Ej fått livesight levererad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ej fått livesight levererad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

    jo , jag har det valet ,, men va fan, skicka folk för 12k?
    Du är förmodligen inte den enda han blåst. Och i min värld är 12k inte fikapengar..

    Kommentera


    • #12
      Vore nog bra om någon som vet med säkerhet vilken firma det är, berättar det. Då kan vi andra undvika framtida problem.

      Kommentera


      • #13
        om det är ok?
        annars får länken raderas.
        https://www.merinfo.se/foretag/Brom%.../2kh1p1v-1oeet
        Peter Barrdahl

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

          jo , jag har det valet ,, men va fan, skicka folk för 12k?
          Tänkte främst inte på skicka folk. Tänkte snarare på att kräma dit han på laglig väg. Iaf först och främst.
          Tycker som stefan1, 12000kr är inte fikapengar.
          ​​​​​​​Hade varit förbannad om det bara rörde sig on 2000kr. Roserasande för 12000kr...

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

            Tänkte främst inte på skicka folk. Tänkte snarare på att kräma dit han på laglig väg. Iaf först och främst.
            Tycker som stefan1, 12000kr är inte fikapengar.
            ​​​​​​​Hade varit förbannad om det bara rörde sig on 2000kr. Roserasande för 12000kr...
            Jo, men även om Tingsrätten eller ARN dömer honom för 12k + kostnader o ränta så skiter han i att betala.
            Tror det gäller att verkligen få honom att inte vilja skita i mig.....

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

              företag
              han till och med tävlar i trolling enligt FB
              Har du långt till dåren som blåst dig ? Hade om jag varit i din sits tagit med någon och hälsat på tills pengarna kommit till mitt konto eller han fixat fram det jag köpt folk brukar vekna rätt fort om man möter dom öga mot öga o för 12” kan jag se jävligt arg ut utan å anstränga mig

              Kommentera


              • #17
                Trist och förbannat irriterande läge du hamnat i!
                Tycker inte heller det handlar om kaffepengar direkt, tvärtom...

                Utifrån länken:

                Barrdahl, Peter Johan Henrik (35 år)
                Styrelseledamot

                Andersson, Peter Johan Henrik
                Ägare och verklig huvudman

                Märkligt sammanträffande kan tyckas med identiska förnamn, dock olika efternamn.
                Frågan är om det är samma person, eller ej. Möjligen kanske det vore juridiskt intressant om det är samma person, utifrån om det är ok för samma person att i olika sammanhang ”skylta” med olika efternamn?
                Skulle ev kunna vara Barrdahls far?
                Oavsett så vore det intressant att bena ut, om ägaren är en annan person skulle ju det ev kunna vara en framkomlig väg.

                Att skicka folk kan helt klart vara frestande, men är absolut ingen bra idé, det kan definitivt ”kosta mer än det smakar”.
                Olaga hot etc faller ju under brottsbalken, och kan det spåras till dig så.........


                Kommentera


                • #18
                  Det finns ett problem i den här tråden och jag tror den borde städas lite.
                  Det som sägs i tråden är såvitt jag förstår sant men sättet att använda sanningen har kommit att närma sig gränsen för förtal. Det är ju så knepigt rent juridiskt att man kan bli skadeståndsskyldig för att man berättat något som endast är fakta men som kan komma att få någon i utsagan omtalad person att framstå som som klandervärd eller på annat sätt hamnar i missaktning.
                  Hur allvarligt man ska ta antydningarna om hot gentemot den namngivne personen vet jag inte men det kan troligen försvåra saken.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    Det finns ett problem i den här tråden och jag tror den borde städas lite.
                    Det som sägs i tråden är såvitt jag förstår sant men sättet att använda sanningen har kommit att närma sig gränsen för förtal. Det är ju så knepigt rent juridiskt att man kan bli skadeståndsskyldig för att man berättat något som endast är fakta men som kan komma att få någon i utsagan omtalad person att framstå som som klandervärd eller på annat sätt hamnar i missaktning.
                    Hur allvarligt man ska ta antydningarna om hot gentemot den namngivne personen vet jag inte men det kan troligen försvåra saken.
                    Nu vet jag inte om det är mitt inlägg men jag menar inte o hota nån men det är styggt många både på blocket och Facebook som vill ha handpenning/förskott som sen inte levererar det dom ska och du behöver inte hota för att knacka på hemma och vilja ha varan eller stålarna tillbaka .
                    på telefon/Mail är många både dryga o skiter i o svara det gör man ofta inte öga mot öga man har ju trots allt varit blåögd o betalat för nåt som inte är levererat och det är svårt att förklara sig ur

                    Kommentera


                    • #20
                      Kolla denna sida. Där står det precis hur du ska gå tillväga för att lösa detta lagligt.
                      Om han får fogden efter sig så kanske han kommer mer till sans. Det kan ju inte vara bra för verksamheten att inte vara helt ren där antar jag.
                      Vad kan du kräva när leveransen av varan är försenad? Ta reda på när du har rätt till ersättning och när du kan häva köpet.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 978 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 697 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 963 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      484 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X