Lowrance, buggar och annat kul. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance, buggar och annat kul.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Det var en batch med C-Map minnekort som ble korrupt etter litt bruk, så en råtipp er at en telefon til support der er en god ide.

    PS - de frittliggende GSD-filene dine kan du slette.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #52
      Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Det var en batch med C-Map minnekort som ble korrupt etter litt bruk, så en råtipp er at en telefon til support der er en god ide.

      PS - de frittliggende GSD-filene dine kan du slette.
      Jag har haft sjökortet sedan 2018 juli. Menar du att sjökortet slutar fungera efter 2 års användning, låter väldigt konstigt, borde inte problemen kommit tidigare? Jag ska ringa supporten och höra.

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg

        1. Jag har haft sjökortet sedan 2018 juli. Menar du att sjökortet slutar fungera efter 2 års användning, låter väldigt konstigt,
        2. borde inte problemen kommit tidigare?
        3. Jag ska ringa supporten och höra.
        1. Ja, minnekort kan bli korrupte etter 2 timer, eller 20 år - og alt i mellom der. : )
        2. De fleste merket nok problemene ganske umiddelbart, men jeg ser det dukker opp noen innimellom på ymse forumer og Facebook etc.
        3. Bra!
        Team Colibri

        Kommentera


        • #54
          Mitt C-mapkort började strula efter ca ett år, fick då ett nytt när jag reklamerade.

          Kommentera


          • #55
            Dagens tålamodstest.
            Första turen ut. Allt var faktiskt med. Eller jag glömde paddeln, men håven funkar ju också. Så det räknas nästan.
            Kopplar i allt. Kablar hit och dit. Bägge motorerna pep som dom skulle. Men sen till eliten. När jag kartlägger vill jag gärna ha 2d och downscan på en sida och plotter på den andra. Mest utifall man ser nåt spännande som man kan borra vid på vintern. En lutande flottningstock var dagens fynd. Alltid något.
            Men tillbaka till starten. Varken Sidescan eller Downscan syntes som alternativ. Bara välja rätt givare tänkte jag. Men den var redan rätt! Suck. Men ja lodet har suttit med isgivare hela vintern och glömt bort sånt. Hard reset. Pang så var dom där. Härligt. Börjar pilla in alla lager och fönster så som jag vill ha dom. Startar boating app på smarta plattan och kopplar ihop. Så ser jag nåt konstigt. Fart över grund har fått ett nytt namn, fart genom vatten och funkar inte. Fart över grund är helt borta att välja som lager. Blir en hard reset imorgon och hoppas den kommer tillbaka.
            Blev iaf 8,49 nm kört idag. Löste knop kunskapen genom en app på mobilen.

            Edit:
            Dyvikan läckte också. Så blev tvungen att spräcka min nödlösnings tub med sikaflex, 3 st gånger fick jag kladda på innan det slutade rinna in vatten.

            Kommentera


            • #56
              Som flera kanske vet har jag i stort sett bara haft problem med min HDS gen 3. Första reklamerades efter en fisketur. Fick en ny som fortsätter att jävlas. Typ sätts på och stängs av hela tiden ca 10 gånger under en dags fisketur. Det har man ändå kunnat leva med även om det varit väldigt irriterande. Nu början skärmen flimra direkt efter start vilket gör enheten obrukbar och jag misstänker (hoppas) att det beror på dålig kontakt. Alla kontakter mot batteriet är noggrant rengjorda och det finns ström. Alla kablar är dragna under pulpeten och har legat skyddade under ett batterilock. Finns det något sätt man kan kontrollera att strömmen verkligen kommer fram till kontakten mot enheten eller måste man byta powerkabeln?

              Senast ändrad av gabbu; 2021-07-25, 12:12.

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
                Mitt ekolod laddar inte upp mitt sjökort längre någon som har något tips?
                Jag hade samma problem men löste det med god hjälp från Albin på Mojoboats och Navico fick jag följande svar:

                Se till så att det inte ligger några uppdateringsfiler/andra filer eller för många Genesis Live filer på samma kort som sjökortet. Det har visats sig att efter ett visst antal Gensis Live filer så slutar enheten att visa kartdata, precis som det blir något buffringsfel eller liknande. Så om han kör HDS så rekommenderar jag att man flyttar alla live filer till eget minneskort.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                1 216 svar
                156 013 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HenkeW
                av HenkeW
                 
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                12 svar
                2 700 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                27 svar
                1 966 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gabbu
                av gabbu
                 
                Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                2 svar
                489 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg profilnamnet  
                Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                2 svar
                353 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Old Firehand  
                Arbetar...
                X