Köpråd: Ekolod 9", värt att spendera 15k? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd: Ekolod 9", värt att spendera 15k?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har haft Terrova och Powerdrive. Visst Terrovan är absolut behagligare men absolut inte "bättre" i funktionalitet. Endast behagligare.

Hade det inte funnits någon särskild budget hade jag valt Terrova. Men om en Powerdrive gör att jag kan välja ett bättre lod hade jag valt Powerdrive.

Jag som haft bägge motorer hade personligen valt Powerdrive för att satsa hårdare på ekolod.

Kommentera

Jag har smalat ner det till Garmin Echomap UHD2 9" 92 sv GT56 eller Lowrance Elite FS 10 Active imaging 3-IN-1. Garmin verkar ha lite bättre givare och skärm, men Lowrancen har större skärm, skiljer bara 1" men när jag såg dom i affären upplevdes den ganska mycket större tycker jag. Vilken hade ni valt?

Kommentera

Ursprungligen postat av gös-ta Visa inlägg

Terrovan har ju inte lift assist längre, är det något annat som skiljer vad gäller att fälla upp/ned motorn? Om jag köper nytt är jag ganska säker på att det blir en Powerdrive, jag har dock lagt en blocketbevakning på Minn Kota, om det dyker upp någon vettig Terrova kan det mycket väl bli en sådan.

Jo SI verkar vara en av dom funktionerna som har möjlighet att förbättra ens chanser att få fisk så det är jag mycket taggad på att testa.
        Det är fortfarande helt olika låsningar på dem.
        Jag fiskar mer från kompisens båt med Terrova än vad jag gör från min med Powerdrive och varje gång jag ska upp/ned med min motor så står jag och muttrar och svär över att man får rycka och slita, stampa och sparka för att få loss/fast den istället för ett lätt tryck med foten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
        72 svar
        6 043 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg tobs
        av tobs