Carbon vs live - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carbon vs live

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av JanNilsson Visa inlägg

    Jag tycker mig också sett detta!
    En fråga, läste i din jämförelse "Live vs Carbon" att Carbon skulle få stöd för AI 3 in 1 givaren, fick den det?
    En Carbon 12 vid Pulpit skulle inte sitta helt fel, 17000kr vs 27000kr för en Live!
    Ja, HDS Carbon støtter Active Imaging (både 3 in 1 og 2 in 1) etter softwareoppdatering.

    Lämna en kommentar:


  • JanNilsson
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Mitt HDS Gen 3 i hadde "normal" pris rundt 20.000, ble solgt ut for 9.000 om jeg husker riktig (det var da jeg kjøpte). Carbon ble solgt ut for omtrent det samme nå på sensommeren. LiveSight-ekkoloddgiveren selges nå for rundt 9.000, mens "normal" pris var 14.000 og så videre.

    Men disse kampanjene er kortvarige, så det gjelder å følge litt med hvis man skal ha en HDS til halv pris. Samtidig er det ikke sikkert at alle størrelsene er igjen på lager, feks så jeg at Olssons ikke hadde 7 da de solgte ut Carbon, bare 9 og 12.
    Jag tycker mig också sett detta!
    En fråga, läste i din jämförelse "Live vs Carbon" att Carbon skulle få stöd för AI 3 in 1 givaren, fick den det?
    En Carbon 12 vid Pulpit skulle inte sitta helt fel, 17000kr vs 27000kr för en Live!

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Mitt HDS Gen 3 i hadde "normal" pris rundt 20.000, ble solgt ut for 9.000 om jeg husker riktig (det var da jeg kjøpte). Carbon ble solgt ut for omtrent det samme nå på sensommeren. LiveSight-ekkoloddgiveren selges nå for rundt 9.000, mens "normal" pris var 14.000 og så videre.

    Men disse kampanjene er kortvarige, så det gjelder å følge litt med hvis man skal ha en HDS til halv pris. Samtidig er det ikke sikkert at alle størrelsene er igjen på lager, feks så jeg at Olssons ikke hadde 7 da de solgte ut Carbon, bare 9 og 12.

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ursprungligen postat av JanNilsson Visa inlägg

    Håller fullständigt med, men jag är inte ute efter "det senaste" denna gång, det är ren snålhet som styr mig "för en gångs skull", jag vill köpa nuvarande HDS Carbon / Live så billigt som möjligt, och kommer det ut en ersättare till dom så hoppas jag att dom kommer sänkas i pris något!
    Jag har inte sett någon rejäl prissänkning på tidigare modeller när det kommer nytt, de brukar bara utgå vilket jag gissar betyder att tillverkarna köper tillbaka dom för att inte kannibalisera på sin egen affär med billiga ekolod. USA har ju monopol på allt med en GPS i och har en närmast sovjetisk möjlighet att styra vad vi européer kommer att önska oss i julklapp inom området marinelektronik.

    Lämna en kommentar:


  • JanNilsson
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

    Oavsett när du köper kommer det alltid komma ut något bättre med funktioner du inte visste att du behövde året efter..
    Håller fullständigt med, men jag är inte ute efter "det senaste" denna gång, det är ren snålhet som styr mig "för en gångs skull", jag vill köpa nuvarande HDS Carbon / Live så billigt som möjligt, och kommer det ut en ersättare till dom så hoppas jag att dom kommer sänkas i pris något!

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ursprungligen postat av JanNilsson Visa inlägg

    Tackar för svar!
    Jag hade hoppats att det skulle släppas tidigare, men då vet jag i alla fall när det blir officiellt, d.v.s. då handlarna har den informationen och man kanske kan få bra pris på enheter i lager.
    Oavsett när du köper kommer det alltid komma ut något bättre med funktioner du inte visste att du behövde året efter..

    Lämna en kommentar:


  • JanNilsson
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Det finner du ut av i november....
    Tackar för svar!
    Jag hade hoppats att det skulle släppas tidigare, men då vet jag i alla fall när det blir officiellt, d.v.s. då handlarna har den informationen och man kanske kan få bra pris på enheter i lager.

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Det finner du ut av i november....

    Lämna en kommentar:


  • JanNilsson
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Det blir nok bra det. : )
    Neste generasjon HDS kommer i løpet av vinteren, så på litt sikt faller prisen på Live også så du kan skifte ut enda en Elite Ti2 uten nytt huslån. (Da kommer jeg nok til å skifte min egen Gen 3 i front med en ny HDS jeg også.)

    Jeg kan ikke komme med noen detaljer enda, men det er en ny generasjon LiveSight på vei, som igjen vil føre til fallende pris på dagens modell.
    Hej,

    Hur verifierat är det, d.v.s. hur säkert är det att det kommer en ny generation av HDS?
    Jag är som bekant i färd med att uppgradera min elektronik (+ elmotor) och jag har försökt få handlarna att bekräfta om det kommer en ny generation men de vill inte göra det p.g.a. att dom vill sälja det de har på lager!
    Det smartaste är kanske att vänta till våren, men då köpsuget är stort så är det svårt att vänta!

    Mvh: Janne

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Det blir nok bra det. : )
    Neste generasjon HDS kommer i løpet av vinteren, så på litt sikt faller prisen på Live også så du kan skifte ut enda en Elite Ti2 uten nytt huslån. (Da kommer jeg nok til å skifte min egen Gen 3 i front med en ny HDS jeg også.)

    Jeg kan ikke komme med noen detaljer enda, men det er en ny generasjon LiveSight på vei, som igjen vil føre til fallende pris på dagens modell.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
1 216 svar
156 010 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HenkeW
av HenkeW
 
Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
12 svar
2 699 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
27 svar
1 965 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gabbu
av gabbu
 
Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
2 svar
488 visningar
0 gillar
Senaste inlägg profilnamnet  
Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
2 svar
353 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Arbetar...
X