Uppdatering av softwaren till Lowrance plotter/lod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatering av softwaren till Lowrance plotter/lod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Uppdatering av softwaren till Lowrance plotter/lod

    Hej
    Efter att jag checkade versionen på programvaran till min plotter/ekolod såg jag att det fanns en nyare version

    Köpte då ett minneskort (MMC) + en läsare till denna med USB-kontakt till PC´n. (okay då.....till min PowerMac) för några 10-tals USD.

    Det var spännande att lasta ner direkt från Lowrance hemsida, inget missöde och allt såg ut att gå bra. Efteråt kunde jag se att det låg några sorts windows-filer på MMC-kortet och jag tog det med mig samtidigt som jag skulle på en liten båt/fisketur till Matrefjorden.

    Väl om bord stoppade jag in kortet i LCX112C´ns ena kortplats. Sen tryckte jag på "Power".
    Maskinen startade som vanligt, men efter en sekund så startade uppgraderingen automatiskt. Det hela tog ca 6-8 sekunder och sen var det hela klart, och maskinen fortsatte med vanlig uppstarts prossedyr. Måste bara ställa in språk och klocka så var allt färdigt, UTROLIGT vad smidigt.

    Sender med några bilder från båten på vägen till Matrefjorden (dåligt fiske i dag, fick nått smått (sej och bleka, men såg också två havsuttrar)

    Bilden på plottern visar satelitstatus (har inte fått kartan än och givaren är inte på plats riktigt än). Så ser det ut i Hardangerfjorden in till Matrefjoden (akter och för ut)

    PS. På satelitstatusen ser man tydligt hur fjällen släcker ut satelitsignalerna på dem satteliterna som ligger ner mot horrisonten på styrbord och babords sida om mig. DS.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Flodström; 2007-10-21, 23:42.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
1 216 svar
155 915 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HenkeW
av HenkeW
 
Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
12 svar
2 687 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
27 svar
1 936 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gabbu
av gabbu
 
Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
13 svar
1 143 visningar
0 gillar
Senaste inlägg holden
av holden
 
Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
2 svar
161 visningar
0 gillar
Senaste inlägg fishmark  
Arbetar...
X