Sjökortet (C-MAP) försvann - Lowrance Elite Ti7 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjökortet (C-MAP) försvann - Lowrance Elite Ti7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sjökortet (C-MAP) försvann - Lowrance Elite Ti7

    Hej ni kunniga!

    Hittat någon enstaka tråd på ämnet men inget som löst mitt problem. När jag startade plottern/lodet i förrgår så är det bara grundkartan som visas på plottern. Lodet ok. Både enligt vänner och tips på nätet kan det ha blivit fel på ina lagerinställningar eller val av kartkällan. Tar jag ut micro-SD kan jag bara välja Lager Av eller struktur. Har jag kortet i dyker även Genesis Live upp och väljer jag det så finns de gamla lagringarna där, så kortet verkar ok. På val av kartkälla finns bara Navionics eller Lowrance oavsett om kortet är i eller ej. Borde det dyka upp en C-MAP? Om någon har koll på detta så vore jag för evigt tacksam för råd!

  • #2

    Kommentera


    • #3
      Kolla tråden Lowrance, buggar och annat kul.
      Där utreder man samma dilemma fast på en hds, finns en del bra tips och idéer där....

      Kommentera


      • #4
        Problemet ligger i att du ha lagrat egna loggar på samma kort som sjökortet, dessa ska ligga på ett eget kort så du måste växla mellan korten varje gång - otroligt men sant.

        Kommentera


        • #5
          Ja, vad vore livet utan vänner?!! Tack för de enkla tipsen. Gick in i lagring och sedan vidare till Genesis Live foldern. Fanns nästan 200 filer från förre ägare så när jag nu körde live ut förra turen blev det för mycket. Rensade filerna en efter en, gjorde hard reset och tro på f-n nu funkar allt igen! Men. Vilken katastrofbugg!

          Kommentera


          • #6

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av richma Visa inlägg
              Ja, vad vore livet utan vänner?!! Tack för de enkla tipsen. Gick in i lagring och sedan vidare till Genesis Live foldern. Fanns nästan 200 filer från förre ägare så när jag nu körde live ut förra turen blev det för mycket. Rensade filerna en efter en, gjorde hard reset och tro på f-n nu funkar allt igen! Men. Vilken katastrofbugg!
              Det är mer så att social map filerna blir korrupta av all information på sd kort. Tycker själv det är väldigt konstigt att inte ett c-map kort är skrivskyddat.
              200 st lär ju nästan vara ett rekord! Jag har fått krångel efter 10st ibland.

              Kommentera


              • #8
                ..och eftersom det tydligen är en naturlag att man inte kan sätta i anständigt med varken RAM eller sekundärlagring typ SSD i enheterna så är det så vi får jobba 2021. Länge leve fipplandet med microSD-kort ute på sjön!

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                1 216 svar
                155 875 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HenkeW
                av HenkeW
                 
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                12 svar
                2 673 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                27 svar
                1 933 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gabbu
                av gabbu
                 
                Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                13 svar
                1 130 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg holden
                av holden
                 
                Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                2 svar
                160 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg fishmark  
                Arbetar...
                X