Lowrance c-map social map - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance c-map social map

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
    Detta är ganska vanligt att sånthär strular lite. Tog mig ett tag att få igång mitt och nedan har jag också klyddat med.

    Vad för enhet har du?

    Har du kollat så att du har Content-ID och all info med serienummer, rätt enhet osv inlagt korrekt på Social Maps?
    Är en nolla som jag kanske har skrivit som ett O i Content-ID. Ska kolla på detta.
    mvh

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av målaren63 Visa inlägg

      Är en nolla som jag kanske har skrivit som ett O i Content-ID. Ska kolla på detta.
      mvh
      Den användare som råkar skriva fel är inte en nolla :-) Däremot den som utvecklat en totalt värdelös kundupplevelse och dessutom tar ohemult betalt för det. Klart folk skriver fel, enkelt att designa bort om viljan fanns.
      Senast ändrad av holden; 2021-06-14, 18:53.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

        Den användare som råkar skriva fel är inte en nolla :-) Däremot den som utvecklat en totalt värdelös kundupplevelse och dessutom tar ohemult betalt för det. Klart folk skriver fel, enkelt att designa bort om viljan fanns.
        Eller så var det nollan i serienumret han syftade på...

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

          Eller så var det nollan i serienumret han syftade på...
          Jo jag fattade det, men det passade bra på den som byggt lösningen också så jag klämde in det i samma mening.

          Kommentera


          • #15
            Lite kul var det.)

            Kommentera


            • #16
              Dagens løsning er i ferd med å bli re-designet. Den er gammel, og som det mest annet av banebrytende løsninger så går de fra banebrytende til irriterende på noen år. Første steg av automatisk registrering av plotteren mot C-Map via mobildata. (Kom med HDS Gen 3.)
              Team Colibri

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

                Den användare som råkar skriva fel är inte en nolla :-) Däremot den som utvecklat en totalt värdelös kundupplevelse och dessutom tar ohemult betalt för det. Klart folk skriver fel, enkelt att designa bort om viljan fanns.
                Du Holden, nu har jag läst 3 trådar där du egentligen bara klankat ner på mer eller mindre hela världen och undrar lite hur det kommer sig?
                Speciellt nu när vädret börjar bli skönt

                Att kundsupporten är underbetald är ju ett rätt djärvt uttalande kan jag ju tycka.

                Självklart finns det utvecklingspotential vad gäller Social-Maps, jag hade själv lite utmaningar att få det rätt och riktigt men med snabb och superbra support både på FB och av Lowrance har jag bannemig inget att klaga på.
                Eftersom det var mitt första lod från Lowrance så var jag inte överraskad att det va lite bökigt att fixa.
                Att människor inte kan/vet/skriver fel går ju inte att undvika på ett lod du inte kan koppla upp till nätet (som i mitt fall med mitt Hook7 Reveal)

                Jag kommer alltid försöka hjälpa de som hade samma utmaningar som jag, då det verkar vara raltivt vanligt.

                Nu har TS samma utmaningar och det bästa vi kan göra är ju att visa på att det är vanligt och väldigt enkelt att lösa. Det är inte alltid självklart för alla.
                Och jag tror att om det skulle läggas ytterligare resurser på detta så skulle nog även de billigare loden kosta det dubbla.

                Så vi kan väl hjälpas åt istället med något vi alla tycker är det bästa som finns sedan skivat bröd, fiske alltså? =)

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

                  Du Holden, nu har jag läst 3 trådar där du egentligen bara klankat ner på mer eller mindre hela världen och undrar lite hur det kommer sig?
                  Speciellt nu när vädret börjar bli skönt

                  Att kundsupporten är underbetald är ju ett rätt djärvt uttalande kan jag ju tycka.

                  Självklart finns det utvecklingspotential vad gäller Social-Maps, jag hade själv lite utmaningar att få det rätt och riktigt men med snabb och superbra support både på FB och av Lowrance har jag bannemig inget att klaga på.
                  Eftersom det var mitt första lod från Lowrance så var jag inte överraskad att det va lite bökigt att fixa.
                  Att människor inte kan/vet/skriver fel går ju inte att undvika på ett lod du inte kan koppla upp till nätet (som i mitt fall med mitt Hook7 Reveal)

                  Jag kommer alltid försöka hjälpa de som hade samma utmaningar som jag, då det verkar vara raltivt vanligt.

                  Nu har TS samma utmaningar och det bästa vi kan göra är ju att visa på att det är vanligt och väldigt enkelt att lösa. Det är inte alltid självklart för alla.
                  Och jag tror att om det skulle läggas ytterligare resurser på detta så skulle nog även de billigare loden kosta det dubbla.

                  Så vi kan väl hjälpas åt istället med något vi alla tycker är det bästa som finns sedan skivat bröd, fiske alltså? =)
                  Det jag klankar ner på är dåliga lösningar, det tycker jag man har rätt till som konsument - oavsett väder. Att kundsupporten är underbetald är en slutsats jag drar utifrån att man inte städar upp i registreringsprocessen, många som t.ex. du själv behövde då inte slösa både sin egen och deras tid på något som man kunde löst helt automatiskt - tid är ju som bekant pengar. För de enheter som inte har uppkoppling kunde man t.ex visa en QR-kod på skärmen så är det bara att scanna med mobilen, problemet löst.
                  Senast ändrad av holden; 2021-06-16, 10:26.

                  Kommentera


                  • #19
                    Her er det verdt å nevne at det finnes to måter å gjøre dette på, så lenge man har en enhet med WIFI.
                    1. Manuelt, slik det beskrives i denne tråden.
                    2. Automatisk ved å laste opp logger fra enheten sin en gang (eller flere). Da registreres enheten mot din konto, med modell, serienummer og Innholds-ID.

                    Løsning 1 har vært der hele veien, siden enhetene ikke hadde WIFi da Genesis startet og manuell registrering var da det eneste alternativet. Den eneste kritikken jeg klarer å se er at den manuelle løsningen ikke har noen logikk-test, dvs du kan legge inn serienummer fra en HDS og velge en Elite som plotter og omvendt. Modell burde vært sjekket mot serienummer, da ville man også fått feilmelding dersom man bruker et serienummer som er feil. Man stoler blindt på at brukeren skal lese bruksanvisningen, og være nøye. Er det noe folk IKKE gjør så er det å lese bruksanvisningen og være nøye. : )

                    Løsning 2 fungerte utmerket sist jeg testet den, dvs i april i år med en Elite FS.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • #20
                      Ja, det är ju glädjande om registreringen funkar i den senaste modellen av Elite, dock antar jag att du fortfarande måste sätta upp ett lokalt Wi-Fi på enheten istället för att internetdela din mobil och ansluta enheten till dess nätverk. Kunden i fokus? Not so much. Om tio år kanske man kan ha connectivity direkt via enheten.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 011 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 966 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X