C-map M Tillsammans med socialmap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C-map M Tillsammans med socialmap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • C-map M Tillsammans med socialmap

    Jag har letat utan att finna svaret.

    Har ett C-Map M+ kort som jag vill använda tillsammans med socialmap, Genesis live eller vad det nu kallas för stunden.

    Enheten Lowrance Ti2 har bara en kortplats och som jag förstår det så ska jag lägga över C-mapkortet på enheten på något vis men begriper inte hur. Startar jag upp på kortet så försvinner kartan om jag byter till ”socialmapkortet”.
    startar jag på kortet med socialmap så kan jag bara välja lowrance eller navionics som kartkälla.

    Har dammsugit youtube och Google utan att bli klokare.
    Nån som kan bistå med nån länk eller nånting som jag kan fatta.


    Tack på förhand


    ps/ filöverföring i enheten funkar inte till detta.
    Senast ändrad av MickeHusse; 2022-07-18, 19:15.

  • #2
    Siden du må spørre om dette på et forum, vil jeg anbefale deg å bruke to minnekort. Hvis du sletter eller endrer feil fil på C-Map minnebrikken kan du utløse kopisperren, og ender opp med en ubrukelig kartbrikke. Kartbrikken har allerede et Genesis-lag du kan slå på, som inneholder data fra C-Map Genesis. Det laget er dog typisk ca ett år eldre enn det du finner på nettsiden C-Map Genesis nå, da de laster over data ca en gang i året.

    Hvis du vil ha Social Map fra C-Map Genesis på din C-Map brikke, oppretter du en mappe for den innsjøen du vil laste ned, navngi mappen så du husker hva du har der men uten tegn og kun engelske bokstaver. Legg så filene fra C-Map Genesis der. Litt avhengig av hvilken softwareversion du har i plotteren, kan du se det kartet ved å velge Social Map, Lowrance eller navnet på innsjøen/ mappen i menyen til høyre i plotteren.

    Genesis Live lagres fortløpende til den brikken du har i plotteren din når du har slått på Genesis Live. Dette lagres i en egen mappe som plotteren oppretter, mappen heter Genesis. Alle filene som slutter på GSD og som lagres (av plotteren) utenfor den mappen, bør slettes
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Tack, jag har också kommit så långt.
      jag använder två kort och skriver ingenting på originalkortet.

      jag hade fått för mig att det skulle gå att installera C-Map kortet fast på lodet så att säga.
      just nu känns det som att jag kastat ganska mycket pengar i sjön men men.

      tack för svar.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
      1 216 svar
      156 026 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HenkeW
      av HenkeW
       
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
      12 svar
      2 704 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
      27 svar
      1 974 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gabbu
      av gabbu
       
      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
      2 svar
      493 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg profilnamnet  
      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
      2 svar
      354 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Arbetar...
      X