Slö HOOK7 ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slö HOOK7 ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Slö HOOK7 ??

    Någon som erfar att kartuppdateringarna är väldigt slö på HOOK 7.
    Trycker jag på zoom in ( +) så tar det ca: 10-15 sekunder för att uppdatera skärmen.


  • #2
    Inget jag har märkt på mitt Hook Reveal 7, satt och pillade med social maps igår och det funkade fint. Funkar de andra funktionerna som det är tänkt?

    Kommentera


    • #3
      Allt annat fungera som det ska, ska tillägga att jag har den stora kartan som täcker Skandinavien men det borde inte påverka. Har varit så sedan jag köpte den ny 2017. Det skitjobbit att sitta å vänta på att kartan ska uppdatera sig.. Får även andra skumma texter när jag startar upp den " Larm låst position " samt " Larm EN C-MAP EN -050"
      Bifogade filer

      Kommentera


      • #4
        Hook har ikke all verdens prosessor, så med store mengder data (som du har med den store kartbrikken) vil den bli litt treg. Men når det er sagt så er det to andre ting som kan gjøre den treg også, som er verdt å sjekke.
        1. Hent opp tilførselsspenning som et skjermoverlegg. Med et fulladet blybatteri og alt annet i båten slått av, bør du se 12,4-12,7V. Får enheten lav spenning vil den bli treg, og kan fort få ymse "bugger" ellers også.
        2. Lagre waypoints (bare waypoints) til en minnebrikke og ta hard reset. Så setter du opp enheten på nytt. Dette rydder opp i prosessor og internminne.
        Team Colibri

        Kommentera


        • #5
          Hej
          Jag har provat med ett litet kart men det är samma problem. Har haft denna i 4 år nu snart, alltid varit samma problem.. Har talat Med Lowrange Sverige ( Navico ) de har lovat mig uppgraderingsrabatt på nyare utrustning på 50%. Ska kolla vad det kan bli..

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
          1 216 svar
          156 015 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg HenkeW
          av HenkeW
           
          Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
          12 svar
          2 700 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Piscantur stercore  
          Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
          27 svar
          1 966 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gabbu
          av gabbu
           
          Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
          2 svar
          489 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg profilnamnet  
          Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
          2 svar
          353 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Arbetar...
          X