Hjälp med båt elektronik! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med båt elektronik!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    HUR kan du ha koll på allt sånt här? Googlar du alla fakta eller är du savant inom eko lod och elektronik????

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
      HUR kan du ha koll på allt sånt här? Googlar du alla fakta eller är du savant inom eko lod och elektronik????
      Är du ny här eller ;-) Erik är "vår" guru när det gäller fiskerelaterad elektronik...

      Kommentera


      • #13
        Beror väl på när man räknas som ny.. . Men registrerad sen 2016. Jag VET att Erik är kung!! Min fråga var hur han kan så mycket!?

        Kommentera


        • #14
          Ja, jeg bruker Google, og ikke minst et amerikansk forum som heter The Hull Truth. THT er sannsynligvis det forumet der flest nerder ala meg følger med og svarer i elektronikk-delen. Jeg har lært mye der opp gjennom årene (og ikke minst lest mye jeg har testet ut selv for å se om det stemmer).

          Det er ca 30 år siden jeg kjøpte min første "paper-graph". Dvs et ekkolodd der data tegnes opp av en skriver på en papirrull. Det var (for en ung gutt) helt sinnsykt dyrt så jeg kjøpte det brukt og jeg sparte penger i flere år for å kjøpe det. Siden det har jeg fulgt med på hva som har kommet og gått av merker og modeller, og jeg har vært heldig nok til å få prøvd svært mange av de. 720s har jeg aldri brukt selv, men jeg hadde en 520s en gang. Noen kan ramse opp alle engelske fotballspillere i fra 7. divisjon og oppover, jeg kan ramse opp ekkolodd men kan ingen ting om fotball....
          Team Colibri

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
            Beror väl på när man räknas som ny.. . Men registrerad sen 2016. Jag VET att Erik är kung!! Min fråga var hur han kan så mycket!?
            Inom ekolod är så det väl 6-12 månader max.
            Att han kan så mycket är väl helt enkelt intresse. Har man sen ett halvskapligt minne så kommer man ihåg såna saker.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
            1 216 svar
            156 029 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HenkeW
            av HenkeW
             
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
            12 svar
            2 704 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
            27 svar
            1 974 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gabbu
            av gabbu
             
            Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
            2 svar
            494 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg profilnamnet  
            Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
            2 svar
            354 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Arbetar...
            X