europa till bra priser.
                      Mitt batteri som är köpt på https://www.ev-power.eu/ är säkert från Kina men det är en seriös återförsäljare som vet vad dom gör & har bra kvalitet på sina batterier.
                      Bästa köp jag har gjort, har ersatt båda mina batteribanker 75+115ah med ETT 90ah som jag har allt kopplat till .
                      Köpte den i Augusti & varit ute nästan varje vecka & jag har aldrig behövt ladda batteriet externt, all laddning sker från motorn.

                      Vet att det är risk för störningar & man bör ha så jämn spänning som möjligt & därför bör man ha allt kopplat till separata batterier.
                      Har inga störningar , spänningen är betydligt jämnare än med bly & det är inget underhåll med laddning .
                      Lithium rockar kommer aldrig mer köra med bly i båten

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 010 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 699 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      488 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X