Totalscan problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Totalscan problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Totalscan problem

    Har en totalscan kopplad till en hds7 gen3 i båten. Men får ikke fram temperatur. Har provat flertalet ggr att gå in på datalager och aktivera temperatur. Varje gång kommer det upp på skärmen när man stänger ner menyn. Men ist för fina tempvärden kommer det upp 3 sträck.. Va jag kan läsa mig till ska totalscan ha temp.. Menar vafan givaren till det gamla lcx110c som också sitter i båten har temp..

    Nån med nått bra förslag på vaddet kan vara? Givaren funkar i övrigt fint!

  • #2
    Pass på at du har valgt riktig ekkoloddgiver (Pages-Innstillinger-Sonar-Installasjon) Hvis alt er OK der, endre temperatur fra Global til Lokal. (Pages-Innstillinger-Nettverk-Data Kilder).
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Hmm. Har inte totalscan så enheten själv hittar vad det är för givare? Hade för mig det.. Får undersöka det.. Tyckte jag prova att ändra det du skriver när jag var ute sist. Men får prova detta igen. Inget jättemåste och ha temp för mitt fiskr i öresund men de kan ju bra om kidsen vill bada

      Kommentera


      • #4
        TotalScan har ikke XID hvis jeg husker riktig (det har derimot Active Imaging 3 in 1) så du må søke den opp i listen og velge den manuelt.
        Team Colibri

        Kommentera


        • #5
          Ja men då ska det göras (:

          Kommentera


          • #6
            Hitta detta på nätet.. Lekt med prylarna idag men får fan bara tre streck där tempen ska visas i datalagret..

            Kan det va så att givaren som är en 003-20401-00 har xid och blir knäpp när man har valt totalscan mid / high i menyn?

            HDS Gen 3 only supports TotalScan after a certain softwareversion, so if your unit has not been updated it will not support TotalScan.
            HDS Gen 3 only supports Totalscan using the black port (not the blue).
            HDS Gen 3 only supports one source for 2D, so if you are using TotalScan (in the black port) make sure there is no other transducer connected to the blue port on the HDS,
            TotalScan has XID, meaning the HDS should automatically recognize it. Sonar-Installation and the box where you select transducers should be greyed out reading med/high-TotalScan.
            If for some reason XID does not work, choose med/hig-TotalScan in the drop-down menu - but check your softwareversion first so you know TotalScan is supported.

            Kommentera


            • #7
              Den beskrivningen summerar väl läget inom området ekolod ganska väl: It’s complicated.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                Den beskrivningen summerar väl läget inom området ekolod ganska väl: It’s complicated.
                Ja det verkar fan inte bättre... Allt annat funkar fint! Men va ju kass idag att inte se temp när 4åriga tösen självmant vill hoppa i från båten en bra bit ut på havet för o känna hur det faktiskt är o ha flytväst på sig i " skarpt " läge.. Ja hon va såklart säkrad med en tamp, motor avstängd och hela den biten.
                Man blir ju litt stolt när kidsen vill lära sig om livet på sjön o hur man beter sig om det skulle gå snett ( :

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                1 216 svar
                155 978 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HenkeW
                av HenkeW
                 
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                12 svar
                2 697 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                27 svar
                1 961 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gabbu
                av gabbu
                 
                Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                2 svar
                483 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg profilnamnet  
                Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                2 svar
                349 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Old Firehand  
                Arbetar...
                X