lowrance hds Carbon 9 parkoppling? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lowrance hds Carbon 9 parkoppling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • lowrance hds Carbon 9 parkoppling?

    Hej!
    Köpt en båt där de sitter ett lowrance hds Carbon 9 vid pulpeten, tänkte flytta fram det och sätta ett mindre vid styrpulpeten. Har ni några tips på prisvärda plotter/ekolod som är kompatibla att parkoppla/spegla?

    Edit: Verkar vara GEN3 jag har nu!
    Senast ändrad av Granalures; 2021-02-14, 14:56.
    @fisketjat på Instagram
    Skicka din bild och jag publicerar på min profil. Utser veckans fisk varje vecka. Tävlingar/Utlottningar görs även de på sidan. Ta en titt vettja ​​​​​!

  • #2
    Gen 3 med oppdatert software (18.2) nettverkes med HDS Carbon, HDS Live eller Elite FS. Gen 3 med eldre software (7.0 eller eldre) nettverkes med HDS Gen 1/2/2 Touch.

    Angående oppdatering av din Gen 3 så kan dette være verdt en kikk: https://teamcolibri.blogspot.com/202...e-182.html?m=1
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Okej! Jag har versionen 20.0. Då kan jag alltså inte hitta ett lod under 10 tusen då?
      @fisketjat på Instagram
      Skicka din bild och jag publicerar på min profil. Utser veckans fisk varje vecka. Tävlingar/Utlottningar görs även de på sidan. Ta en titt vettja ​​​​​!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Granalures Visa inlägg
        Okej! Jag har versionen 20.0. Då kan jag alltså inte hitta ett lod under 10 tusen då?
        Ser du på nye modeller er Elite FS det minst dyre alternativet, de begynner rundt 9000.
        En brukt Gen 3 begynner typisk rundt 5000.
        Team Colibri

        Kommentera


        • #5
          Har ett problem, prövar skriva här istället för att starta ny tråd! Mitt ekolod låser sig och startar om direkt jag går in på plottret. Borde vara nå problem med sjökortet. Vad kan de vara, plottret funkar bra när inte sjökortet är i. Går de göra någon återställning?

          Edit, båten står under ett tak. Kan de spela någon roll?
          @fisketjat på Instagram
          Skicka din bild och jag publicerar på min profil. Utser veckans fisk varje vecka. Tävlingar/Utlottningar görs även de på sidan. Ta en titt vettja ​​​​​!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Granalures Visa inlägg
            Har ett problem, prövar skriva här istället för att starta ny tråd! Mitt ekolod låser sig och startar om direkt jag går in på plottret. Borde vara nå problem med sjökortet. Vad kan de vara, plottret funkar bra när inte sjökortet är i. Går de göra någon återställning?

            Edit, båten står under ett tak. Kan de spela någon roll?
            Du svarer forsåvidt deg selv. : ) Minnekortet ditt er korrupt og må erstattes.
            Team Colibri

            Kommentera


            • #7
              Ännu en fundering! Hur vet jag om givaren/kristallerna är brända? Förra ägaren, hade inte varit noga med att inte köra givaren på land...han har alltså torrkört den.
              Var ut på premiärturen idag, så här såg bilden ut (bifogar bild)
              Tycker den ser pixlig ut..
              Click image for larger version  Name:	IMG_20210416_110141.jpg Views:	0 Size:	1,43 MB ID:	2576383
              @fisketjat på Instagram
              Skicka din bild och jag publicerar på min profil. Utser veckans fisk varje vecka. Tävlingar/Utlottningar görs även de på sidan. Ta en titt vettja ​​​​​!

              Kommentera


              • #8
                Hur bilden ser ut där tror jag har mycket att göra med att det är sjukt grunt. Får samma när jag kör i hamnen. Men när jag kommer ut på djupare vatten blir det betydligt bättre. Nu ändrar jag ju dock ibte inatällningar utan kör på dom jag har på djupare vatten. Skulle anta att det är samma fenomen för lr dig. Sidescanen bör ge mycke bättre bild. Dom är det ju väääääligt litet område din 2d visar när det är så grunt. Därav det pixliga antagligen.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Granalures Visa inlägg
                  Ännu en fundering! Hur vet jag om givaren/kristallerna är brända? Förra ägaren, hade inte varit noga med att inte köra givaren på land...han har alltså torrkört den.
                  Var ut på premiärturen idag, så här såg bilden ut (bifogar bild)
                  Tycker den ser pixlig ut..
                  Click image for larger version Name:	IMG_20210416_110141.jpg Views:	0 Size:	1,43 MB ID:	2576383
                  Det kan man se på to måter.
                  1. Sammenlikne med en ny ekkoloddgiver. (Brukt på samme sted, samme innstillinger og til samme tid i samme ekkolodd.)
                  2. Ta et skjermbilde på et kjent sted når giveren er ny, og så sammenlikne det med hva man ser år for år etterpå på samme sted til samme tid med samme innstillinger.

                  Basert på spørsmålet ditt ser det ut til at alternativ 1. er det som er mulig å gjennomføre for din del. : )
                  Team Colibri

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                  1 216 svar
                  156 010 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg HenkeW
                  av HenkeW
                   
                  Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                  12 svar
                  2 698 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Piscantur stercore  
                  Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                  27 svar
                  1 965 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg gabbu
                  av gabbu
                   
                  Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                  2 svar
                  487 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg profilnamnet  
                  Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                  2 svar
                  353 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Arbetar...
                  X