Problem med Hook reveal och social maps - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Hook reveal och social maps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Problem med Hook reveal och social maps

    Hallå
    Jag sitter och leker med mitt nya Hook reveal 7.
    Jag slängde in social maps över tre lokala sjöar på ett minneskort och började kika runt.
    Allt ser jättefint ut.
    MEN, plottern blandar ihop namnen på kartorna.
    Öppnar jag t.ex. Liljan så visar den Runn, öppnar jag Runn så visar den Vikasjön, osv.

    Startar jag om enheten så kastar den om allt, så det är inte bara att byta namn på dem i enheten.

    Har någon mer haft samma problem och fått ordning på det? Jag har provat att uppdatera mjukvaran utan resultat.

  • #2
    Jag har exakt samma problem som du har med mitt Hook Reveal 7. När du får förfrågan om att öppna sjökorten så välj ”Nej” istället. Jag gick sedan in i inställningar>Plotter och öppnade kartorna där en och en och då funkade det som det skulle.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av VonLaxNacke Visa inlägg
      Jag har exakt samma problem som du har med mitt Hook Reveal 7. När du får förfrågan om att öppna sjökorten så välj ”Nej” istället. Jag gick sedan in i inställningar>Plotter och öppnade kartorna där en och en och då funkade det som det skulle.
      Jag provade att ställa om till Lowrance som kartkälla, plockade ur och satte i minneskortet sedan provade jag ditt sätt, och det verkar ha lagat problemet.
      Tack så mycket för hjälpen!

      Kommentera


      • #4
        Kapar tråden lite.
        Jag har ett Hook Reveal 9, laddat hem Social maps för Mälaren. Men hur mycket jag än ändrar namn, inställningar, laddar ner igen, formaterar minneskort..... mm.mm så får jag inget att funka :-(

        Som tur är, är jag inte riktigt låst då jag har en äldre Humminbird oxå, men vill ju få min Hook 9 att funka som den ska. Trippelshot och allt annat funkar, men sjökorten från Social maps funkar Inte :-(
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
          Kapar tråden lite.
          Jag har ett Hook Reveal 9, laddat hem Social maps för Mälaren. Men hur mycket jag än ändrar namn, inställningar, laddar ner igen, formaterar minneskort..... mm.mm så får jag inget att funka :-(

          Som tur är, är jag inte riktigt låst då jag har en äldre Humminbird oxå, men vill ju få min Hook 9 att funka som den ska. Trippelshot och allt annat funkar, men sjökorten från Social maps funkar Inte :-(
          I 99% av fallen så är det fel content id. Siffrorna står i lodet. Räcker med att man skrivet en nolla istället för ett o.

          Kommentera


          • #6
            Nu har jag formaterat 2st minneskort, laddat hem senaste uppdateringen på Mälaren och lagt på dessa 2 kort. Tänkte att något borde funka :-) annars vet jag inte vad jag gör, för ursäkta husbehov jag fattade inte ett skit av vad du skrev :-) haha jag är totalt värdelös på datorer och dess språk :-) haha man måste förklara för mig som man förklarar till ett barn när det gäller sånt :-) hahaha
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
              Nu har jag formaterat 2st minneskort, laddat hem senaste uppdateringen på Mälaren och lagt på dessa 2 kort. Tänkte att något borde funka :-) annars vet jag inte vad jag gör, för ursäkta husbehov jag fattade inte ett skit av vad du skrev :-) haha jag är totalt värdelös på datorer och dess språk :-) haha man måste förklara för mig som man förklarar till ett barn när det gäller sånt :-) hahaha
              När du ska ladda ned social maps så måste du ju registrera din enhet till ditt konto, där får du ange din enhets Content-ID.
              Har du skrivit fel nummerserie där så funkar inte kartorna. Börja med att kolla om du blandat ihop O med 0, stort i med litet L, eller något sådant. Med vissa typsnitt kan det vara hopplöst att se skillnad.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

                När du ska ladda ned social maps så måste du ju registrera din enhet till ditt konto, där får du ange din enhets Content-ID.
                Har du skrivit fel nummerserie där så funkar inte kartorna. Börja med att kolla om du blandat ihop O med 0, stort i med litet L, eller något sådant. Med vissa typsnitt kan det vara hopplöst att se skillnad.
                Aha, nu fattar jag. Skall kolla upp det :-) Tack
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #9
                  Alla siffror och bokstäver stämmer, Men....
                  Kan det va så enkelt att jag satt Plotternamn: Classe, inne på kontot.
                  Och kanske måste fixa det på lodet oxå ??

                  Annars har jag som vanligt ingen susning :-(
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                    Alla siffror och bokstäver stämmer, Men....
                    Kan det va så enkelt att jag satt Plotternamn: Classe, inne på kontot.
                    Och kanske måste fixa det på lodet oxå ??

                    Annars har jag som vanligt ingen susning :-(
                    Enhetsnamnet borde inte spela någon roll eftersom enheten inte är ansluten till internet.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                    1 216 svar
                    155 916 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HenkeW
                    av HenkeW
                     
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                    12 svar
                    2 687 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                    27 svar
                    1 936 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                    13 svar
                    1 146 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg holden
                    av holden
                     
                    Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                    2 svar
                    161 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg fishmark  
                    Arbetar...
                    X