Vad blev resultatet när Garmin köpte Navionics? Eller Garmin quickdraw = navionics? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad blev resultatet när Garmin köpte Navionics? Eller Garmin quickdraw = navionics?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad blev resultatet när Garmin köpte Navionics? Eller Garmin quickdraw = navionics?

    Såg att Garmin ska släppa Striker Cast. Utan gps även. Bättre batteritid.

    Men nu när dom 2 har gått ihop. Hände det nån sammanslagning med deras djupkartor?

    Ni Garmin användare lär väl ha märkt eller icke märkt nåt?

  • #2
    Striker Cast har ikke noe med Navionics å gjøre, så litt usikker på sammenhengen der.

    Garmins kjøp av Navionics førte til G3-versjonen av Garmins kartbrikker, der Navionics Sonarcharts ligger som et lag på kartbrikken kalt "Fiskekart". Dette har ikke noe med Quickdraw å gjøre, du kan bruke Quickdraw uavhengig av kartbrikke.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Striker Cast har ikke noe med Navionics å gjøre, så litt usikker på sammenhengen der.

      Garmins kjøp av Navionics førte til G3-versjonen av Garmins kartbrikker, der Navionics Sonarcharts ligger som et lag på kartbrikken kalt "Fiskekart". Dette har ikke noe med Quickdraw å gjøre, du kan bruke Quickdraw uavhengig av kartbrikke.
      Aha, då var det kanske därför som det dök upp en massa vrak på kortet när jag uppgraderade i våras. Började använda "fiskekortet" då och hittade alla inritade vrak vilket jag inte hade på min andra generation av kort (kartbricker).
      __________________________________________________ _____________________________

      Covfefe

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Striker Cast har ikke noe med Navionics å gjøre, så litt usikker på sammenhengen der.

        Garmins kjøp av Navionics førte til G3-versjonen av Garmins kartbrikker, der Navionics Sonarcharts ligger som et lag på kartbrikken kalt "Fiskekart". Dette har ikke noe med Quickdraw å gjøre, du kan bruke Quickdraw uavhengig av kartbrikke.
        Det var nåt sånt jag fruktade

        Kommentera


        • #5
          Förstår inte riktigt, var är det för fruktan som besannats?

          Att Garmins nya kartor fått ett nytt lager från Navionics ser jag inte som ett problem, snarare tvärtom. Att det finns så många olika format, program och kartor som inte är kompatibla är ett större problem som mest gynnar de som säljer ekolod/plottrar, programvaror och sjökort... eller?

          Kommentera


          • #6
            Att det fortfarande är 2 separata kartsystem. Den där Garmin cast hade jag nog testat om man fått tillgång till samma kartor. Har skapat mycket till navionics. Köper man den får man börja om på ruta ett.

            Kommentera


            • #7
              Husbehov: Ja och med det har tillverkarna fått dig dit dem vill.

              men allt är inte bara dåligt såklart, detta gör ju att utvecklingen går framåt. Sen är det såklart alltid skönt om det ”bara” funnits ett system som har fungerat överallt.
              ja, vi behöver olika system för att driva utvecklingen framåt, utan iPhone hade vi inte haft det android vi har idag eller tvärtom. Utan Windows hade vi inte haft Linux eller Mac OS tex.
              ja, vi kan ta bilar och fiskespön och godis och läsk och kläder mm mm.
              sen finns det alltid gränser såklart.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
                Att det fortfarande är 2 separata kartsystem. Den där Garmin cast hade jag nog testat om man fått tillgång till samma kartor. Har skapat mycket till navionics. Köper man den får man börja om på ruta ett.
                Ok, då fattar jag, så som jag var inne på, tillverkare gör det dyrt och besvärligt för oss ungefär...

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
                  Husbehov: Ja och med det har tillverkarna fått dig dit dem vill.

                  men allt är inte bara dåligt såklart, detta gör ju att utvecklingen går framåt. Sen är det såklart alltid skönt om det ”bara” funnits ett system som har fungerat överallt.
                  ja, vi behöver olika system för att driva utvecklingen framåt, utan iPhone hade vi inte haft det android vi har idag eller tvärtom. Utan Windows hade vi inte haft Linux eller Mac OS tex.
                  ja, vi kan ta bilar och fiskespön och godis och läsk och kläder mm mm.
                  sen finns det alltid gränser såklart.
                  Nja det är lite som mobiler. Android och Iphone. Dom flesta "appar" finns till bägge.
                  Säg om dom samarbetade med en grunddjupkarta dit alla dom 4 stora lodet skickade sin data till. Tänk då vad precis dom skulle bli och ett bra steg för miljön. Men att dom istället tjänade pengar på det extra. Låt oss kalla det special effekter.

                  Kommentera


                  • #10
                    I praksis er det to aktører på markedet, Garmin og C-Map. Jeg anbefaler at man laster opp sine data til begge, nettopp for å unngå at man låser seg selv til den ene eller den andre. Personlig laster jeg opp til alle jeg får lastet opp til. Dvs Garmin via Navionics og Garmin Connect, Humminbird og C-Map via Genesis.
                    Team Colibri

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    156 011 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 700 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 966 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                    2 svar
                    489 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg profilnamnet  
                    Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                    2 svar
                    353 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X