Då är orignalförpackningar å allt sånt med å i funktionellt skick? För då har vi en deal.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd
Collapse
X
-
Har konstaterat att min HDS-8 har tappat kartan ett par gånger när jag startat den, måste ställa in ställa om ställa tillbaka starta om för att få igång den igen. tycker dessutom att plotterbiten hänger sig några sekunder ibland när man ska zooma.
Structuren får jag inte nån ordning på nu när jag är i norge, antingen är det väldigt tråkig botten eller så har jag ställt in den fel kanske. Trodde jag skulle få se häftiga bottenförändringar men det blir inget vidare.
Så mitt gamla lod (lms337cdf) hade gott och väl varit tillräckligt för mig känns det som, fast det kanske bara är att man inte tar sig tiden att försökta få ordning på det eftersom fisket känns viktigare. Det har fungerat bättre än HDS:enOla
Kommentera
-
Jag lade till avståndsringarna i dag med, funderade lite på vilka avstånd det visar dock vid olika zoomningar. Har du nån koll på det?Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggUpppgraderade just min 10.a till HDS 3.0 och då fick jag de funktioner jag saknat på den, främst stävlinjen och avståndsringarna och så blev den lite snabbare också vilket var positivt så nu är jag ännu mera nöjd med min HDS ;-)
Synd bara att vår västkustfisk är nästintill utrotad, för jag gjorde fina driftningar över grundtopparna idag...Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Nere i högra hörnet står avståndet mellan ringarna på min är det 0,15nm mellan ringarna =277.8m och det är samma oavsett zoomgrad vad jag kunde se vilket är bra så lär man sig att bedömma och behöver inte ändra zoomgrad för att veta avståndet.Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggJag lade till avståndsringarna i dag med, funderade lite på vilka avstånd det visar dock vid olika zoomningar. Har du nån koll på det?
Synd bara att vår västkustfisk är nästintill utrotad, för jag gjorde fina driftningar över grundtopparna idag...
Kommentera
-
Jaha, måste missat det. Skall kolla det nästa gång! tack för infon!Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggNere i högra hörnet står avståndet mellan ringarna på min är det 0,15nm mellan ringarna =277.8m och det är samma oavsett zoomgrad vad jag kunde se vilket är bra så lär man sig att bedömma och behöver inte ändra zoomgrad för att veta avståndet.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&

-Okänd
Kommentera
-
Den är för alla HDS modeller länk här http://www.lowrance.com/Downloads/Pr...tration-files/ bara sätt i ett SD kort i datorn och klicka på länken copy the update to SD/MMC card kort så sköter ett java program resten, mycket smidigt filen är på ca 240MB.Ursprungligen postat av thors_strato Visa inläggGäller programvaran 3.0 även till hds 5" ? Och funkar det med Navionics sweden west?
Denna uppdatering har inget med vilket sjökort Du använder men 5.an har väl endast 1 kortplats så Du måste ta ur sjökortet och montera det med uppgraderingen innan Du slår på enheten.
Sedan när den läst in uppgraderingen vid uppstarten så får Du uppmaning att ta ur kortet och trycka på Power så startas enheten om, när det är klart så stänger Du av enheten igen och monterar Ditt sjökort och startar den som vanligt.
Kommentera
-
Uppgradera USA-modell till 3.0 ?
Hej !
Bra tråd detta. Jag undrar bara om det finns nån här som uppdaterat en HDS köpt i USA med mjukvara version 3.0 ?
Enligt vad jag förstått så ska den då sluta fungera på annat sätt än att den går över till "limited features mode functions with English language and imperial measures only"
Detta kanske bara gäller enheter tillverkade från Aug 2010 då denna tekniska nyheten blev känd.
Är det nån som vet mer om det här, jag kanske har tolkat informationen fel.......
Konstiga sätt dom har att försöka hålla priserna uppe på elektronik förresten.
Janne
Kommentera
-
Min som är köpt i usa från jan feb 2010 funkar fint med 3.0, många irriterande buggar borta, men många är fortfarande kvar med..
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&

-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27
|
14 svar
561 visningar