Hjälp med Garmin 922xs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med Garmin 922xs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp med Garmin 922xs

    Hej! Jag har köpt en båt som har en Garmin 922xs som jag skulle behöva lite hjälp med då jag aldrig ägt ett ekolod tidigare.

    Säljaren sa att det inte var något ekolod men jag får ändå fram en ekolodsscreen. Vad har jag för prylar egentligen?!

    Så här står det på Garmins hemsida (CHIRP-nånting verkar bara inbyggt redan?):
    "Du får tillgång till riktigt fantastiska ekolodsfunktioner. Allt du lägger till är givare. Levereras med inbyggt Garmin 1 kW CHIRP-ekolod och CHIRP ClearVü-ekolod. Den hanterar även Panoptix, förstklassiga ekolodsmoduler från Garmin och ett brett utbud av givare (säljs separat)."

    Har jag någon slags ekolod redan, som man kan se botten och" bananer" på, eller måste jag köpa en givare? Ska ut och testa imorgon men tänkte höra om ni har koll vad som ingår från start i denna plotter.

    Om jag måste köpa givare, vad rekommenderar ni? Ska inte åka runt och prickskjuta tror jag men kommer att fiska abborre, gös och gädda i Stockholms skärgård och Mälaren.
    Click image for larger version  Name:	20220517_184650.jpg Views:	0 Size:	469,3 KB ID:	2600964

  • #2
    922 er en ren kartplotter 922xs er kombinert kartplotter og ekkolodd. Ja, du må ha en ekkoloddgiver. GT22HW er et godt valg for din bruk.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      922 er en ren kartplotter 922xs er kombinert kartplotter og ekkolodd. Ja, du må ha en ekkoloddgiver. GT22HW er et godt valg for din bruk.
      Tack för svar! Kanske den här om man vill ha SideVu:https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...MaAvzuEALw_wcB

      Vet inte om jag vågar montera den själv dock, känns läskigt att borra i nya båten...

      Kommentera


      • #4
        Hvis du vil ha sidevü må du ha en modul, eller ha din 922xs i nettverk med en modell som er kompatibel med sidevü (xsv).
        Team Colibri

        Kommentera


        • #5
          Åh okej, jag förstår - stort tack!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            922 er en ren kartplotter 922xs er kombinert kartplotter og ekkolodd. Ja, du må ha en ekkoloddgiver. GT22HW er et godt valg for din bruk.
            Colibri: Jag chattade med Garmins support och de rekommenderade denna: https://www.garmin.com/sv-SE/p/540580 (GT20-TM) framför GT22TW p.g.a. smalare bild och tydligare ekon.

            Vilken bör jag välja? Priset spelar ingen roll.

            Kommentera


            • #7
              Der kom du nok borti en person som ikke fisker abbor, gjedde og gjørs. : )
              Det eneste positive jeg kan si om GT20 til din bruk er prisen.
              Team Colibri

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                Der kom du nok borti en person som ikke fisker abbor, gjedde og gjørs. : )
                Det eneste positive jeg kan si om GT20 til din bruk er prisen.
                Okej bra, då vet jag vad jag ska välja, jag köper din 22:a! Tack! ❤️

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                1 216 svar
                156 014 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HenkeW
                av HenkeW
                 
                Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                12 svar
                2 700 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                27 svar
                1 966 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gabbu
                av gabbu
                 
                Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                2 svar
                489 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg profilnamnet  
                Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                2 svar
                353 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Old Firehand  
                Arbetar...
                X