Lowrance elite ti2 7 får inte ekolodsignal - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance elite ti2 7 får inte ekolodsignal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lowrance elite ti2 7 får inte ekolodsignal

    Första inlägget här, så om det redan finns tråd får ni gärna passa vidare. Har precis köpt ett nytt ekolod (mitt första) så e ganska grön på elektronik i båten. Var ute för att prova idag första gången men lyckas inte hur jag än försöker få någon kontakt med givaren. Dvs plottern o allt funkar inga problem men när jag ska se ekolod, downscan eller side scan äre vara vitt. Har skrivit in vilken givare jag har under den fliken och utifrån alla instruktionsfilmer o böcker jag läst så ska det räcka för att få kontakt. Kan ju nämna att sladden är inkopplad också. Ekolodet det gäller är alltså ett lowrance elite ti2 7
    och givarn är en ai 3-1
    någon som vet något om detta. Känna som jag missat någor i insatallationen men föe mitt liv inte komma på vad.
    tacksam för svar

    // sebbe

  • #2
    Den givaren borde hittas och läggas till automatiskt. Testa med att göra en "hard reset" så hoppar det nog igång.

    Kommentera


    • #3
      Gissar på kontakten. På min satt det 3-4 o-ringar där vilken gjorde det väldigt svårt att trycka dit den. Plockade bort nån så gick det bra.

      Kommentera


      • #4
        Tackar för svar, utgår från att ja inte missat nåt då, Utan att den av nån anledning inte hittar givarn, drar ner till båten i em o gör ett nytt försök, me hard reset o kollar kontakt

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Sebbede Visa inlägg
          Första inlägget här, så om det redan finns tråd får ni gärna passa vidare. Har precis köpt ett nytt ekolod (mitt första) så e ganska grön på elektronik i båten. Var ute för att prova idag första gången men lyckas inte hur jag än försöker få någon kontakt med givaren. Dvs plottern o allt funkar inga problem men när jag ska se ekolod, downscan eller side scan äre vara vitt. Har skrivit in vilken givare jag har under den fliken och utifrån alla instruktionsfilmer o böcker jag läst så ska det räcka för att få kontakt. Kan ju nämna att sladden är inkopplad också. Ekolodet det gäller är alltså ett lowrance elite ti2 7
          och givarn är en ai 3-1
          någon som vet något om detta. Känna som jag missat någor i insatallationen men föe mitt liv inte komma på vad.
          tacksam för svar

          // sebbe
          Hej Sebbe;

          Läs och se om du kan få någon hjälp här..https://www.google.se/search?sxsrf=A...=1588496250759 ..

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm

          Kommentera


          • #6
            Får tacka för fina tips, löste sig när jag kopplade upp enheten mot telefonen och en ny uppdatering vart tillgänglig. Var det som behövdes för hittade lodet av sig själv efter detta, med bild och allt.
            Allt gott helt enkelt

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Sebbede Visa inlägg
              Får tacka för fina tips, löste sig när jag kopplade upp enheten mot telefonen och en ny uppdatering vart tillgänglig. Var det som behövdes för hittade lodet av sig själv efter detta, med bild och allt.
              Allt gott helt enkelt
              Sköönt Sebbe!

              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/fisketips.htm

              Kommentera


              • #8
                Original softweare i Elite Ti2 (og HDS Live) har problemer med XID, dvs den automatiske gjenkjenningen av ekkoloddgiver. Løsningen er som nevnt over, oppdater software, ta hard reset. Sjekk så at giveren er gjenkjent ved å Trykke Pages, Innstillinger-Sonar-Installasjon.
                Team Colibri

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                1 216 svar
                156 012 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HenkeW
                av HenkeW
                 
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                12 svar
                2 700 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                27 svar
                1 966 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gabbu
                av gabbu
                 
                Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                2 svar
                489 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg profilnamnet  
                Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                2 svar
                353 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Old Firehand  
                Arbetar...
                X