Tips på snabbkoppling typ minn kota mkr-18 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på snabbkoppling typ minn kota mkr-18

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• myrslok
    replied
    Ursprungligen postat av Dragovich Krokow Visa inlägg

Stiften i MKR-18 är olika stora så det går inte att koppla in den fel. Enda som gäller är såklart att man kopplar kablarna till rätt stift till att börja med..
    Var ju inte uppenbart när man använde ögonmåttet men i verkligheten var det ju rätt uppenbart att man inte kunde vända den fel. Tackar!

Lämna en kommentar:

• gabbu
    replied
    Instämmer med föregående talare. De batterikontaktdonen som Holden länkar till i sitt andra inlägg är riktigt bra och kopplingen sitter verkligen hårt! Minn Kota ska väl ha 400:- för sina svartmålade varianter på precis samma kontaktdon. Köp!

Lämna en kommentar:

• Dragovich Krokow
    replied
    Ursprungligen postat av myrslok Visa inlägg
    En fråga kring polvändning. En truckkontakt hindrar ju givetvis detta men om man ser på de runda kontakterna som MKR-18 verkar man ju kunna polvända dessa. Dvs råka koppla + mot -. Ser i alla fall inga uppenbara jack som förhindrar något, bara två pilar som ska vara mot varandra

något jag missar? Antar att det inte säger ”poff” om man sätter i kontakten fel, då hade väl rimligtvis kontakterna sett annorlunda ut
    Stiften i MKR-18 är olika stora så det går inte att koppla in den fel. Enda som gäller är såklart att man kopplar kablarna till rätt stift till att börja med..

Lämna en kommentar:

• myrslok
    replied
    En fråga kring polvändning. En truckkontakt hindrar ju givetvis detta men om man ser på de runda kontakterna som MKR-18 verkar man ju kunna polvända dessa. Dvs råka koppla + mot -. Ser i alla fall inga uppenbara jack som förhindrar något, bara två pilar som ska vara mot varandra

något jag missar? Antar att det inte säger ”poff” om man sätter i kontakten fel, då hade väl rimligtvis kontakterna sett annorlunda ut

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Jag kör med "truckkontakter" precis som länkades tidigare i tråden. Jättesmidigt. Har även satt samma kontakt på min ctek laddare så jag laddar direkt genom kontakten.

Lämna en kommentar:

• gabbu
    replied
    Kan verkligen rekommendera kontakterna holden länkade till i andra inlägget. Most bang for the Bucks helt klart. Är inne på tredje säsongen med mina och har funkat hur bra som helst. Inte så snyggt kanske men inget jag heller tänker på när jag väl fiskar.

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Här är en som använt truckkontakter för fast installation

https://youtu.be/2kVioVG2RMc

Lämna en kommentar:

• Fock_it
    replied
    Hmm kanske dessa skulle funka

https://www.ofc.nu/nyheter-1/watersn...bkoppling-hane

https://www.ofc./nyheter-1/watersnak...ling-hona-5794

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Då är det bara att casha upp! Klart det är snyggare med en infälld om du har batteriet kvar i båten, själv släpar jag både motor och batteri.

Lämna en kommentar:

• Fock_it
    replied
    Kanske en nerfällbar skulle va bra :0)

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
1 214 svar