Problem med Hook reveal och social maps - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Hook reveal och social maps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Det visar sig smart :-) så fort jag slall ut igen
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
      Alla siffror och bokstäver stämmer, Men....
      Kan det va så enkelt att jag satt Plotternamn: Classe, inne på kontot.
      Och kanske måste fixa det på lodet oxå ??

      Annars har jag som vanligt ingen susning :-(
      Faktum är att det finns typ 2-3 olika. Ett står på kartongen man fick med köpet. Ett kan stå på lodet i form av en klisterlapp.
      Ett står i lodet. Man kommer åt det genom menyn och det är endast det som gäller.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg

        Faktum är att det finns typ 2-3 olika. Ett står på kartongen man fick med köpet. Ett kan stå på lodet i form av en klisterlapp.
        Ett står i lodet. Man kommer åt det genom menyn och det är endast det som gäller.
        Då skall jag kolla där oxå :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #14
          Hvis du tar et skjermbilde av Om-menyen i plotteren din (det er der du finner serienummer og Innholds-ID) og et skjermbilde av plotter-profilen (der du legger inn dette) I C-Map Genesis, og legger det ut her så er det lettere å feilsøke. ; )
          Team Colibri

          Kommentera


          • #15
            Jag gjorde misstaget att vara för snabb och skrev den sifferkod som satt på en klisterlapp när jag registrerade plottern i social maps. Fungerade inte då. Det du ska ändra till är en sifferkombination som står under typ inställningar>om ekolodet/plotter (eller dylikt), alltså i plottern när du har startat den. Om du startar plottern och kikar på den menyn så ser du. Ta t.ex. ett foto av detta om du inte har plottern vid datorn. Gå till din plotter på ditt konto i sociala maps och fyll i det NOGGRANNT. Ladda sedan ner kartan och för över till en folder med sjönamnet på microSD-kortet. Detta funkade för mig.

            Ser nu att Team Colibri precis kom med samma tips :P.

            Lycka till!

            Kommentera


            • #16
              Tjenare! Jag har exakt samma problem...Vet inte hur jag ska lösa det... Tar jag bort kartorna från minneskortet och gör om allt från början så funkar det klockrent vid första uppstart. Men sen om man stänger av lodet och startar det på nytt så har den förväxlat kartorna direkt... Och gör det hela tiden.. fruktansvärt störande. Hur löste det sig för dig? Mvh Joel

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
                Hallå
                Jag sitter och leker med mitt nya Hook reveal 7.
                Jag slängde in social maps över tre lokala sjöar på ett minneskort och började kika runt.
                Allt ser jättefint ut.
                MEN, plottern blandar ihop namnen på kartorna.
                Öppnar jag t.ex. Liljan så visar den Runn, öppnar jag Runn så visar den Vikasjön, osv.

                Startar jag om enheten så kastar den om allt, så det är inte bara att byta namn på dem i enheten.

                Har någon mer haft samma problem och fått ordning på det? Jag har provat att uppdatera mjukvaran utan resultat.


                Ser inte ut som att du har fått en lösning på ditt problem. Jag hade samma.

                Jag hade felat på några saker:

                - Fel Content-ID

                - För många kartor på minneskortet. (Detta var boven i dramat när du väljer en sjö och den visare en annan)

                Enligt Lowrance själva kan ett Hook Reveal enbart ta emot 7 kartor eller färre på minneskortet.
                Så gör dig av med ett gäng så du kommer ner på 3-6 kartor så ska det funka om allt annat är korrekt med Serial och Content ID

                Det är som supporten sa till mig "It's not a bug it's a feature"...
                Men det är skickat till R&D men det kan ju ta tid.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg



                  Ser inte ut som att du har fått en lösning på ditt problem. Jag hade samma.

                  Jag hade felat på några saker:

                  - Fel Content-ID

                  - För många kartor på minneskortet. (Detta var boven i dramat när du väljer en sjö och den visare en annan)

                  Enligt Lowrance själva kan ett Hook Reveal enbart ta emot 7 kartor eller färre på minneskortet.
                  Så gör dig av med ett gäng så du kommer ner på 3-6 kartor så ska det funka om allt annat är korrekt med Serial och Content ID

                  Det är som supporten sa till mig "It's not a bug it's a feature"...
                  Men det är skickat till R&D men det kan ju ta tid.
                  Jag har bara dessa tre sjöar inlagda. Men jag har löst det genom att bara trycka nej när lodet frågar om jag vill läsa in en karta, och sedan välja manuellt.

                  Kommentera


                  • #19
                    Har liknande problem (obs helt ny på detta). skulle premiärköra med mitt hook reveal 7 idag.
                    Har ett sjökort från cmap, plus att jag tankat socialmap för ”min” sjö på samma kort.
                    Men det dyker inte upp någon karta ALLS. Går in på menyn>filer på lodet och kikar och där finns inga kartor/filer heller.
                    gps:en är det liksom inget fel på, pilen rör sig osv. men på en helt vit bakgrund, villet ju inte ger så mycket…

                    Några tips?

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Deep tail dancer Visa inlägg
                      Har liknande problem (obs helt ny på detta). skulle premiärköra med mitt hook reveal 7 idag.
                      Har ett sjökort från cmap, plus att jag tankat socialmap för ”min” sjö på samma kort.
                      Men det dyker inte upp någon karta ALLS. Går in på menyn>filer på lodet och kikar och där finns inga kartor/filer heller.
                      gps:en är det liksom inget fel på, pilen rör sig osv. men på en helt vit bakgrund, villet ju inte ger så mycket…

                      Några tips?
                      NVM det har löst sig. Set var något problem med kortet. Hittades varken av lodet eller när jag stoppade in det i datorn. Stendött.
                      Nytt kort, tanka ner socialmaps: Voila!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 011 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      488 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X