köpa LiFePo4 batterier från kina typ aliexpress. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

köpa LiFePo4 batterier från kina typ aliexpress.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
    Fast, det där är ju 40Ah varianten. 120Ah samt 70Ah alternativet är specade på 3000+ cykler samt 100A kontinuerlig belastning
    Vad tror man då?
    Da er vi på riktig spor.

    Jeg kjøpte et batteri på Ali selv i sommer (24V 50Ah) og fikk det da bygget slik jeg ville med tanke på BMS, kretser og Blåtann. Jeg har ikke brukt det mer enn 2-3 ganger så det er for tidlig å komme med noen konklusjoner men så langt presterer det på lik linje med tilsvarende batteri jeg har fra Skanbatt kjøpt via norsk forhandler. Dog ble da også prisforskjellen mindre enn ved å kjøpe "ferdige" batterier på Ali, totalen ble ca 3000 lavere for Ali-batteriet. Det eneste negative jeg har å si om Ali-batteriet så langt er at appen for batteriovervåkning går default til kinesisk (eller noe liknende) og det er tungvindt å få den slått over til engelsk.

    Som nevnt før vil jeg på det sterkeste fraråde å bruke batterier med BMS mot en motor med lading (eksempel: som startbatteri til en forbrenningsmotor). Potensialet for skade på motoren er betydelig og vil sannsynligvis ikke være dekket av garantier eller reklamasjonsrett.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #22
      Jag har kollat på det här batteriet https://www.aliexpress.com/item/4000039631487.html som dom kan bygga som man vill åt en.
      Vad tror ni om det?

      Så här skrev dom till mig:
      1. Is there any special requirement for battery weight and size?
      2. What is the load?
      3. Maximum power and sustainable current of the load (If you don't know this , we will try to make it bigest match BMS
      4. Do you have plans to connect in seires and in parallel? answer these questions, and we custom made battery packs for you ~

      Kommentera


      • #23
        Jag har inte mina till motorn utan bara till elmotorn och el vinschen ,där är inte hellre bluetooth men de behöver inte laddas så ofta ,men där finns mätare inbyggt på båda så man ser när de börjar tappa effekt(men det tar tid jämfört med blybatteri) sen att man skall köpa märkes batteri är en sak men dessa batteri skickas ju till hela världen så det kan ju inte vara sämre kvalite då hade de ju inte sålt dessa mängder,många ser ju likadana ut med olika namn.Jag har gett under 6 tusen för ett 120 och ett 70 kan inte vara billigare.


        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av san_miguel Visa inlägg
          Jag har kollat på det här batteriet https://www.aliexpress.com/item/4000039631487.html som dom kan bygga som man vill åt en.
          Vad tror ni om det?

          Så här skrev dom till mig:
          1. Is there any special requirement for battery weight and size?
          2. What is the load?
          3. Maximum power and sustainable current of the load (If you don't know this , we will try to make it bigest match BMS
          4. Do you have plans to connect in seires and in parallel? answer these questions, and we custom made battery packs for you ~
          Spørsmålene er gode, og nødvendige for å bygge et batteri egnet for bruk med elmotor.
          Team Colibri

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg

            Spørsmålene er gode, og nødvendige for å bygge et batteri egnet for bruk med elmotor.
            Okej tack.

            Ska lista ut vad det är dom behöver för info.
            Batteriet ska vara till en Garmin Force elmotor.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
              Jag har inte mina till motorn utan bara till elmotorn och el vinschen ,där är inte hellre bluetooth men de behöver inte laddas så ofta ,men där finns mätare inbyggt på båda så man ser när de börjar tappa effekt(men det tar tid jämfört med blybatteri) sen att man skall köpa märkes batteri är en sak men dessa batteri skickas ju till hela världen så det kan ju inte vara sämre kvalite då hade de ju inte sålt dessa mängder,många ser ju likadana ut med olika namn.Jag har gett under 6 tusen för ett 120 och ett 70 kan inte vara billigare.


              Behövde du betala avgifter när batteriet kom till Sverige?

              Kommentera


              • #27
                Nej mina blev skickade från England, de hade någon depå där så både snabba leveranser och tullfritt.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
                  Nej mina blev skickade från England, de hade någon depå där så både snabba leveranser och tullfritt.
                  Det gör det ju ännu mer intressant!!
                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                  Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
                    Nej mina blev skickade från England, de hade någon depå där så både snabba leveranser och tullfritt.
                    Med Brexit hoppas jag det är över... britterna får göra som de vill men att handla med EU "som förr" utan att göra rätt för sig vore vansinnigt, låt dem tro att ensam (uppblåsenhet) är stark...

                    Kommentera


                    • #30
                      Ett sådant där 70 Ah batteri som Pia100 länkade till. Det står ju i beskrivningen att den kan ge 500 A som mest i en kort stöt. Innebär det att det kan funka att starta en utombordare t ex Mecury fyrtakt 20 hk?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 013 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 966 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X