Uppdatera HDS gen 2 touch - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera HDS gen 2 touch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Uppdatera HDS gen 2 touch

    Jag tänkte att jag skulle uppdatera programvaran inför ett ev byte av givare, men det verkar ha kommit till flera alternativ sedan sist. Jag är osäker på vilken man ska välja. Ja vissa är ju uppenbart avsedda för andra regioner.

    Mvh
    Johnny

  • #2
    Du ska ha den översta. Hds gen2 Touch, GPS patch.

    Kommentera


    • #3
      Okej, tack så mycket för hjälpen.
      Jag har en annan fråga ifall någon kan svara. Anledningen till uppdateringen är att jag vill prova en "Totalscan givare" som jag fått över när jag monterade en 3-in-1 givare på lilla båten. Skulle det vara någon förbättring för en HDS gen 2 Touch att byta LLS-HD och Airmar p-66 givarna mot en Totalscan?
      Airmar p-66 givaren hade fått sitta kvar för att visa fart genom vattnet, om det funkat.

      Mvh
      Johnny

      Kommentera


      • #4
        Tror inte "Total Scan" givaren funkar till Gen2 produkter. Kolla t.ex. på Olssons fiske eller SS Bilbehör. Erik G (Team Colibri) vet med säkerhet detta.

        Kommentera


        • #5
          TotalScan er IKKE kompatibel med Gen 2 Touch, uansett software. HDS Gen 3 er den eldste HDS som er kompatibel med TotalScan.

          TotalScan er IKKE en oppgradering av LSS-2 og P66. SideScan/ Downscan på LSS-2 og TotalScan er i praksis identisk, og på kjøpet får du alle ulempene med "alt i ett"-ekkoloddgivere hva gjelder plassering og justering av ekkoloddgiveren. Men hva er det du ønsker å forbedre?
          Team Colibri

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av iron9 Visa inlägg
            Jag tänkte att jag skulle uppdatera programvaran inför ett ev byte av givare, men det verkar ha kommit till flera alternativ sedan sist. Jag är osäker på vilken man ska välja. Ja vissa är ju uppenbart avsedda för andra regioner.

            Mvh
            Johnny
            Jag tror att du bara kan ta med båten eller lodet till typ mojoboats store de vet nog annars är det nog bara att öppna inställningar upp datera.

            Kommentera


            • #7
              det är nog bara och välja alla och köra

              Kommentera


              • #8
                https://www.youtube.com/user/oscargyllensten subba gärna på mig

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                  TotalScan er IKKE kompatibel med Gen 2 Touch, uansett software. HDS Gen 3 er den eldste HDS som er kompatibel med TotalScan.

                  TotalScan er IKKE en oppgradering av LSS-2 og P66. SideScan/ Downscan på LSS-2 og TotalScan er i praksis identisk, og på kjøpet får du alle ulempene med "alt i ett"-ekkoloddgivere hva gjelder plassering og justering av ekkoloddgiveren. Men hva er det du ønsker å forbedre?
                  Tack för informationen, glasklara svar som alltid. Förbättra, tja om det hade varit kompatibelt skulle jag gärna velat testa om det hade varit någon förbättring mot tidigare.

                  Mvh
                  Johnny

                  Kommentera


                  • #10
                    Du kan bruke StructureScan 3D på HDS Gen 2 og Gen 2 Touch. Dette gir samme DownScan som du har i dag, men mye bedre SideScan. (Ikke 3D, da må man ha Gen 3 eller nyere). SS 3D er ikke offisielt støttet av eldre HDS enn Gen 3, men det er fult mulig å bruke den så lenge modulen ikke oppdateres forbi et visst punkt i software. Du kan lese mer om dette her: http://www.bbcboards.net/showthread.php?t=740038

                    Team Colibri

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    156 029 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 704 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 974 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                    2 svar
                    495 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg profilnamnet  
                    Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                    2 svar
                    354 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X