Elmotor (Savage Gear) och rebelcell-batteri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elmotor (Savage Gear) och rebelcell-batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Elmotor (Savage Gear) och rebelcell-batteri

    Hej alla glada!
    jag har aldrig ägt en elmotor, så ursäkta eventuella summa frågor.

    Till nästa säsong är jag sugen på en elmotor och black friday är ju bra tillfälle att införskaffa detta tänker jag.

    Något speciellt jag bör tänka på?
    Jag har i gen egen båt utan tanken är att ta med motor och batteri till hyrbåtar (vanliga roddbåtar)

    De jag har tittat på är Savage Gear Thruster 55lbs och rebelcell 12v50 outdoor box.
    .det jag är osäker på är om man kan koppla ihop dessa direkt out of the box? Batteriet verkar ju ha någon slags specialkoppling.

    Är det två enheter som hade lirat bra ihop?

    Minns koras motsvarighet kostar nästan dubbelt så mycket som Savage Gear, är det värt det?

  • #2
    Du måste köpa en blå ANEN-kontakt (50A, blå) och montera på kabeln till elmotor, den handlare du har tänkt köpa batteriet från borde sälja dessa, kostar ca. 160 spänn. Åk förbi en elfirma och be dem pressa kontaktstiften åt dig så du inte eldar upp grejerna, sedan är det bara att plugga ihop och köra.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
      Du måste köpa en blå ANEN-kontakt (50A, blå) och montera på kabeln till elmotor, den handlare du har tänkt köpa batteriet från borde sälja dessa, kostar ca. 160 spänn. Åk förbi en elfirma och be dem pressa kontaktstiften åt dig så du inte eldar upp grejerna, sedan är det bara att plugga ihop och köra.
      Är du helt hundra på att det inte medföljer en sådan kabel med outdoor box?

      Från manualen:
      "Trolling engine: connect the 2 silver-colored pins (by soldering or crimping with a AMP crimping tool) to the trolling engine cables and click into place in the blue ANEN plug. You can now easily connect your trolling engine to the blue connector on the ODB."

      Jag har försökt hitta någon sådan kabel att köpa löst hos olika e-butiker men hittat nada. Inte heller på deras (rebelcells) egna hemsida hittar jag någon sådan produkt. (med blå kontakt, vilket tydligen är väldigt viktigt att det är)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Flintpelle Visa inlägg

        Är du helt hundra på att det inte medföljer en sådan kabel med outdoor box?

        Från manualen:
        "Trolling engine: connect the 2 silver-colored pins (by soldering or crimping with a AMP crimping tool) to the trolling engine cables and click into place in the blue ANEN plug. You can now easily connect your trolling engine to the blue connector on the ODB."

        Jag har försökt hitta någon sådan kabel att köpa löst hos olika e-butiker men hittat nada. Inte heller på deras (rebelcells) egna hemsida hittar jag någon sådan produkt. (med blå kontakt, vilket tydligen är väldigt viktigt att det är)
        Helt rätt, fel av mig! Kontakt verkar följa med.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
        1 216 svar
        155 915 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg HenkeW
        av HenkeW
         
        Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
        12 svar
        2 684 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Piscantur stercore  
        Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
        27 svar
        1 936 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg gabbu
        av gabbu
         
        Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
        13 svar
        1 143 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg holden
        av holden
         
        Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
        2 svar
        161 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg fishmark  
        Arbetar...
        X