Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dine HDS 5/8 er Gen 1. Dette ser jeg på fargen på huset, samt fargen på teksten på minnekortluken. Gen 1 har lysere farge på huset enn Gen 2, samt blå skrift på minnekortluken mot hvit skrift på Gen 2. Du kan også sjekke dette ved å se i menyen "Om", der står modell og softwareversjon.

    Min anbefaling er å kopiere waypoints fra din(e) eldre HDS til minnebrikke, ta ut LSS-modulen din, og hvis du beholder en eldre HDS så ta den vekk fra ethernet. Behold den gjerne på NMEA2000, men ikke ethernet. Oppdater så både Gen 3 og Carbon til siste software (bruke PC og minnebrikke og hent software fra den amerikanske nettsiden), ta hard reset og importer waypoints fra minnebrikke.

    Jeg vil ikke anbefale noen å bruke eldre HDS eller moduler i ethernet-nettverk med HDS Carbon, HDS Live eller softwareoppdatert HDS Gen 3. HDS gen 3 er "den eldste nye" som bør brukes i ethernet med HDS Carbon og HDS Live. HDS-enheter og moduler som ikke kan oppdateres til (minst) software 18.2 bør fjernes fra ethernet-nettverket. Hvis man ikke gjør dette vil de nye modellene gå i legacy-mode, som i beste fall betyr at du har kaset bort endel penger og like gjerne kunne kjøpt en eldre HDS... Live-nettverksekkolodd (to kilder til 2D) vil ikke fungere, og fordelene med den nye signalbehandlingen som kom med Carbon forsvinner (pingmodulasjon etc).
    Team Colibri

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Dine HDS 5/8 er Gen 1. Dette ser jeg på fargen på huset, samt fargen på teksten på minnekortluken. Gen 1 har lysere farge på huset enn Gen 2, samt blå skrift på minnekortluken mot hvit skrift på Gen 2. Du kan også sjekke dette ved å se i menyen "Om", der står modell og softwareversjon.

      Min anbefaling er å kopiere waypoints fra din(e) eldre HDS til minnebrikke, ta ut LSS-modulen din, og hvis du beholder en eldre HDS så ta den vekk fra ethernet. Behold den gjerne på NMEA2000, men ikke ethernet. Oppdater så både Gen 3 og Carbon til siste software (bruke PC og minnebrikke og hent software fra den amerikanske nettsiden), ta hard reset og importer waypoints fra minnebrikke.

      Jeg vil ikke anbefale noen å bruke eldre HDS eller moduler i ethernet-nettverk med HDS Carbon, HDS Live eller softwareoppdatert HDS Gen 3. HDS gen 3 er "den eldste nye" som bør brukes i ethernet med HDS Carbon og HDS Live. HDS-enheter og moduler som ikke kan oppdateres til (minst) software 18.2 bør fjernes fra ethernet-nettverket. Hvis man ikke gjør dette vil de nye modellene gå i legacy-mode, som i beste fall betyr at du har kaset bort endel penger og like gjerne kunne kjøpt en eldre HDS... Live-nettverksekkolodd (to kilder til 2D) vil ikke fungere, og fordelene med den nye signalbehandlingen som kom med Carbon forsvinner (pingmodulasjon etc).
      Tack för svar! Jag kommer till våren att plocka ut gamla HDS 5 & 8M med structure scan LSS2 och använder bara Carbon och Gen3, kopplar tillsammans i nätverk och delar totalscan och givaren från elmotorn. <det kommer att uppfylla mina behov, ett tag framöver, sedan får vi se om jag går på en 9" HDS Live som har 2 nätverk ingångar.
      "Om" hittar jag inte i meny
      Med vänlig hälsning, Sebastian

      Kommentera


      • Trykk to ganger på Meny-knappen, velg "System", velg "Om..."
        Tar forbehold om at det er en stund siden jeg gjorde dette sist, men du skal da se noe ala dette:
        Team Colibri

        Kommentera


        • Kan noen fortelle meg hvordan jeg får delt bilder via URL etter forumoppgraderingen?
          Team Colibri

          Kommentera


          • Funkar det bra att nätverka HDS9 gen2 touch med ett HDS7 gen3? Har läst att det kan krångla.

            Kommentera


            • Nix det funkar inte bra. Gen3 och Gen2 ska inte nätverkas. Nmea ska visst funka men inget annat.

              Kommentera


              • Så lenge du holder Gen 3 på eldre software går det fint, men med 18.2 går det dårlig. Som nevnt over fungerer NMEA fint også med ny software, men ikke ethernet.
                Team Colibri

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                  Så lenge du holder Gen 3 på eldre software går det fint, men med 18.2 går det dårlig. Som nevnt over fungerer NMEA fint også med ny software, men ikke ethernet.
                  Vad missar jag i gen3 om jag kör den gamla programvaran?

                  Kommentera


                  • Det kommer litt an på hvor gammel software. Det opplagte svaret er Genesis Live siden den funksjonaliteten kom med siste software (18.2).
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                      Trykk to ganger på Meny-knappen, velg "System", velg "Om..."
                      Tar forbehold om at det er en stund siden jeg gjorde dette sist, men du skal da se noe ala dette:
                      Hej och god fortsättning!
                      Tyvärr, men jag hittar inte "om". Menyn ser ut som följande på systeminformation:
                      IMG_3737.jpeg IMG_3738.jpeg
                      TACK!
                      Med vänlig hälsning, Sebastian
                      Bifogade filer
                      Senast ändrad av smoiseanu; 2018-12-25, 17:06.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 875 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 673 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 933 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      160 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X