Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag en fråga till, jag tycker det är svårt att förstå exakt vad som målas upp på sidescan.
    Den tar ju många "axlar" i sin scanning, men målar ändå liksom 2-d sen.

    Snurrar till det i huvudet. Finns det någon bra bild eller förklaring som visar detta?
    Det kan ha och göra med min dåliga spatiala förmåga
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • Bowen har du 25mm reling så kan du låna min hds touch å testa om du vill innan du investerar. Jag är dock grymt nöjd även om jag inte kunnat använda den så mycket ännu.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
        Jag tycker inte HDS är bra alltså. Upplösningen är pixligare än tv-spelet astroids från 80-talet.
        Den hackar och hänger sig osv osv. Jag har uppdaterat osv osv under tidens gång.
        Varför är det så. Är det ekolodets version av windows milleninum eller vista?

        Jag funderar på att köpa ett annan ekolod, och bara använda HDS7 som plotter.
        Men vad skall man köpa då?

        Ett annat Lowrance? Förr var jag ju nöjd med mina andra lowrance.
        Samt att lowrance skall ju vara bra på just ekolod?

        Tips och råd?
        Mitt hds 9 touch brukar också hänga sig då och då. Men endast ekolodet och ss. Gps fungerar.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
          Mitt hds 9 touch brukar också hänga sig då och då. Men endast ekolodet och ss. Gps fungerar.
          Det skal ICKE henge seg. Sjekk batteri og det elektriske anlegget, her ligger feilen i de fleste tilfeller hvor elektronikk henger seg (uansett merke og modell). Kjør en sw-oppdatering til 3.0, selv om du har kjørt den før. Hvis en oppdatering ikke fullføres, kan det gi heng etterpå. Sjekk en gang til at du har valgt riktig giver og riktig innstilling (grunt vann), hvis den henger seg ved brå dybdendringer. Hvis du er sikker på dette, beskriv typen situasjoner hvor den henger seg, finner du ikke ut av det så reklamer.

          Det er ingen grunn til å slå seg til ro med ting som ikke virker.
          Team Colibri

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
            Bowen har du 25mm reling så kan du låna min hds touch å testa om du vill innan du investerar. Jag är dock grymt nöjd även om jag inte kunnat använda den så mycket ännu.
            Vänligt av dig, hör av mig angående det
            Lånar jag sen kommer säkert vilja uppgradera även hds7 som jag har ju.

            Mest funderare jag ju på sttucture, men det kanske mest är leksak..
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
              Mitt hds 9 touch brukar också hänga sig då och då. Men endast ekolodet och ss. Gps fungerar.
              Det är fortfarande sämre än vad man skulle tro av ett HD lod tycker jag. Nu är det iofs gammalt, men det har blivit helt ok med de senaste uppdateringarna faktiskt.
              Eller så har man vant sig bara
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

              Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

              -Okänd

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                Vänligt av dig, hör av mig angående det
                Lånar jag sen kommer säkert vilja uppgradera även hds7 som jag har ju.

                Mest funderare jag ju på sttucture, men det kanske mest är leksak..
                Gött har structure givaren på ett eget gjort fäste som gåt hyffsat lätt att flytta så hojta bara. Drar till fjällen nästa fredag å då hade du kunnat låna det ett par dagar.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                  Det skal ICKE henge seg. Sjekk batteri og det elektriske anlegget, her ligger feilen i de fleste tilfeller hvor elektronikk henger seg (uansett merke og modell). Kjør en sw-oppdatering til 3.0, selv om du har kjørt den før. Hvis en oppdatering ikke fullføres, kan det gi heng etterpå. Sjekk en gang til at du har valgt riktig giver og riktig innstilling (grunt vann), hvis den henger seg ved brå dybdendringer. Hvis du er sikker på dette, beskriv typen situasjoner hvor den henger seg, finner du ikke ut av det så reklamer.




                  Det er ingen grunn til å slå seg til ro med ting som ikke virker.
                  Det kan hända att det hänger sig 2-3 gånger på en 8 timmars tur. Batteri styrkan är ok enligt inbyggda volt mätaren. Sedan brukar GPS bilden röra sig men inte ekolod och ss bilden. Tror inte hela lodet hänger sig utan bara bilden.

                  Skrev på Gös skvaller på facebook och det verkar som om fler har detta problemet.
                  Tror inte jag har den senaste uppdateringen då den endast uppdaterade sjökorts funktioner mm

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
                    Gött har structure givaren på ett eget gjort fäste som gåt hyffsat lätt att flytta så hojta bara. Drar till fjällen nästa fredag å då hade du kunnat låna det ett par dagar.
                    Det låter fint. Slår dig en signal i dagarna!
                    Kul!
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
                      Det kan hända att det hänger sig 2-3 gånger på en 8 timmars tur. Batteri styrkan är ok enligt inbyggda volt mätaren. Sedan brukar GPS bilden röra sig men inte ekolod och ss bilden. Tror inte hela lodet hänger sig utan bara bilden.

                      Skrev på Gös skvaller på facebook och det verkar som om fler har detta problemet.
                      Tror inte jag har den senaste uppdateringen då den endast uppdaterade sjökorts funktioner mm
                      At ikke kartfunksjonene henger seg kan tyde på at spenningen er ok. Vær litt obs på at du kan ha god V mens A fortsatt er ustabil. Min erfaring er at årsaken til at ekkoloddet henger seg er feil valg av giver, feil innstilling av bruksområde eller feil montering av giver. (Jeg har gjort alle feilene selv på et eller annet tidspunkt...)

                      Sjekk også at ikke du har en sonarlogg i internminnet, eller mange lagrede spor (tracks) siden dette drar ned hastigheten til enheten.

                      Du finner siste sw til Touch her:
                      http://pronav.no/index.php?page=down...ID=110&KatID=1
                      (NB, må kun bukes på Touch, ikke på HDS med knapper.)

                      Det er riktig det du skriver om at sw-oppdateringene i det siste ikke skal ha effekt på ekkoloddfunksjonene. (BSM-1 ekkoloddet har strengt tatt ikke gjennomgått store endringer på flere år.) Jeg vil uansett anbefale å kjøre oppdateringene, for det er ikke alltid Navico har absolutt all info om en oppdatering i dokumentasjonen.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 011 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      488 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X