Fiskejournalens "guide" av eko-ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskejournalens "guide" av eko-ekolod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskejournalens "guide" av eko-ekolod

    Vad ledsen man blir numera... inte ens FJ som jag kört med sedan typ 1980 törs testa och sätta betyg på annonsörernas produkter numera så di kallart "guide"... ? Vad sjutton har "journalister" blivit... alla ekolod funkar men vissa är bättre här, andra där... oklart vilka, hur eller varför... B!

    Kom inte heller dragandes med att ambitionen var en annan, dvs vi ville (för allt i världen) inte testa utan presentera ett billigt "tvärsnitt" av produkter, specifikationer, lite allmänt snack och en "guide". Sånt som finns på leverantörernas hemsida ungefär ... så varför ? Säljpitch? Tja fick du ett konkret konsumentköpråd efter artikeln givet dina parametrar!?
    Senast ändrad av anteman; 2020-05-17, 12:25.

  • #2
    Säger som jag alltid gör; tacka vet jag minus-kolumnen i gamla hederliga pryltester!

    Från butikssäljare via sponsorpojk till fiskejournalist är det mest ett rabblande ur produktbladet idag. Faktiskt riktigt tråkigt.
    Då jag själv i egenskap av rull- och spö, ja låt oss kalla det entusiast, verkat halvofficiellt i några fiskebutiker har jag vid några tillfällen faktiskt ombetts vara lite "försiktig" med kritik/redovisning av sämre egenskaper av vissa prylar om en potentiell köpare skulle fråga.
    Det är inte bara illa, det är riktigt illa.

    Gällande ekolod har jag de få gångerna jag själva funderat på nyköp i princip odelat fått höra att allt och alla är bra. Jo, någon har mindre skärm vilket kanske kunnat tolkas som negativt men det är ju också uppenbart.

    Kommentera


    • #3
      Jag köpte en tysk fisketidning för ett tag sedan. Där fanns ett härligt tyskgrundligt test av ekolod. Tänk om man kunde få ett sådant i en svensk tidning. Nu finns det ju på sin höjd lite genomgång om olika ekolod av någon sponsrad person. Helt ointressant.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
      1 216 svar
      156 025 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HenkeW
      av HenkeW
       
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
      12 svar
      2 704 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
      27 svar
      1 973 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gabbu
      av gabbu
       
      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
      2 svar
      491 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg profilnamnet  
      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
      2 svar
      354 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Arbetar...
      X