Råkade ut för ett udda fel på min elite ti2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råkade ut för ett udda fel på min elite ti2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Råkade ut för ett udda fel på min elite ti2

    Kartlade klart en sjö i helgen. Gick hur bra som helst.
    Måndag morgon åkte ut på en annan sjö. Startade upp, och såg att(spela in) ekolodslogg knappen inte fanns kvar i menyn från power knappen. Sen försvann ekolod från menyn i inställningar. Men downscan och sidescan funkade. Nån som varit med på det förr?

    Fick göra en hard reset ute på sjön. Då hoppade det mesta igång. Tog dock ett tag innan genesis lagret fanns att välja. Fick ej den att skicka infon till surfplattan för att köra till navionics samtidigt.
    Igår funkade det galant. Testade inte navionics då. Får göra det på nästa sjö.
    Frustrerande dock. Kändes som att minneskortet tog med sig ett virus. Ny formaterat och helt tomt dock.

  • #2
    Eliten din er "smart", den vil ikke la deg gjøre funksjoner den ikke har mulighet til å gjøre. Så hvis den mangler 2D-ekkolodd vil den ikke la deg starte ekkoloddloggen eller bruke Genesis Live. Når det skjer er det typisk fordi den ikke har kontakt med 2D-elementet i ekkoloddgiveren. Pages-Innstillinger-Ekkolodd-Installasjon og sjekk at riktig ekkoloddgiver ligger inne. AI 3 in 1 har XID og skal gjenkjennes av ekkoloddet automatisk, men hvis det ikke skjer kan du velge den fra listen av ekkoloddgivere manuelt.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Jodå givaren var rätt. Även den jag pratade med på Lowrance supporten (har fått ett direkt nummer). Han var fundersam.''
      I vintras hade den problem med att få jord. Med givaren i hel sjö. Så nånting är skumt med min enhet.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
      1 216 svar
      155 916 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HenkeW
      av HenkeW
       
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
      12 svar
      2 687 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
      27 svar
      1 936 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gabbu
      av gabbu
       
      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
      13 svar
      1 144 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg holden
      av holden
       
      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
      2 svar
      161 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg fishmark  
      Arbetar...
      X